Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری الغدیر بخش رویدر شهرستان بندرخمیر با ترکیب مدیریتی افراد نخبه و تحصیلکرده گام های اساسی در زمینه جذب و نگهداشت جوانان در فضای معنوی مسجد برداشته است و از آنان در حوزه های مختلف ازجمله راه اندازی کسب و کار حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرخمیر، شاید آن روزی که نهال کانون های فرهنگی هنری در مساجد کشور غرس شد کمتر کسی انتظار داشت که این ظرفیت پنهان روزی بتواند به درجه ای از بلوغ و بالندگی برسد که علی رغم اجرای برنامه های متنوع، جذاب و بروز برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان، با بهره گیری از جوانان نخبه در کنار تجارب ارزنده پیشکسوتان حوزه مسجد برنامه های کاربردی و اثرگذاری نظیر حمایت از جوانان در زمینه راه اندازی کسب و کار، خذید خانه و ازدواج جهت نگهداشت نسل جوان در فضای امن مساجد و مصون سازی آنان در برابر توطئه های دشمنان اجرا و عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخورداری از هیات اندیشه ورز مومن، نخبه، قوی، انقلابی، کاردان و آگاه به مسایل روز جامعه موجب می شود تا یک کانون فرهنگی هنری بتواند با درایت و دوراندیشی مسائل و نیازهای روز قشرهای مختلف جامعه از جمله نسل جوان را احصا و با شناسایی پتانسیل و ظرفیت های موجود، با بهره گیری از خلاقیت و ایده های ناب طرح های نو و بدیع را در راستای حل آن مسائل و رفع نیازها اجرا کند.

 

کانون فرهنگی هنری الغدیر شهر رویدر که از با سابقه ترین کانون های مساجد استان هرمزگان به شمار می رود یکی از کانون هایی است که از فرصت خدمت در بخش فرهنگی، هنری و اجتماعی به بهترین شکل استفاده کرده است و با تشکیل هیات اندیشه ورز قوی متشکل از جوانان تحصیلکرده و نخبه انقلابی و با انگیزه در کنار پیشکسوتان مجرب از همه ظرفیت ها برای ارائه خدمات مطلوب و موثر و به هنگام استفاده کرده است.

 

برنامه های اجتماعی کانون برای رفع نیاز اهالی

 

« علی هاشم زاده »، مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر شهر رویدر شهرستان بندرخمیر گفت: این کانون در کنار اجرای منظم و مستمر برنامه های متنوع فرهمنگی، هنری، آموزشی، ورزشی، مشاوره ای، کتابخوانی و اردویی، برنامه هایی نیز در حوزه اجتماعی برای رفع نیاز اهالی در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی با اشاره بر برخورداری کانون الغدیر از هیات اندیشه ورز قوی، با انگیزه و مجرب، افزود: این کانون برای اجرای برنامه ریزی هدفمند و اجرای برنامه های موثر و مورد نیاز روز جامعه، هیات اندیشه ورزی متشکل از جوانان تحصیلکرده، نخبه، انقلابی و با انگیزه تشکیل داد که در جلسات آن پیرامون نیازهای اساسی روز اهالی به ویژه نسل جوان و همچنین پتانسیل و ظرفیت های موجود برای رفع نیازها بحث و بررسی می شود.

 

راه اندازی صندوق قرض الحسنه

 

مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر بخش رویدر شهرستان بندرخمیر از راه اندازی صندوق قرض الحسنه به عنوان یکی از مصوبات جلسات این هیات نام برد و عنوان کرد: با اعلام فراخون اکثر اهالی به عضویت این صندوق درآمدند و ماهیانه مبالغی در حد وسع و توان به حساب صندوق واریز می کنند.

 

وی، اشتغال، خرید خانه، کمک هزینه سفر به مشهد و کربلای معلی، درمان، رفع نیازهای ضروری نظیر خرید لوازم منزل، تحصیلی و خرید جهیزیه و ازدواج را ازجمله مواردی که شامل دریافت تسهیلات صندوق قرض الحسنه کانون می شود، برشمرد و اضافه کرد: تاکنون 7 مورد تسهیلات اشتغالزایی هر کدام بین 100 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال پرداخت شده است.

 

کارگاه تولید قارچ برای رسیدن به مرز تولید به ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیاز دارد

 

هاشم زاده از تشویق یکی از جوانان محله برای راه اندازی کارگاه تولید قارچ به عنوان یکی از برنامه های کانون یاد کرد و گفت: این کارگاه در سال گذشته راه اندازی شد و هم اکنون زیر ساخت لازم برای تولید آماده است اما برای خرید کنسانتره قارچ نیاز به 200 میلیون ریال دارد که اگر دستگاه های متولی اشتغال از طرح وی حمایت کنند وارد فاز تولید خواهد شد.

 

درآمد ۷۰ میلیون ریالی طرح پرورش بلدرچین

 

وی از تشویق یکی از جوانان محله برای اجرای طرح پرورش بلدرچین به عنوان یکی از برنامه های موفق صندوق قرض الحسنه کانون نام برد و عنوان کرد: این طرح هم اکنون به مرحله بازدهی رسیده و ماهیانه حدود 70 میلیون ریال درآمدزایی دارد.

 

این فعال فرهنگی اجتماعی همچنین پرداخت دو مورد وام خرید خانه در صندوق قرض الحسنه کانون خبرداد و افزود: این تسهیلات بین 60 تا 50 میلیون ریال بوده است.

 

وی از پرداخت دو مورد وام درمان به عنوان بخش دیگری از فعالیت های صندوق قرض الحسنه کانون الغدیر ذکر و اضافه کرد: 30 میلیون ریال تسهیلات برای عمل جراحی چشم یکی از نیازمندان محله سه موذد کمک بلاعوض 20 میلیون ریالی و دو مورد تسهیلات خرید تبلت و گوشی تلفن برای دانش آموزان پرداخت شد.

 

تشریح فعالیت های جهادی کانون

 

حجت الاسلام « قهرمانی »، امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) محله دهنو شهر رویدر نیز گفت: کانون فرهنگی هنری الغدیر با اجرای برنامه های متنوع در رشته های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی، کتابخانه ای، مشاوره ای، ورزشی، اردویی و اجتماعی به بخش اعظمی از نیازهای اهالی پاسخ دهد.

 

اجرای برنامه ها به دو شکل فاصله گذاری اجتماعی و بستر فضای مجازی

 

وی از کلاس های قرآنی و اعتقادی و احکام به دو روش فاصله گذاری اجتماعی و بهره گیری از فضای مجازی به عنوان شاخص ترین برنامه های اخیر فرهنگی کانون الغدیر یاد کرد و افزود: بیشت ربرنامه ها از طریق پیج اینستاگرام خودم پخش می شود.

 

امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) محله دهنو شهر رویدر با بیان اینکه اولویت این روزهای فعالیت های کانون به حوزه جهادی و اجتماعی بر می گردد، عنوان کرد: دریافت کمک از خیرین و تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین ایتام، نیازمندان و اسیب دیدگان از کرونا و راه اندازی کارگاه تولید ماسک و توزیع رایگان آن بین نیازمندان و افراد در معرض آلوده شدن به ویروس کرونا از شاخص ترین برنامه های حوزه اجتماعی ویژه ایام کروناست که در قالب طرح راهکار اجرا می شود.

 

وی همچنین از دو مورد ساخت سقف خانه و دىوار خانواده های نیازمند، احداث سقف حسىنىه محله، چهار مورد ساخت سروىس بهداشتى برای نیازمندان به عنوان فعالیت های جهادی کانون فرهنگی هنری الغدیر شهر رویدر نام برد.

 

دشمنان برای ضربه زدن به اسلام ناب و نظام جمهوری اسلامی سرمایه گذاری هنگفتی را در زمینه دور کردن نسل جوان از مسائل اعتقادی کرده اند و از این رو بر همه دلسوزان نظام فرض است که با بهره گیری از همه ظرفیت ها به دنبال عمران و آبادانی معنوی مساجد و جذب نسل جوان به خانه های امن الهی باشند که یکی از روش های موفق آبادانی مساجد تقویت کانون های فرهنگی هنری است.

 

امید است متولیان مربوطه و متمولین و خیرین نیک اندیش به ظرفیت عظیم کانون های فرهنگی هنری مساجد بیش از پیش توجه داشته باشند و با حمایت از این مراکز قوی و تاثیرگذار در جهت احیای کارکردهای واقعی مساجد و ناکامی دشمنان اسلام گام های اساسی بردارند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: بندر خمیر شهر رویدر کانون فرهنگی هنری الغدیر صندوق قرض الحسنه وام اشتغال کانون فرهنگی هنری الغدیر اجرای برنامه ها کانون الغدیر بهره گیری میلیون ریال هیات اندیشه راه اندازی شهر رویدر نسل جوان رفع نیاز ظرفیت ها دو مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد از راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد خبر داد و گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اکبر ایازی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در بازدید از مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبه‌رو شده است.

وی افزود: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و… را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شد، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

ایازی با بیان این‌که در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، تصریح کرد: امسال و در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و… اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری از ادارات فعالی است که به‌صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

کد خبر 747682

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران