Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت پنجم دیماه سالروز وقوع زلزله مخرب بم که یادآور کشته و زخمی شدن هزاران نفر از هموطنان شد و در تقویم رسمی کشور به نام "روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامگذاری شده است، ابراز داشت: این مناسبت فرصت مغتنمی است تا همسو با برنامه های سطح ملی و با تاکید بر شعار سالجاری با عنوان" حکمرانی خوب در کاهش ریسک بلایا" ، توانمندی‌ها و میزان آمادگی استان در مواجهه با بلایای طبیعی را مورد ارزیابی قرار داده و نقاط ضعف و قوت استان را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
در ادامه این پیام آمده است: در سالجاری در حالی به استقبال این روز می رویم که کشورمان مانند بسیاری از مناطق جهان تحت تاثیر همه گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا بوده که با وجود اعمال برنامه های مراقبتی و خدمات بی شائبه کادر بهداشتی و درمانی، به دلیل ناشناخته بودن رفتار بیماری و تنوع آثار ناشی از انتشار ویروس در سطح جوامع مختلف، تفاوت در ساختار اقتصادی و معیشتی، سطح آمادگی و زیرساختهای بهداشتی و درمانی، نحوه اجرای دستورالعمهای بهداشتی ودرمانی شاهد استمرار انتشار بیماری و تبعات ناشی از ابتلا و از دست دادن جمعی از هموطنان عزیزمان بوده ایم.
در ادامه این پیام آمده است: در استان سمنان نیز ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا، ضمن هماهنگی و برنامه ریزی، اقدامات موثری برای کنترل و مبارزه با شیوع بیماری با همکاری دستگاه های مختلف حاکمیتی، اجرایی، خدماتی، نهادهای نظامی و انتظامی، نیروهای مردمی و با محوریت دانشگاه­های علوم پزشکی سطح استان به انجام رسانده، اما تجارب حاصل از نزدیک به یکسال تلاش مستمر در عرصه بهداشت و سلامت، تاکید بر خود مراقبتی مسئولانه و مشارکت همه جانبه در اجرای برنامه های پیشگیرانه در مواجهه با این بیماری بوده تا منجر به کاهش و قطع زنجیره شیوع بیماری شود.
در بخشی دیگر از این پیام آمده است: علاوه بر آثار سوء ناشی از بیماری کرونا ، وقوع سایر حوادث و بلایای طبیعی، در مناطقی از کشور موجب تحمیل خسارات بسیار سنگین بر مردم و منابع دولت شده است و استان سمنان به لحاظ شرایط خاص جغرافیائی و قرارگیری در پهنه لرزه خیزی کشور و همجواری با گستره کویر مرکزی، دارای ظرفیت بالا از نظر وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، تگرگ، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی، ریزگردها و سوانح ترکیبی و انسان ساخت مانند حوادث جاده ای، ریلی، آتش سوزی بوده و تاثیر تبعات منفی ناشی از آن بر بخش‌های مختلف بوده و مستلزم تغییرنگرش نسبت به وقوع حوادث و بلایای طبیعی و پذیرش شرایط زندگی با ابعاد مختلف آن (اعمال مدیریت ریسک به جای مدیریت بحران) است.
در پایان این پیام گفته شده است: ضرورت دارد مسئولان و متولیان امر بویژه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دیگر بخش‌ها با آگاهی از شرایط اقلیمی، جغرافیائی و وضعیت فرهنگی و اقتصادی حاکم بر استان، ضمن ایجاد بستر بکارگیری مشارکت مردم و تشکل‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، برای ارتقای سطح آگاهی عمومی و تخصصی، تقویت خودامدادی، گسترش پوشش حمایتی بیمه‌ها، توجه به سازگاری اقلیمی، مقاوم سازی و رعایت استانداردهای فنی، اجرای برنامه بازتوانی، تقویت منابع و امکانات تخصصی، استفاده از سیستم های هشدار سریع گام برداشته تا زمینه تبدیل تهدیدهای احتمالی ناشی از حوادث قهری به ایجاد فرصت با هدف مدیریت بهینه منابع، حفظ محیط زیست و در نهایت توسعه پایدار فراهم شود.

برچسب‌ها سمنان علی رضا آشناگر  زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان زلزله سمنان زلزله اخبار کنکور بلایای طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت از هدایت سیلاب امروز به مسیر چنداب که در پی بارش‌های رگباری شکل گرفته بود، خبر داد. - اخبار استانها -

ابوالفضل نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاکدشت، با اشاره به بارش‌های رگباری صبح امروز، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی این آمادگی در مدیریت بحران فرمانداری برای پیگیری و پیشگیری از مسائل مختلف بحرانی وجود داشت.

وی افزود: با توجه به مسیر چنداب و همسایگی این مسیر در سمنان احتمال ریزش و سیلابی شدن این مسیل وجود داشت.

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت در ادامه عنوان کرد: با توجه به شناخت مسیر حرکتی سیلاب مسیرهای منتهی به محور امام رضا(ع) و اراضی کشاورزی ایمن‌سازی شد و سیلاب در مسیر چنداب در مسیل رودخانه خود هدایت شد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: در 3 روستای قرمزتپه، عبدل‌آباد و حمامک پارچین تعدادی از اراضی کشاورزی آسیب دید که در حال پیگیری آن هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • باز هم هشدار به تهرانی ها | سیلابی شدن مسیل‌ ها و باد شدید در راه
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • هشدار سیلابی شدن مسیل ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران / باد شدید در راه است