Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد خلدنوش روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این میزان صادرات گلدان گل و گیاهان زینتی از نوشهر نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش نشان می دهد.

وی میزان صادرات مدت مشابه سال گذشته را ۱۳۸ هزار و ۵۸۱ گلدان اعلام کرد و افزود که علت کاهش هم شیوع ویروس کرونا و تحریم‌ها بوده است .

خلدنوش از بهبود شرایط طی چند ماه اخیر خبر داد و پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میزان صادرات نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر مقصد صادراتی گل و گیاه  زینتی این شهرستان را کشورهای ارمنستان، گرجستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس معرفی کرد.

صادرات پنج هزار تنی کیوی 

وی همچنین از صادرات پنج هزار ۵۰۱ تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور خبر داد و گفت که صادرات این محصول هم ۳۴ درصد کاهش داشته است.

خلدنوش مقصد صادرات کیوی نوشهر را هم هندوستان، روسیه، عراق و کشورهای آسیای میانه معرفی کرد.

بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی ، مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که سالانه از این اراضی حدود هفت میلیون تن محصول از جمله برنج، مرکبات، کیوی، گل گیاه ، انواع آبزیان و دام وطیور برداشت می شود.

مازندران در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم را دارد و ۱۱ درصد ارزش افزوده اقتصادی تولیدات بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد و از این نظر حائز رتبه اول است. 

استان مازندران دارای سه بندر فعال در نوشهر ، فریدونکنار و امیر آباد بهشهر در ساحل ۳۳۸ کیلومتری خود در دریای خزر است.

برچسب‌ها نوشهر گل و گیاه صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر گل و گیاه صادرات غیر نفتی نوشهر گل و گیاه صادرات غیر نفتی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت درباره وضعیت عوارض صادرات سیب زمینی، اعلام کرد: با توجه به لزوم تامین سیب زمینی مورد نیاز بازار، به استناد مفاد بند چهارم تصمیم‌های متخذه جلسه تنظیم بازار کشور در ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ مبنی بر تفویض اختیار وضع عوارض صادراتی برخی از اقلام کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود صادرات سیب زمینی با کد تعرفه ۰۷۱۰۱۰۰۰ صرفاً با اخذ عوارض معادل ۶۰ درصد ارزش صادراتی آن از پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی از تمام گمرکات اجرایی میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • برداشت جو قصیل در قم
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود