Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:23:37 GMT

نقش موثر ورزش در مقابله با اعتیاد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۵۳۴۸

نقش موثر ورزش در مقابله با اعتیاد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ تردست معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان ایلام در جلسه کانون یاریگران ورزش استان ایلام، گفت: اعتیاد اولین و مهمترین آسیب اجتماعی بوده که ورزش می‌تواند به عنوان عاملی مهم در جهت مقابله و کنترل این آسیب اجتماعی لحاظ گردد.

او اظهار کرد: جامعه مخاطب اداره کل ورزش و جوانان ، هیأت ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد جوانان می‌باشند که نقش پررنگی در جهت توسعه مشارکت‌های اجتماعی و افزایش نشاط و امید در جامعه ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردست برنامه‌های عملیاتی طرح یاریگران زندگی توسط سمن‌ها را برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، تولید محتوا در قالب پویانمایی، فیلم کوتاه، پوستر، انیمیشن، برگزاری جشنواره‌های مجازی عنوان کرد و از آمادگی سمن‌ها برای ورود موثر به این حوزه خبر داد.

علی شائی مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، ما در حوزه جوانان و با بهره گیری از سمن‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند، کارگاه‌های آموزشی در نظر داریم که با هدف آگاه سازی جوانان و خانواده‌های آنان برگزار خواهد شد.

علی شائی بیان کرد: تولید و پخش فیلم‌های کوتاه، مصاحبه با قهرمانان، چاپ و نصب پوستر و بنر در اماکن ورزشی و هم چنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان پیرامون صحبت با نوآموزان را می‌توان از برنامه‌هایی دانست که در مسیر آگاهی بخشی به جامعه تاثیر گذار هستند.

او به ۵۰ خانه ورزش روستایی که تا کنون افتتاح شده است اشاره کرد و افزود: همچنین در مناطق حاشیه نشین و محروم ابزار و تجهیزات ورزشی توزیع کرده ایم که موجب سرگرمی جوانان این مناطق شده و نوعی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام مطرح کرد: به محض بازگشت به شرایط عادی پس از کرونا، رقابت‌های مفرحی در استان جهت سرگرمی جوانان و نوجوانان اندیشیده شده است، رویداد‌های همگانی‌ همچون کوهنوردی، کوهپیمایی، دوچرخه سواری، راهپیمایی و غیره.

او اظهار کرد: بهترین راه حل در این امر پیشگیری و در پیشگیری هم آگاه سازی جوانان و خانواده‌های آن‌ها می‌باشد.

علی شائی ادامه داد: از مربیان ورزشی خواستاریم که در کنار آموزش مهارت‌های ورزشی ، آموزش مهارت‌های زندگی را فراموش نکنند.

او افزود: همیشه در نبرد بین ورزش و اعتیاد خوشبختانه علاقه‌مندان به ورزش پیروز بودند و امیدواریم که شاهد افزایش علاقه‌مندان به ورزش باشیم.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان ورزش همگانی ورزش و جوانان استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: هفته آینده مراسم تجلیل از ۱۵۱۷ نفر از قهرمانان ورزشی و دست‌اندرکاران ورزش کشور در سال ۱۴۰۲ را با حضور رئیس جمهور برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: مالک جدید باشگاه استقلال در آغوش علیرضا دبیر + عکس

وی افزود: پاداش این عزیزان نیز مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان است که در این مراسم اهدا خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه کمیته ملی المپیک متولی بازی‌های المپیک است و اعتبارات خاص خود را دارد، تصریح کرد: وزارت ورزش نه تنها به وزنه برداری بلکه در رشته‌های المپیکی مثل تکواندو، کشتی و .. رشته‌هایی که کسب سهمیه کردند، حتما کمک می‌کند.

هاشمی با اشاره به واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شده اند، عنوان کرد: این باشگاه‌ها متولی خاص خودشان را دارند. البته هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال آن را هم طی کند و برای این کار کمیسیونی تحت عنوان ماده 5 باشگاه‌ها را داریم.

کد خبر: 1229123 برچسب‌ها استقلال تهران

دیگر خبرها

  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار