Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:09:08 GMT

حمایت از حقوق کودکان موضوع ملی است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۶۵۳۸

حمایت از حقوق کودکان موضوع ملی است

به گزارش ایرنا محمود عباسی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح  کلینیک تخصصی حقوق کودک در اردکان افزود: در دین مبین اسلام حقوق بشر با محوریت کودک آغاز می‌شود که این نشانگر اهمیت موضوع است و از طرفی در جوامع مختلف کودکان با نگاهی ویژه دیده می‌شوند، در قوانین کشورها و اسناد بین‌المللی توجه خاصی هم به این حوزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مسوولان باید برای کودکان برنامه داشته باشند، از قوانین و ساختارهای نامناسب باید عبور کرد و به برنامه‌های منسجم و دقیقی نیاز است تا نیازهای اساسی جامعه کودکان را پاسخ دهد.

نمی‌توان با برنامه دیروز، کودک امروز را برای فردا تربیت کرد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری افزود:  امروز شاهد آسیب‌هایی هستیم که کودکان را تهدید می‌کند از جمله فضای مجازی، بازماندگی از تحصیل، محرومیت‌هایی که ناشی از تحریم‌های یک جانبه آمریکا و اروپا متوجه مردم مظلوم ایران به ویژه کودکان است که در این زمینه باید تاسف خورد.

عباسی اظهار کرد: راه اندازی کلینیک‌های حقوق کودک در دستور کار قرار داردکه در پرتو انجمن‌های علمی حقوق کودک فعالیت می‌کند، این انجمن پایگاه علمی است، نخبگان شهرستان‌ها به صحنه می‌آیند و کسانی که به نحوی از موضوع کودک و مسوولیت حقوق کودک را در کشور برعهده دارند در این شورای انجمن هم‌فکری و برنامه‌هایی برای برون رفت از این چالش‌ها در دستور کار قرار می‌دهند.

همچنین با حضور عباسی کلینیک تخصصی حقوق کودک میبد امروز با حضور تعدادی از مسولان محلی افتتاح شد.

حقوق زنان و کودکان ارجح تر است 

همچننی امام جمعه اردکان گفت: امروزه اگر جنگ و درگیری پیش آید و کودکان و زنان آزار و اذیت ببینند جرم و جنایتی سهمگین‌تری قلمداد می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل شاکر اظهار امیدواری کرد که راه اندازی کلینیک یادشده در اردکان بتواند گام موثری در راستای تحقق حقوق کودکان بردارد.

شهردار اردکان هم در این آیین افزود: این شهرستان در زمره با فرهنگ‌ترین شهرها محسوب می‌شود اما به‌واسطه جهش اقتصادی و مهاجرت منفی صورت گرفته به آن، تنش و آسیب‌های اجتماعی نیز در این شهر افزایش یافته است، امید می رود با تعامل، همکاری و همراهی دیگر نهادهای متولی بتوان این معضلات را رفع کرد.

« مصطفی پوردهقان اردکان » گفت: شهرداری در کنار پرداختن به اقدامات عمرانی و اقتصادی، توجه ویژه‌ای به مسیولیت های فرهنگی و اجتماعی خود و پیشگیری از رشد آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر دارد.

وی اظهار کرد : پرداختن به کودکان که بیشترین تأثیر را از تغییر محیط اطراف می‌پذیرند، بایستی در اولویت امور قرار گیرند ، چراکه آنان به‌عنوان تحویلداران آینده شهر، عظیم‌ترین جامعه ذی نفع از تصمیم‌سازی‌ها و اجرای پروژه‌های شهری هستند.

شهردار اردکان ادامه داد: مهم‌ترین زمان شکل‌گیری شخصیت افراد در دوره کودکی است که باید به این مساله توجه ویژه شود و در این حوزه نیاز به طرح، برنامه و نقشه‌ راه، با رویکرد حمایت از کودکان است.

پوردهقان اردکان با بیان اینکه شهری که در آن سهم کودکان ادا نشود، موجودیناقص‌الخلقه است که نمای آن کَریه و باطن آن نامبارک است، یادآور شد: هدف از ایجاد این کلینیک، آموزش و ترویج حقوق کودک، معاضدت حقوقی و مشاوره به خانواده‌ها و مردم است.

 آموزش‌ ها در کلینیک ها همگانی و ارایه خدمات رایگان است 

وی با اشاره به اینکه کلینیک‌های حقوق کودک بهترین ابزار مدیریت آسیب‌های اجتماعی است که در آن حقوقدان‌ها، مشاوران، وکلا و مددکاران اجتماعی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی و حقوقی کودکان گام برمی‌دارند، اظهار کرد: خدمات این کلینیک شامل همه کودکان می‌شود و در آن آموزش‌های همگانی و ارایه خدمات رایگان است.

در این مراسم همچنین احکام اعضای شورای دفتر نمایندگی انجمن حقوق کودک ایران در شهرستان نیز تقدیم اعضا شد.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها دادگستری محمود عباسی اردکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجمن حمایت از حقوق کودکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری محمود عباسی اردکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجمن حمایت از حقوق کودکان دادگستری محمود عباسی اردکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجمن حمایت از حقوق کودکان اخبار کنکور آسیب های اجتماعی حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم