Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه صاحبان قدرت و صاحبان جایگاه اجتماعی نباید تعهدات خود را به مردم نقض کنند، گفت: سئولان در دستگاه‌های مختلف باید توجه کنند که مبادا با ترک فعل‌های خود موجبات خسارت به عصر‌ها و نسل‌های مختلف را پدید آوردند.

خبرگزاری میزان - مهمترین اظهارات آیت الله رئیسی در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار خراسان شمالی به شرح زیر است:

همه دستگاه‌ها و مدیران در حوزه کاری خود مکلف به گسترش عدل هستند/ ورود به نظام اداری، ارائه خدمات، توزیع امکانات و به طور کلی همه شئون در کشور باید بر پایه عدالت باشد/ نزدیک‌ترین راه به اجرای عدالت، اجرای قانون است، لذا هیچکس نباید به خود اجازه دهد پایش را از قانون فراتر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*نقش سازمان‌های مردم نهاد در رسیدگی به مشکلات و معضلات مردمی بسیار برجسته است؛ در همین راستا دستورالعملی را بر پایه قوانین موجود جمع بندی کردیم تا به سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها و همه تشکل‌هایی که دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند، میدان داده شود، به گونه‌ای که سخن و دغدغه مردم نه به صورت حاشیه‌ای بلکه در قالب متن و به صورت قاعده‌مند مطرح شود.

*باید به آمران به معروف و ناهیان از منکر که مطالبه اجرای حق، قانون و عدالت را دارند میدان داد و سخن آن‌ها را شنید؛ وجود انسان‌های دغدغه‌مند یک نعمت است نه یک نقمت.

*افرادی که در سمت‌های مختلف دارای مسئولیت هستند باید تعهد خود را به مردم نشان دهند؛ خسارت برخی ترک فعل‌ها از برخی فعل‌ها بیشتر است/ مسئولان در دستگاه‌های مختلف باید توجه کنند که مبادا با ترک فعل‌های خود موجبات خسارت به عصر‌ها و نسل‌های مختلف را پدید آوردند.

*صاحبان قدرت و صاحبان جایگاه اجتماعی نباید تعهدات خود را به مردم نقض کنند/ این تعهدات ممکن است در حوزه‌های مختلف از قبیل حوزه‌های عمرانی یا اقتصادی یا فرهنگی باشد؛ هیچکس به سبب اتکا به قدرت نباید تعهدات خود به مردم را نقض کند.

*فضای مجازی مورد استفاده همگان است و در زمره آن دسته از دست ساخته‌های بشری است که به سرعت گسترش یافته و لایه‌های مختلف زندگی اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است؛ اما اگر فضای مجازی مدیریت نشود و جلوی آسیب‌های آن گرفته نشود این فضا به جای تسهیل امور و ارتباطات مردم به بستری برای افراد شرور و مفاسد تبدیل خواهد شد/ امکان دادن به افراد شرور در فضای مجازی قطعا امری خلاف حقوق عامه و حقوق اجتماعی است.

*آمار پرونده‌های معوق قضایی در استان خراسان شمالی بسیار کاهش یافته است و زمان رسیدگی به فرآیند‌های قضایی نیز در این استان بسیار کوتاه شده است.

*نظارت بر کار مدیران، پیوسته ادامه دارد و ما هم بازرسی‌های پنهان و هم بازرسی‌های آشکار داریم/ نظارت علی الدوام هم بر مجموعه دستگاه قضایی و هم بر مجموعه‌های اداری و دستگاه‌های مختلف ضروری است

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس قوه قضاییه فضای مجازی حقوق عامه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه فضای مجازی حقوق عامه نباید تعهدات خود خود را به مردم فضای مجازی دستگاه ها فعل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی برای آن‌ها است.

به گزارش مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود که با توجه به آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه‌های طلایی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان