Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری آران و بیدگل افزود: خبرنگاران این شهرستان از ارتباط و همکاری مدیران شهرستان انتقاد دارند که البته این انتقاد بجاست، در این رابطه از این پس نحوه همکاری مدیران اداره‌ها با رسانه‌ها و خبرنگاران در ارزشیابی سالانه مدیران موثر خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی سرای نوآوری و خلاقیت در راستای آینده‌پژوهی توسعه در آران و بیدگل ادامه داد: این مهم با حضور هیات‌های اندیشه‌ورز شهرستان و تشکیل میز توسعه اقتصادی شهرها و روستاها، میز توسعه فرش ماشینی و دستبافت، میز توسعه گردشگری کویر و اکوتوریسم، میز توسعه صنایع وابسته به نمک و ماسه (ریگ)، میز توسعه صنایع وابسته به اسانس، عرقیجات و عطریات، میز توسعه انرژی خورشیدی و میز توسعه محصولات کشاورزی نظیر پسته، زعفران، گل محمدی، گیاهان دارویی، عناب و سنجد در این خصوص راهگشا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آران و بیدگل به اهمیت آینده‌پژوهی حوزه‌های محیط زیست سالم و پایدار این شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، بارندگی‌های فصلی و جاری شدن روان آب‌ها، شهرهای چهارگانه این شهرستان باید بر پایه الگوی نوین ساخته شوند؛ برای مثال بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌ها جوی آب ندارند در حالی که با همین جوی‌ها می‌توان بخشی از منابع آب را مدیریت و حفظ کرد.

وی با بیان اینکه آینده‌پژوهی به معنای جایگزینی اعتماد به نفس به جای اعتماد به نفت است، اظهار داشت: آینده‌پژوهی با راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در شهرستان آران و بیدگل عملیاتی می‌شود.

بایبوردی روز حماسه و ایثار آران و بیدگل و یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و وطن، عرصه جهاد علمی و مدافع سلامت گرامی داشت و گفت: این شهرستان با تقدیم ۸۴۲ شهید والامقام، ۱۳۵۱ جانباز معزز، ۶۴ آزاده سرافراز، پنج هزار رزمنده و کسب رتبه نخست ایثارگری در کشور، پیشتاز عرصه‌های ایثارگری، شهادت و اقتدار است.

وی شهدا، رزمندگان و ایثارگران ایران اسلامی و شهرستان آران و بیدگل را قهرمانان بزرگ و خانواده این عزیزان را ابرقهرمانانی نام برد که فرهنگ ایثار و شهادت، استقامت و پایداری و اقتدارآفرینی برای ایران عزیز را تبیین می‌کنند.

بایبوردی، شهادت را  عالی‌ترین مقام و هنر مردان برشمرد و اظهار داشت: مردم آران و بیدگل با رتبه نخست ایثارگری به نسبت جمعیت و جان‌فشانی در دوران دفاع مقدس ثابت کرده‌اند با وحدت، اتحاد و همدلی در شرایط کنونی نیز از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: ۸۴۲ شهید شهرستان آران و بیدگل و وجود ۵۰ پست مدیریتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، موسسه‌های عمومی، دولتی و غیردولتی این شهرستان حاکی از آن است که به ازای هر پست مدیریتی، ۱۷ نفر از جوانان این شهرستان به شهادت نائل آمده‌اند که این موضوع مسوولیت تک تک کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی شهرستان را سنگین و پرمسوولیت‌تر می‌کند.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ممکن نبودن برگزاری آیینی در خور شأن و جایگاه روز حماسه و ایثار گفت: با تشکیل کمپین‌هایی در فضای مجازی یاد و خاطره شهیدان والامقام این شهرستان را گرامی داشته و از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران این شهرستان تجلیل شود.

چهارم دی روز ماندگار آران و بیدگل است 

امام جمعه آران و بیدگل نیز با گرامیداشت چهارم دی روز حماسه و ایثار این شهرستان اظهار داشت: این حماسه و حضور عاشورایی مردم آران و بیدگل طی هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در کتاب افتخارات مردم این خطه کویری است.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی افزود: حماسه چهارم دی ماه در عملیات‌های کربلای چهار و پنج و سایر عملیات‌ها نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند و با فریاد رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن‌ها بایستد در برابر دنیای آن‌ها می‌ایستند و چهارم دی در تاریخ زرین این شهرستان با عنوان روز شهادت و ایثار ماندگار شد.

وی اظهار داشت: در عملیات کربلای چهار و پنج افزون بر ۱۵۰ شهید از فرماندهان و جوانان از جمله سردار شهید علی محمد اربابی، رئیس ستاد و جانشین لشکر ۸ نجف و حجت‌الاسلام شیخ جواد قاسم‌پور جانشین گردان امام باقر (ع) از لشکر امام حسین (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امام جمعه آران و بیدگل گفت: در تفکر شیعی، برترین کامیابی و بزرگترین پیروزی، رسیدن به فیض عظمای شهادت است و برای شهید گرانبهاترین اوقات ساعتی است که پیروزمندانه به جهاد علیه ظلم و ستم برمی‌خیزد و به دست دشمنان دون صفت به مرگ شرافتمندانه نائل می‌شوند و جام شهادت را به لب گرفته و آن را به بهای جان خریداری می‌کند.

حجت‌الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: شهرستان دارالشهدای آران و بیدگل در زمره مناطقی است که عطر شهادت فضای آن را معطر ساخته ‌است و زمین آن به برکت خون شهیدان گلگون کفن تقدس یافته و وجود بیش از ۸۰۰ شهید خونین بال از گلستان شهدای انقلاب اسلام در این شهر ولایت‌مدار از افتخارات ساکنان این دیار و برگ زرینی در کتاب سراسر حماسه انقلاب اسلامی است.

722 کرونایی در آران و بیدگل شناسایی شدند

رییس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در این نشست گفت: از آغار شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزار و ۷۴۸ نفر نمونه‌گیری در این شهرستان انجام شد که آزمایش ۷۲۲ نفر مثبت و بقیه منفی بود.
اعظم باقری افزود: ۸۳۰ بیمار در بیمارستان سیدالشهدا آران و بیدگل و ۹۰۰ بیمار در بیمارستان بهشتی کاشان بستری داشتیم که ۱۲۱ بیمار با تست مثبت و ۴۳ بیمار با مشکل تنفسی و تست منفی فوت شدند.

وی بیان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا، نسبت ابتلای مردان به زنان حدود ۸۰  به ۲۰ درصد بود اما این نسبت با گذشت زمان به ۵۵ به ۴۵ درصد رسید.

باقری تصریح کرد: در موج سوم بیشترین سن ابتلا بع کووید ۱۹ به ۳۰ تا ۳۹ سال رسید که این آمار قابل تامل است که نشان می‌دهد در صورت بی‌تفاوتی و رعایت نشدن پروتکل‌ها، سن ابتلا تغییرات زیادی داشته باشد.

وی گفت: از نیمه آذرماه تاکنون شیب ابتلا به کرونا در این شهرستان رو به پایین شده است و بیماری کرونا به علت رعایت دستورالعمل‌ها کنترل شده است ولی وضعیت شکننده است و در صورت بی‌تفاوتی شهروندان، امکان برگشت به شرایط بحرانی و پیک کرونا هستیم.

در این نشست شماری از یادگاران دفاع مقدس به ایراد خاطراتی از دفاع مقدس پرداختند و آمادگی خود را جهت همکاری و کمک در همه عرصه های پیشرفت شهرستان و به خصوص مبارزه با ویروس منحوس کرونا اعلام کردند.

در ادامه با اهدای لوح تقدیر و هدایا از خدمات یادگاران دفاع مقدس و چند تن از مدیران آران و بیدگل در خدمت رسانی به مردم تقدیر شد.

همزمان با چهارم دی، روز حماسه و ایثار آران و بیدگل، گلزار شهدا امامزاده هادی (ع)، هفت امامزاده (ع) و امامزاده محمدهلال (ع) این شهرستان با حضور فرماندار، امام جمعه، مسئولان و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان گل‌افشانی شد.

چهارم دی، سالروز شروع عملیات کربلای چهار و در ادامه عملیات غرورآفرین کربلای ۵  است که آران و بیدگل به تنهایی در این ۲ عملیات نزدیک به ۱۱۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

تقدیم ۲ شهید سرافراز علی محمد اربابی قائم مقام لشکر هشت نجف و حجت الاسلام جواد قاسم‌پور جانشین گردان امام محمدباقر (ع) در عملیات کربلای چهار در روز پهارم دی ماه باعث شده است تا این روز به عنوان حماسه و ایثار آران و بیدگل انتخاب و معرفی شود.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها فرمانداران جلسه شورای اداری رسانه اصفهان کاشان آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداران جلسه شورای اداری رسانه اصفهان کاشان آران وبیدگل فرمانداران جلسه شورای اداری رسانه اصفهان کاشان آران وبیدگل اخبار کنکور شهرستان آران و بیدگل روز حماسه و ایثار آران و بیدگل انقلاب اسلامی کربلای چهار حجت الاسلام آینده پژوهی دفاع مقدس میز توسعه چهارم دی دی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین گفت: پیشرفت کشور از مسیر توجه به آموزش‌ و‌ پرورش می‌گذرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی همانند ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید معلم تربیت شوند که در راه مانایی ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

او تصریح کرد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است از همین رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌و‌پرورش است تا دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

استاندار همدان گفت: ایران قوی تمام تلاش و توان خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

دیگر خبرها

  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل