Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@20:45:27 GMT

لغو یک آیین ۳۰۰ ساله در شهر گلشهر به دلیل کرونا

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۴۴۴۱

لغو یک آیین ۳۰۰ ساله در شهر گلشهر به دلیل کرونا

شهردار گلشهر گفت: پخت آیین سنتی حلیم نذری شهر گلشهر با قدمت ۳۰۰ سال امسال به دلیل محدودیت‌های بیماری کرونا لغو و برگزار نمی‌شود.

علی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر سال در نخستین شب جمعه زمستان مراسم پخت حلیم نذری حسنیه قدیم شهر گلشهر طبق یک سنت دیرینه برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبخ آش حلیم نذری حسینیه قدیم شهر گلشهر با قدمت ۳۰۰ سال دومین مهارت و آئین سنتی شهرستان گلپایگان است که به شماره ۱۷۱۹ سال ۱۳۹۷ در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

شهردار گلشهر گفت: پخت حلیم نذری یک رسم سنتی مردم شهر گلشهر است که ریشه در فرهنگ، آداب، رسوم و اعتقادات دینی آنان دارد و متولیان پخت از دو ماه قبل مواد لازم آن را جمع می‌کردند.

کد خبر 463951

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری گلشهر گلپایگان آئین سنتی حلیم ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی شهرهاي ايران کرونا در اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر گلشهر حلیم نذری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ به مناسبت هفته مرام پهلوانی و همزمان با گرامیداشت ویژه برنامه‌های تأسیس شهر «سنندج»، هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و شهرداری سنندج طی مراسمی آئین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج را برگزار کرد.

در این مراسم که در پارک «روجیار» شهر سنندج ورزشکاران و پیشکسوتان هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

همچنین تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آئین بود.

گفتنی است؛ «فرزاد خاکی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان به همراه «فردین ورمقانی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل، شهردار سنندج و جمعی از کهن کسوتان و پیشکسوتان رشته زورخانه‌ای در مراسم نکوداشت هفته مرام پهلوانی حضور داشتند.

کد خبر 6089488

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم
  • ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی