Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر پیمان تجاری پس از برگزیت توافق کردند. با این توافق به ماه‌ها اختلافات دو طرف بر سر آینده تجاری پایان داده می‌شود.دولت بریتانیا این توافق را یک خبر خارق العاده توصیف کرده است. اورسلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که این توافق، عادلانه و متعادل است.

بدون توافق، بریتانیا و اتحادیه اروپا مجبور بودند تعرفه‌های گسترده‌ای را برای کالاها و خدمات یکدیگر از اول ژانویه وضع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر توافقی همچنان باید توسط نمایندگان پارلمان بریتانیا و اروپا تصویب شود.این توافق برای دیوان دادرسی اروپا که دادگاه عالی اتحادیه اروپا است نقشی منظور نکرده و دو طرف توافق کرده‌اند که برای حل اختلافات به جای استفاده از مجاری قضایی اتحادیه اروپا از قوانین و نهادهای بین المللی استفاده کنند.

وریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا عکس خندان خود را در حالی که هر دو انگشت شستش را در هوا بلند کرده ،توییت کرد و از توافق خبر داد.هر آنچه در طی همه پرسی سال ۲۰۱۶ و در انتخابات عمومی سال گذشته به مردم وعده داده شده بود ، با این توافق انجام شده است."او گفته است "ما کنترل پول، مرزها، قوانین، تجارت و آبهای ماهیگیری خود را دوباره به دست گرفتیم."نخست‌وزیر بریتانیا در نشست مطبوعاتی خود گفت این توافق، به صادرکنندگان اجازه می دهد حتی "بیشتر با دوستان اروپایی ما" تجارت کنند.اورسلا فون در لاین در نشست خبری خود گفت قوانین رقابت "منصفانه خواهد بود." او گفت به قوانین و استانداردهای اتحادیه اروپا "احترام گذاشته خواهد شد."خانم فون در لاین گفت: "این یک توافق منصفانه است، آنچه به دست آوردیم یک معامله متوازن و انجام یک کار درست و مسئولانه توسط هر دو طرف بوده است."او گفت بریتانیا و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مشترک به همکاری‌های خود ادامه خواهند داد. او تغییر اقلیم، انرژی، امنیت و حمل و نقل را از جمله این همکاری‌ها خوانده است.

خانم فون در لاین گفته است اتحادیه اروپا و بریتانیا "متحدان دیرینه" هستند.وی افزود که اکنون "وقت باز کردن فصلی جدید و نگاه به آینده است" و بریتانیا "همچنان یک شریک قابل اعتماد باقی می ماند".وی در مورد قسمت اصلی این توافق گفت: "برای صنعت ماهیگیری یک دوره گذار پنج و نیم ساله پیش بینی شده است."بوریس جانسون هم در نشست مطبوعاتی خود گفت این توافق، به صادرکنندگان اجازه می دهد حتی "بیشتر با دوستان اروپایی ما" تجارت کنند.آسودگی خاطر

البته همکاری در زمینه هایی از جمله تغییرات اقلیمی، انرژی، امنیت و حمل و نقل ادامه خواهد داشت.خانم فون در لاین گفته است از اینکه چنین معامله ای به دست آمده "احساس رضایت قلبی" و "آسودگی خاطر" می کند.وی افزود: "وقت آن است که برگزیت را پشت سر بگذاریم زیرا آینده ما در اروپا ساخته می شود."این معامله برای بسیاری از کسب و کارهای بریتانیا که گرفتار عواقب شیوع ویروس کرونا هستند باعث تسکین خاطر است زیرا آنها نگران بودند که بدون رسیدن به این معامله، عبور و مرور کالا از مرز با فرارسیدن سال نو دشوار و پرهزینه شود.

در آخرین لحظه

دفتر نظارت اقتصادی دولت موسوم به اداره مسئولیت بودجه هشدار داده بود که خروج بدون معامله از اروپا باعث کاهش ۲ درصدی درآمد ملی در سال آینده و منجر به از دست دادن گسترده مشاغل خواهد شد.همچنین نگرانی هایی وجود داشت که چنین وضعیتی منجر به افزایش قیمت بسیاری از کالاهای وارداتی شود .مذاکرات بروکسل در مورد میزان مجاز صید در آبهای بریتانیا توسط ماهیگیران اتحادیه اروپا تا ساعت آخر ادامه داشت هرچند سهم شیلات در اقتصاد بریتانیا فقط دوازده صدم درصد است.هنوز سئوالات بزرگی در مورد عاقبت این معامله برای سایر مشاغل در این کشور وجود دارد.طی سال گذشته که دوره انتقالی بود، شرکت هایی که با ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا مبادلات دارند روند عادی فعالیت خود را دنبال کردند.اما از هفته آینده که بریتانیا از بازار واحد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی خارج می شود این کسب و کارها ناگزیر خواهند بود برای ادامه تجارت با اروپا کاغذبازی بیشتری را بپذیرند.با توافق امروز، خطر وضع تعرفه گمرکی بر صادرات و واردات بریتانیا و و بزرگترین شریک تجاری آن برطرف شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بریتانیا و اتحادیه اروپا فون در لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی