Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@04:57:43 GMT

با کمبود نهاده های دامی مواجه هستیم

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۳۶۹۱

با کمبود نهاده های دامی مواجه هستیم

رامین صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در روزهای گذشته با افزایش قیمت تخم مرغ در بازار تا ۲۴ هزار تومان روبه‌رو بودیم اظهار کرد: این افزایش قیمت با ورود بسته‌های جدید تخم مرغ به بازار تا ۱۹ هزار تومان کاهش یافته ولی همچنان انتظار می‌رود با انجام نظارت‌های دقیق در جهت تنظیم قیمت بازار، این قیمت تعدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قیمت مصوب تخم مرغ را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در این راستا جلسه هماهنگی تنظیم بازار با جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار کردیم و امیدواریم با افزایش فعالیت واحدهای تخم‌گذار و همچنین تأمین نهاده‌های دامی در چند روز آینده شاهد کاهش قیمت تخم مرغ در بازار باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در چند ماه گذشته در قیمت مرغ نیز همین مشکل را داشتیم که با تأمین نهاده‌های مورد نیاز شاهد افزایش جوجه‌ریزی بودیم و همین امر منجر شد تا قیمت مصوب مرغ در بازار کاهش یافته و به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برسد که مورد توجه فروشگاه‌ها و همچنین واحدهای عرضه‌کننده مرغ و تخم مرغ قرار گرفت.

با عرضه تخم مرغ قیمت این محصول متعادل می‌شود

صادقی در ادامه از عرضه تخم مرغ به شبکه توزیع با هدف تعادل‌بخشی به قیمت بازار خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در چند روز آینده مشکل تأمین نهاده‌های دامی در استان اردبیل حل شده و با عرضه تخم مرغ در بازار شاهد اشباع این محصول باشیم تا شرایط متناسب در عرضه و تقاضای تخم مرغ ایجاد شده و قیمت‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: چنان مردم بالاتر از قیمت مصوب و تعیین شده در بازار مرغ و تخم مرغ خریداری کنند می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاع‌رسانی کنند تا با موارد گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه به شدت برخورد شده و مراحل قضائی با تشکیل پرونده انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به سو استفاده برخی سودجویان را در جهت برهم زدن تعادل بازار اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که تمام تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان اردبیل تأمین نهاده و ارائه محصول با قیمت متعادل در بازار است متأسفانه عده‌ای سودجو تلاش می‌کنند تا با به هم زدن قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار، سود هنگفتی را به جیب بزنند.

صادقی ادامه داد: ضرورت دارد همه مردم با در نظر گرفتن قیمت مصوب اعلام شده، کالاهای خود را اعم از مرغ و تخم مرغ از مراکز تعیین شده و با قیمت مصوب تهیه کرده و مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه را به بازرسان تعزیرات حکومتی و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5103844

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل تخلفات صنفی سازمان صنعت معدن و تجارت اردبیل ویروس کرونا شیراز روز پرستار شب یلدا کرمانشاه گرگان پرستار آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج قاسم سلیمانی بارش برف عکس استانها شیوع کرونا تخم مرغ در بازار استان اردبیل مرغ و تخم مرغ معدن و تجارت سازمان صنعت تأمین نهاده قیمت مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود

اکبر ابدالی گفت: ایجاد شهرک تخصصی کفش در قم از جمله طرح‌های مورد نظر برای سفر دور دوم رییس جمهوری به استان قم در اردیبهشت‌ماه جاری است که امیدواریم نتایج بسیار خوبی برای صنعت استان به دنبال داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: زمین مورد نیاز برای این کار درنظر گرفته شده و اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر نهاد‌های متولی همچون شرکت شهرک‌های صنعتی استان و بهره‌برداران صنعت کفش تلاش می‌کند این طرح به سرعت عملیاتی و آماده شود.

او  ادامه داد: صنعت کفش قم در تکمیل زنجیره تولید به خوبی عمل کرده و امروزه حجم قابل توجهی از نیاز‌های این صنعت برای تولید انواع متنوع کفش در داخل استان تامین شده و محصول نهایی با کیفیت بالا از قم به بازار‌ها داخلی و بین‌المللی عرضه می‌شود.

گفتنی است بخش تولید کفش ماشینی یکی از حوزه‌های موفق صنعت استان قم است که توانسته با ایجاد زنجیره‌ای پیوسته از ابتدا تا تولید نهایی محصول و حتی صادرات آن را به خوبی مدیریت کند.

بهره‌برداران این صنعت با استفاده از دانش و فناوری روز جهان، مشغول تولید انواع کفش‌های ماشینی و صندل هستند و توانسته‌اند علاوه بر بازار ایران در بازار‌های بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورند.

در همین رابطه ظرفیت‌های این صنعت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اردیبهشت‌ماه جاری به نمایش درآمد تا هم یکی از قابلیت‌های صنعتی استان قم به بازدیدکنندگان معرفی شود و هم بستری برای جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش باشد.

کفش و صندل از مهمترین کالا‌های صادراتی قم به بازار‌های جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.

گزارش جمع بندی صادرات انجام شده از گمرکات استان قم در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، کفش و صندل در رتبه سوم کالا‌های صادراتی استان قرار دارد.

طی مدت یاد شده ۱۳ هزار و ۳۲۰ تُن انواع مختلف و متنوع کفش و صندل به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۰۲ دلار از گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شده که این آمار نشان دهنده موفقیت فعالان صنعت کفش قم در حوزه تجارت است.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود