Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علی مطهری گفت: تدفین شهید سلیمانی و شهید پور جعفری تقریبا با آغاز ایام فاطمیه همراه بود، مظلومیت تدفین شبانه حضرت زهرا (س) در تدفین پیکر شهید سلیمانی نیز مشاهده شد چرا که این شهید بزرگوار علاقه وافری به این حضرت داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی مطهری جانشین سابق سپاه ثارالله استان کرمان و فرمانده لشکر پیشکسوتان حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان در ارتباط با وقایع روز تشییع تاریخی شهید سلیمانی در کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: در روز جمعه ۱۳ دی ماه سال ۹۸ آمریکایی های جنایتکار سردار بزرگ ما را در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلافاصله پس از انتشار خبر شهادت حاج قاسم برنامه ریزی ها برای تشییع پیکر سردار دلها آغاز شد و می دانستیم که این شهید بزرگوار محبوبیت ویژه ای در نزد مردم دارد و قطعا جمعیت بسیاری در روز تشییع پذیرایی ایشان خواهیم بود.

فرمانده لشکر پیشکسوتان حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان عنوان کرد: در آن زمان سردار ابوحمزه رحمة الله علیه فرمانده وقت سپاه استان کرمان بود، همان صبح روز جمعه جلسه ای با حضور امام جمعه و برخی مسئولان استانی در ارتباط با چگونگی برگزاری مراسمات این شهید بزرگوار و هم رزمانشان برگزار شد.

درخواست استان ها برای برگزاری مراسم تشییع، تدفین شهید سلیمانی را به تعویق انداخت

سردار مطهری بیان کرد: در تصمیم اولیه قرار بود روز یک شنبه مراسم تشییع در کرمان برگزار شود اما بنا بر درخواست هایی که از سایر استان ها آمد، بنابراین تصمیم گرفته شد تا پیکرهای مطهر ابتدا در شهرهای مشهد مقدس، تهران، اهواز و قم تشییع شود.

وی یادآور شد: البته استان های دیگر همچون اصفهان و یزد نیز خواهان برگزاری تشییع پیکر این شهید بزرگوار در شهرهای خود بودند که به دلیل اذیت شدن خانواده های شهدا پس از تشییع در قم، پیکرها برای انجام مراسم تدفین به کرمان منتقل شدند.

جانشین سابق سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: در نهایت پیکرهای مطهر ساعت ۳ صبح روز چهارشنبه به کرمان رسیدند، پس از برگزاری مراسم تشییع پیکرهای مطهر به بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهر کرمان انتقال داده شد و ساعت ۷:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه مراسم تشییع در میدان آزادی شهر برگزار شد.

سردار مطهری متذکر شد: از روز شهادت تا ۱۷ دی ماه هر روز صبح و عصر مردم برای ادای احترام به شهید سلیمانی در حسنیه ثارالله گرد هم می آمدند، از این رو پیش بینی کرده بودیم که در روز تشییع جمعیت بسیاری حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون نفر در کرمان حاضر می شود.

وی ادامه داد: پیش از این بیشترین جمعیتی که در کرمان حاضر شده در روز ۹ دی سال ۸۸ بود و تحلیل ها نشان می داد حدود ۴ برابر آن جمعیت در میدان آزادی حاضر شوند.

حضور جمعیت ۳ میلیون نفری در کرمان، تجلی علاقه وافر مردم به سردار دلها بود

فرمانده لشکر پیشکسوتان حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان مطرح کرد: روز مراسم جمعیت بسیار بیشتر از پیش بینی ها و حدود ۳ میلیون نفر بود، کل جمعیت شهر کرمان به یک میلیون نفر نمی رسد اکنون میزبان حدود ۳ میلیون نفر بود و همین امر سبب بروز مشکلات زیادی در زمینه تامین مکان اسکان و خوراک مهمانان ایجاد کرده بود.

سردار مطهری تاکید کرد: شهر کرمان پاسخگوی این جمعیت نبود، چرا که زیر ساخت های مناسب را نداشت، در هر صورت بالاخره تشییع پیکرهای مطهر در میدان آزادی با سخنرانی سردار سلامی انجام شد.

وی افزود: پیکرهای مطهر از میدان آزادی به سمت گلزار شهدا برای تدفین هدایت شدند، حادثه ای در خروجی میدان آزادی و کوچه شماره ۲ و ۴ خیایبان شریعتی رخ داد، رویارویی جمعیت خروجی از میدان و جمعیتی که به میدان وارد می شد سبب ازدحام جمعیت شد و متاسفانه حدود ۶۰ نفر تشییع کنندگان به شهادت رسیدند.

جانشین سابق سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد: تشییع پیکر تا نزدیکی میدان شهدا ادامه یافت، در جلسه شورای تامین جمعیت حاضر در میدان شهدا تخمین زده شد و به این نتیجه رسیدیم امکان ادامه تشییع نیست و نمی توانیم پیکر را همان روز چهارشنبه دفن کنیم.

سردار مطهری اذعان کرد: تصمیم گرفته شد تا پیکرها به ورزشگاه شهید کیانی منتقل شده و سپس با هماهنگی فرودگاه، پیکرها را به گلزار شهدا انتقال دهیم اما جمعیت بسیار زیاد حاضر در گلزار شهدا سبب شد تا مکانی برای فرود هلیکوپتر نباشد.

سیل جمعیت مانع فرود بالگرد حامل پیکر شهید سلیمانی در گلزار شهدا

وی یادآور شد: با توجه به شرایط حاضر تصمیم گرفته شد تا خودروهای حاضر در میدان شهدا به سمت خیابان ناصری حرکت کنند اما جمعیت باز هم مانع شد و نهایتا پیکرها به سمت لشکر ۴۱ ثارالله به حرکت در آمدند.

فرمانده لشکر پیشکسوتان حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان بیان کرد: مقرر شد تا با خالی شدن جمعیت برای فرود هلیکوپتر، پیکرها از لشکر ۴۱ ثارالله با بالگرد به گلزار انتقال داده شوند، جمعیت مشتاق به حدی زیاد بود که تا لشکر همچنان جمعیت حاضر بود.

سردار مطهری توضیح داد: تلاش ها برای تدفین در روز ۱۷ دی ماه بی نتیجه ماند و متاسفانه گلزار شهدا از جمعیت خالی نشد و همین ازدحام جمعیت اجازه دفن را به ما نمی داد.

وی ادامه داد: در نهایت با تصمیم مسئولان استانی و شورای تامین استان خاک سپاری به روز بعد موکول شد و مقرر شد تا بلافاصله پس از اذان صبح پیکرهای مطهردر گلزار شهدا دفن شوند.

جانشین سابق سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: صبح روز خاکسپاری حصار اطراف محل دفن مملو از جمعیت بود، با این حال پس از یک روز درگیری بالاخره توانستیم پیک مطهر را به خاک بسپاریم.

سردار مطهری اذعان کرد: با خاکسپاری سردار دلها جمعیت متفرق نبود و تا مدتها روزانه هزاران نفر برای زیارت قبور مطهر شهدا به گلزار مراجعه می کردند و جمعیت متفرق نمی شد.

تدفین شبانه حاج قاسم جلوه ای از مظلومیت حضرت زهرا (س)

وی افزود: تدفین شهید سلیمانی و شهید پور جعفری تقریبا با آغاز ایام فاطمیه همراه بود، مظلومیت تدفین شبانه حضرت زهرا (س) در تدفین پیکر شهید سلیمانی نیز مشاهده شد چرا که این شهید بزرگوار علاقه وافری به این حضرت داشت و همه ساله در ایام فاطمیه چندین روز در بیت الزهرا اقامه عزا می کرد.

فرمانده لشکر پیشکسوتان حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان در ارتباط با ماندگاری یاد شهید سلیمانی در دلهای همه ایرانیان تصریح کرد: همه کارهای حاج قاسم با اخلاص انجام می شد، نگاه او الهی بود و یک مثلث برای خود ترسیم کرده بود که ولایت، مردم و اعتقادات سه ضلع آن را تشکیل می دادند.

سردار مطهری اظهار کرد: حاج قاسم برای این سه ضلع همواره در حال تلاش برای فدا شدن بود و در این راه به احزاب و گروه ها هیچ وابستگی نداشت و همه مردم ایران برای او عزیز بودند.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب در بیانات خود فرمودند شهید سلیمانی قهرمان ملی ملت ایران و جهان اسلام است، این شهید بزرگوار برای حفظ امنیت مردم فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی رفت و با دشمنی که ساخته دست استکبار جهانی برای نابودی ایران بود، مبارزه کرده و آن ها را نابود کرد.

جانشین سابق سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: وقایعی که امروز در سریال خانه امن می بینید همه دسیسه های دشمن برای از بین بردن امنیت ایران بود و به دنبال آن بودند تا به گونه در رسانه های بین المللی جلوه دهند که ایران توانایی برقراری امنیت در کشور خود را ندارد.

سردار مطهری در پایان خاطرنشان کرد: حاج قاسم به کیلومترها دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران رفت و با این دشمن متخاصم مقابله کرده و آن ها را برای همیشه نابود کرد وحکومت داعش را از کرده زمین پاک کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیکر شهید سلیمانی شهید بزرگوار شهید سلیمانی گلزار شهدا پیکرهای مطهر میدان آزادی سردار مطهری مراسم تشییع تدفین شبانه میلیون نفر تشییع پیکر حضرت زهرا دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس

در آستانه ایام شهادت رئیس مکتب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام آیین استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز در فرودگاه بین المللی کرمان برگزار و پایتخت مقاومت جهان اسلام بار دیگر معطر به عطر شهدا می‌شود.

 قرائت دعای کمیل در مسجد موسی بن جعفر کیلومتر ۱۵ جاده کوهپایه، مناجات نیمه شب در جوار شهید گمنام در منطقه کوهپایه و تشییع خودرویی پیکر شهید از مسجد جامع روستای پشته شیران به سمت مساجد منطقه و روستای سیمک از جمله این برنامه‌ها است.

 مراسم وداع با این شهدا در شهرستان رفسنجان و منطقه سیمک کوهپایه کرمان برگزار و پیکر مطهر یکی از این شهدا در کوهپایه و شهید دیگر در رفسنجان تدفین می‌شود.

مراسم تشیع این شهدا شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام از میدان شهید سلیمانی تا میدان ابراهیم رفسنجان و از روستای عبدل‌آباد تا منطقه سیمک کوهپایه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا