Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به وجود وحدت و انسجام در استان اظهار کرد: وحدت و انسجام شرط هرگونه توسعه‌یافتگی در استان است که گویش‌ها و اقوام مختلف از ترک، کرد، ترکمن و کرمانج و اقوام سنی و شیعه در این استان نشان از وحدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خراسان شمالی مردمی پرتلاش و سخت‌کوش در کنار یکدیگر در حال زندگی هستند و تلاش می‌کنند که این موضوع جای خوشحالی دارد و این یکی از زمینه‌های مهم برای کار و تلاش است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: سفر رهبری به خراسان شمالی نقطه عطفی بود در حوزه معنویت، اخلاق و هدایت‌گری که در کشور به این سفر استناد می‌شود.

وی  سبک زندگی را ازجمله فرازهای مهم سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: در حوزه‌های مصوبه‌های اقتصادی این سفر نیز کارهایی انجام‌شده که بخشی باقی است و پیگیری مصوب سفر ایشان برکات را برای خراسان شمالی افزون می‌کند که پیگیری در بخش‌های مختلف را می‌طلبد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: خراسان شمالی کمتر از دودهه از تشکبل آن می‌گذرد که نیاز به توسعه‌یافتگی جدی دارد و مدیران مصمم با روحیه جهاد، بسیجی و هم دارای دانش و بینش و انگیزه‌های انقلابی می‌توانند استان را در حوزه کشاورزی صنعت و گردشگری به عنوان سه محور توسعه‌یافتگی استان پیش ببرند.

وی ادامه داد: بستر و زمینه اقدامات تحولی در استان آماده است و روحیه ما می‌توانیم برای این اتفاق نیاز اساسی است که در استان می‌تواند تحول در حوزه اقتصادی، اشتغال، تولید، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

رئیسی راهبرد خنثی‌سازی تحریم را مورداشاره قرار داد و گفت: راهبردهای بی اثر سازی تحریم‌ها باید موردتوجه باشد و این راهبرد در زمینه‌ها با حوزه‌های مختلف همچون علم و فناوری و هسته‌ای به نتیجه رسیده و در حوزه دفاعی نیز به همین صورت عمل شده است.

وی تصریح کرد:  اگر قرار باشد تحریم در کشور اثر کند در این عرصه نباید پیشرفت می‌کردیم اما در نانوتکنولوژی و علم و فناوری و کار دانش‌بنیان که با پشتیبانی مقام معظم رهبری بوده، بیشتر پیشرفت کرده‌ایم.

رئیس دستگاه عدلیه کشور افزود: اگر تحریم مؤثر بود باید در این عرصه‌ها کمترین پیشرفت را می‌دیدیدم زیرا در حوزه هسته‌ای قطعات لازم را نمی‌دهند اما به نقطه‌ای رسیدیم که فناوری هسته‌ای بومی شد و دلیل کینه دشمنان به دانشمندانی همچون فخری زاده‌ها خنثی کردن تحریم‌ها است.

وی راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها را راهبرد جدی کشور دانست و گفت: راهبر بی اثری تحریم‌ها در کشور جواب داده و عملیاتی است و حتماً این قضیه در حوزه صنایع، کشاورزی و گردشگری و در بسیاری از حوزه‌های ما مؤثر است.

رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به دنبال مدیران شجاع، خطرپذیر، اهل ریسک کردن و پیگیر است که مجدانه از آنان حمایت می‌کند و سازمان‌های نظارتی همچون بازرسی از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مدیران شجاع حمایت می‌کنند و باید کار و تلاش کرد که با روحیه جهادی و بسیجی و با همه وجود با نگاه به شعار ما می‌توانیم اقدام عملیاتی کرد.

وی تصریح کرد: هر چه که مانع بر تولید و رشد اقتصادی باشد باید آن را دنبال کرد تا از بین برود که ازجمله این موانع تولید قاچاق کالا است که یکی از موانع جدی تولید بوده که مقابله با قاچاق سازمان‌یافته کالا در اولویت است که باید دنبال شود و آن را از میان برداشت.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: بروکراسی اداری مسئله دیگری است که کشور را فلج کرده درحالی‌که خوان‌های بسیاری برای سرمایه گذار و کارآفرینان ایجاد می‌شود که  آنان را دچار ندامت می‌کند.

وی رفع بروکراسی اداری را کاری شدنی دانست و گفت: این اقدام از دست مدیران مصمم و با اراده قابل تحقق است و باید راه‌ها را کوتاه کرد و وضعیت دستیابی به مجوزهای قانونی را برای سرمایه‌گذار تسهیل کرد.

رئیسی ادامه داد: برخی‌ها به دنبال فساد، رانت و رشوه هستند که در امور اداری باید  شرایط را ناامن کنیم و برای هرگونه فسادی باید فضا ناامن شود و میدان فساد باید تنگ شود تا فساد در مجموعه اداری لانه نکند و این اقدام باید با نیروی انسانی کارآمد و متدین در ادارات و سازمان‌ها به نام امربه‌معروف میسر است تا اجازه ندهند که فساد در این عرصه لانه کند.

وی در ادامه به برخی از مشکلات استان خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: رفع مسئله برخی مشکلات زمین‌های فاقد سند، باید تسریع شود و باید در ارتباط با صدور سند برای زمین‌های فاقد سند تسریع شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مدیریت منابع آب در وزارت نیرو باید در مسیر روستاهایی باید که مشکل آب دارند که تقسیم عادلانه آب از جمله مسائلی است که باید حل شود.

وی به سال پایانی دولت نیز اشاره کرد و گفت: سال پایانی دولت باید تلاش مضاعف شود و کاسته نشود و کارهای ناقص کامل شود و  برای به نتیجه رساندن امور باید تلاش بیشتری شود و موردتوجه قرار گیرد.

رئیسی تصریح کرد: نیروهای مسلح و بسیجی مطلقاً اجازه کوچکترین ناامنی را به افراد شرور ندهند و با حضور افراد شرور و سارقان حرفه‌ای و سارقان سابقه‌دار که امنیت را می‌خواهند اخلال کنند باید برخورد شود.

وی به کمک‌های مؤمنانه از سوی مردم استان اشاره کرد و گفت: توجه مؤمنانه مردم خراسان شمالی در هنگامه کرونا و لبیک به پیام رهبری در کمک مؤمنانه کار قابل‌تقدیری بوده که باید به‌صورت جدی‌تر دنبال شود.

رئیس دستگاه قضا در انتها اظهار کرد: خانوارهایی که وضعیت مالی خوبی ندارند باید موردتوجه قرار گیرند و حمایت از تولید با سه اصل مبارزه با فساد، حمایت از تولید و کرامت تولید در این استان با گام‌های بلندتری ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد اقتصادی قوه قضاییه قاچاق کالا تولید خراسان شمالی رئیس دستگاه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • آمریکا: اولویت اصلی ما استقرار صلح است
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد