Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@14:06:30 GMT

استخدام 4200 معلم حق التدریس در مازندران

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۲۰۸۳

استخدام 4200 معلم حق التدریس در مازندران

 مدیرکل آموزش وپرورش مازندران از فعالیت چهار هزار و ۲۰۰ معلم حق التدریسی در استان خبر داد و گفت : تمامی این معلمان مشمول استخدام رسمی خواهند شد و تا پایان سال جذب می‌شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، علیرضا سعدی پور در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار که با حضور معاون سوادآموزی استان برگزار شد ، استخدام نیروهای حق التدریس را یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که تا پایان سال جاری همزمان با اتمام دوره زمانی برنامه ششم توسعه ، تمامی نیروهای حق التدریسی که در آموزش و پرورش خدمت می کنند جذب و استخدام می شوند.

استان مازندران پیش از آغاز سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ نیروی حق التدریسی داشت که به منظور تامین نیروی مورد نیاز یکهزار و ۶۰۰ نیروی جدید نیز در اختیار گرفت.

آموزش و پرورش مازندران حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی دارد که از این تعداد ۲۱ هزار نفر معلم رسمی و حدود چهار هزار معلم حق التدریس و باقی نیروهای اداری هستند. 

۱۸ اردیبهشت سال گذشته هیات وزیران طی جلسه ای آیین‌نامه استخدام معلمین حق التدریس، پیش دبستانی و آموزشیاران را تصویب و اعلام کرد که تا پایان برنامه ششم توسعه متناسب با میزان مجوز استخدام و اعتبار مصوب، فرآیند استخدام شامل شرکت و موفقیت در آزمون وطی دوره آموزشی انجام خواهد شد.

چندی پیش رییس مرکز برنامه­‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش هم اعلام کرده بود که مربیان پیش­‌دبستانی دولتی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق­‌التدریسان غیر مستمر، معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمول قانون اگر حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی دریافت کرده باشند، منعی برای ادامه روند استخدام آنان وجود ندارد.

لینک کوتاه: asriran.com/003CHA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استخدام معلمان حق التدریس مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» ساعت ۱۰:۳۰ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در وزارت آموزش و پرورش با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی، اعضای شورای معاونان، مدیران و کارکنان آموزش و پرورش و عموم مردم برگزار شد.

آغاز تشییع پیکر پاک شهید از میدان فردوسی بود و سپس مراسم مداحی، روضه‌خوانی و وداع با پیکر شهید در نمازخانه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الله یوسفیه از شهدای ۸ سال دفاع مقدس است که در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت رسیده بود و اکنون بعد از ۳۹ سال تفحص شده و به وطن بازگشته است.

این شهید والامقام در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «این خون شهداست که به انسان انسانیت، حرکت و تکامل می‌دهد».

کلثوم حبیبی از معلمان فرهنگی منطقه جوادآباد در رثای همکار شهید خود نوشت:

ماه از پشت ابر آمد
بکوبید بر طبل‌ها
بدمید بر صورها
و بخوانید به فریادها
که امروز برگشته
ولی نه فقط یک نام و یک پلاک
نه یک پیکر بی‌جان
نه یک حجت یوسف
که یک عالم و معلوم
که یک علم و معلم
برگشته به آغوش کلاسش
به من به تو
و به مایی که به یقین نمی‌توانیم بشماریم.
۳۹ سال روزها و ثانیه‌های تلخ انتظار را....

شهید «حجت‌الله یوسفیه» پس از تشییع، در گلزار شهدای شهرستان ورامین به خاک سپرده خواهد شد.

خبرگزاری مهر ضمن سپاس از خداوند متعال بابت بازگشت پیکر شهید معلم و گرامی داشت یاد و نام شهید یوسفیه، برای خانواده این شهید عزیز آرزوی سلامتی و طول عمر دارد.

کد خبر 6097035 علی قدمی

دیگر خبرها

  • امسال ۱۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند
  • جذب ۱۵۰۵ معلم جدید در کردستان
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد