Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت:‌ از پنجشنبه شب بارش برف سنگین و بوران گردنه‌های استان را فرا می‌گیرد و به همین خاطر تردد در مناطق کوهستانی و برف‌گیر خطرناک است. - اخبار استانها -

قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به وضعیت آب و هوا و آغاز بارش برف در نواحی مختلف استان از ساعتی دیگر اظهار داشت: از امشب (پنجشنبه شب) بارش برف سنگین و بوران گردنه‌های استان را فرا می‌گیرد و به همین خاطر تردد در مناطق کوهستانی و برف‌گیر خطرناک است و مردم باید مسیر را برای خودروهای راهداری و مدیریت بحران باز بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بارش برف، بوران و کولاک در 3 گردنه سلطان بلاغ در شهرستان آوج، قسطین‌لار در منطقه الموت و بهرام‌آباد در طالقان شدید و سنگین‌تر خواهد بود و تردد خودروها در این گردنه‌ها می‌تواند تبعات جانی برای مسافران به همراه داشته باشد. ضمن اینکه مسافرت در مسیرهای اصلی هم باید با زنجیرچرغ و سایر وسایل تردد زمستانی انجام شود.

مهدیخانی ادامه داد: با توجه به بارش‌های سنگین برف در استان قزوین متوسط دما در بیشتر نقاط استان به ویژه شهرهای قزوین، تاکستان و بویین‌زهرا تا منفی 8 درجه سانتی‌گراد پایین خواهد آمد و البته اندازه دما در نواحی کوهستانی شهرستان آوج به طور متوسط منفی 10 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه بارش سنگین برف از فردا (جمعه) بعدازظهر در شهر قزوین آغاز خواهد شد، گفت: روزهای جمعه و شنبه با یخبندان و یخ‌زدگی جاده‌ها و معابر در شهرهای استان قزوین روبه‌رو خواهیم بود و شهرداری‌ها باید در این مسیرها نمک‌پاشی کنند تا امکان لغزش خودروها به حداقل برسد.

120 راه روستایی قزوین به دلیل بارش برف مسدود شدقزوین سفیدپوش شدبارش برف در گردنه‌های استان قزوین از لحظاتی پیش

مهدیخانی از احتمال بالای مسدود شدن جاده‌های روستایی خبر داد و افزود: البته با توجه به تهمیدات اندیشیده‌شده هیچ جاده‌ای در مناطق روستایی بیشتر از 48 ساعت بسته نخواهد بود و با توجه به وسعت کم استان قزوین می‌توانیم پس از بازگشایی محورهای مواصلاتی اصلی استان بلافاصله راه‌های روستایی را بازگشایی کنیم؛ البته اگر زائو یا مریضی در روستاها وجود داشته باشد، جاده‌های آنها بلافاصله گشوده خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ سازمان جهاد کشاورزی باید سوخت جایگزین برای دامداری‌ها و مرغداری‌ها را پیش‌بینی کند تا در صورت مسدود شدن مسیر دام و طیور موجود در مرغداری‌ها تلف نشوند.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین آب و هوا شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین استان قزوین بارش برف گردنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (پنجشنبه) در اغلب مناطق کشور شاهد بارش خواهیم بود.

در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. شدت بارش در جنوب و شرق کشور خواهد بود.

جمعه در نوار غربی کشور رگبار و رعد و برق، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق بارش پراکنده و در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه بارش در غرب و جنوب غرب شدت خواهد داشت.

شنبه در نوار شمالی و برخی مناطق شرق و غرب کشور رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

یکشنبه در نوار شمالی کشور ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و در نیمه غربی کشور موجب ابرناکی و رگبار و رعد برق موقتی خواهد شد.

امروز مناطق مرکزی خلیج فارس، جمعه تنگه هرمز و جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.

کد خبر 848861 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه همه مناطق استان را دربرمی گیرد
  • تردد خودرو‌ها در آزادراه قزوین - کرج نیمه سنگین است
  • باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید