Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: به زودی خط تولید چاپ عرض سه متر در نساجی بروجرد راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد بختیار رازانی ظهر امروز در بازدید از کارخانه نساجی بروجرد با بیان اینکه حدود 92 درصد صنایع کشور، صنایع کوچک و متوسط هستند اظهارداشت: در استان لرستان 97 درصد صنایع کوچک و متوسط‌اند و تنها 3 درصد صنایع بزرگ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارخانه نساجی بروجرد یکی از واحدهای بزرگ استان لرستان است افزود: شاید از روز اول امکان سنجی و مکان یابی این واحد تولید به این دلیل بوده که با توجه به مواد اولیه  کارخانه‌های نساجی به طور یقین پلی استر و کتان است که هر دو از مزیت‌های کشور هستند این کارخانه به دلیل شرکت پارسیلون خرم‌آباد احداث شده و جای تاسف دارد که پارسیلون خرم‌آباد تعطیل است. 

سرپرست صمت لرستان عنوان کرد: به طور یقین کارخانه‌ها و صنایع بزرگ به جای اینکه کاربر باشند سرمایه براند و تقریبا به ازای هر 4تا 5 میلیارد تومان یک شغل ایجاد می‌کنند ولی صنایع نساجی صنایع کاربر است.

تاثیر کرونا بر صنایع لرستان؛ مشکلات نساجی بروجرد هر چه سریع‌تر برطرف شود مدیرعامل نساجی بروجرد:عدم پرداخت یارانه بر مشکلات تولید افزود

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های صنایع نساجی داشتن خط تولید چاپ عرض سه متر و چاپ افشانی که در تار و پود پارچه است که خوشبختانه به زودی خط تولید عرض سه متر در نساجی بروجرد راه‌اندازی می‌شود. 

رازانی گفت: در شهرستان بروجرد 250 دوزنده به عنوان صنایع پایین دست  نساجی  فعالیت می‌کنند که امیدواریم با ورود تیم جدید به کارخانه نساجی بروجرد  شاهد  اشتغال بیشتری باشیم  چرا که یکی از مشکلات اساسی کشور بحث اشتغال و بیکاری است.

اسد عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان نیز در این بازدید با اشاره به مشکلات واحدهای اقتصادی استان گفت: متاسفانه  طی سال گذشته و امسال بر اثر سیل، تحریم‌ها، تامین مواد اولیه و همچنین  فروش و صادرات مشکلاتی برای واحدهای اقتصادی با شدت و ضعف متفاوت استان ایجاد شده است. 

وی افزود: واحد نساجی بروجرد در مقایسه با واحدهای دیگر که آسیب دیدند و یا تعطیل شدند کمتر آسیب دیده ولی در مجموع بر اثر کاهش فروش کالا به دلیل شرایط فعلی و شیوع کرونا  متضرر شده است. 

عبدالهی تصریح کرد: امیدواریم با ورود تیم جدید  و راه‌اندازی خط تولید سه متر کارخانه نساجی وضعیت این کارخانه به سمتی برود که وضعیتش در مقایسه با وضعیت موجود مطلوب‌تر شود اگر چه اکنون نیز  از لحاظ تنوع و کیفیت تولید وضعیت خوبی دارد. 

وی بیان کرد: خوشبختانه زمینه مناسبی جهت  توسعه کارخانه نساجی بروجرد وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این زمینه به صورت خاص و ویژه به این مجموعه نگاه دارند چرا که  این کارخانه توانسته در شرایط سخت اقتصادی فعلی بخشی از نیاز داخلی کشور را تامین کند.

انتهای پیام/645/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه نساجی بروجرد راه اندازی خط تولید سه متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد