Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: خط ریلی رشت-آستارا از جمله طرح‌های مهم ملی محسوب می‌شود که برای استان گیلان از جهت درآمدزایی و ایجاد اشتغال بسیار با اهمیت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در بازدید از عملیات اجرایی قطعه شش راه‌آهن رشت-کاسپین-انزلی اظهار داشت: این پروژه و همچنین خط ریلی رشت-آستارا از جمله طرح‌های مهم ملی محسوب می‌شوند که برای استان گیلان از جهت درآمدزایی از محل ترانزیت و ایجاد اشتغال بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان بیان کرد: تامین مصالح و شرایط اقلیمی و جغرافیایی از جمله دشواری‌های پیش‌روی اجرای این پروژه بود و طبق بررسی‌های انجام شده، پروژه همچنان حدود یک میلیون و 300 هزار مترمکعب خاک و مصالح نیاز دارد که پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: با توجه به همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی، شتاب در عملیات اجرایی پروژه و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد نیاز بسیار ضروری است و باید با تلاش بسیار تا خرداد‌ماه سال آینده خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل شود.

استاندار گیلان: گام نهایی تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین- انزلی برداشته شدتجهیزات لازم برای مدیریت بحران برف در اختیار راهداری‌های گیلان قرار گرفتاعلام آمادگی سپاه گیلان برای مقابله با بحران‌ احتمالی برف؛ مردم از مسئولان انتظار خدمات‌دهی مناسب دارند

زارع خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه، علاوه بر 50 میلیارد تومان ماه گذشته، 70 میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه تزریق شد و نگرانی جهت موضوعات مالی وجود ندارد.

وی گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی در قطعه‌‌های 6 و 7 این پروژه 75 درصد است و پیمانکار اعلام آمادگی کرده که 9 کیلومتر از بخش‌های تکمیلی عملیات زیرسازی را تا پایان همین ماه ریل‌گذاری کند و همچنین به‌دلیل محدودیت زمانی مقرر شد پس از تحویل قطعات تکمیلی زیرسازی، عملیات روسازی و ریل‌گذاری همزمان انجام شود.

به گزارش تسنیم، استاندار گیلان صبح امروز با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی، از عملیات اجرایی قطعه 6 راه‌آهن رشت-کاسپین-انزلی بازدید کرد.

قطعه 6 این پروژه از کیلومتر 185 جاده جیرده آغاز می‌شود و پس از قطع جاده رشت - فومن و با عبور از روستاهای کمسار، پس‌ویشه و کفترود نرسیده به جاده پیربازار خاتمه می‌یابد و همچنین طول این قطعه ور حدود 17 کیلومتر است و 94 آبرو به طول 312 متر و 8 پل خاص به طول 273 متر در این قطعه کار می‌شود.

راه آهن رشت-کاسپین-انزلی به عنوان بخشی از طرح راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود.

همچنین اجرای پروژه مذکور علاوه بر اهمیت در حمل‌و‌نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام/619/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه آهن رشت کاسپین استاندار گیلان عملیات اجرایی استان گیلان خط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد

در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان، راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا بررسی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) چرا ایران از ترتیبات منطقه‌ای کاسپین و افغانستان حذف شد؟
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور