Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:06:13 GMT

۵ گیاه گلدار آپارتمانی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۷۳۴۸

۵ گیاه گلدار آپارتمانی را بشناسید

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاه آپارتمانی می‌تواند زیبایی آپارتمان شما را چند برابر کند، بنابراین هر فردی با نگهداری از یک گلدان می‌تواند طراوت تازه‌ای به منزل خودش ببخشد، در ادامه این مطلب با ده مورد از گیاهان گلدار آپارتمانی آشنا شوید.

آزاله آ: گیاه آزاله آ یا آزالیا گیاه گلداری است که به راحتی می‌توانید آن را در آپارتمان نگهداری کنید، این گیاه به نور فراوان احتیاج دارد و از اشعه‌ مستقیم آفتاب بیزار است، همچنین درجه حرارت پایین برای گل دادن آن حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم است بدانید که برای آبیاری این گیاه باید منتظر بمانید تا خاک گیاه خشک شود و در تمام سال به غبارپاشی روزانه نیاز دارد.

بنفشه آفریقایی: از نظر بیشتر افرادی که علاقه به نگهداری از گل در آپارتمان دارند، گل بنفشه آفریقایی یک گیاه حساس و نگهدارای از آن سخت است، اما برخلاف این طرز فکر این گل به راحتی تکثیر می‌شود و فقط با یک برگ از این گیاه می‌توان در عرض چند ماه چندین بوته جدید داشت و از گل‌های زیبای این گیاه لذت برد، یکی از نیاز‌های ضروری برای گل دهی بنفشه آفریقایی، نور مناسب است.

این گل کوچک نیاز به نور متوسط تا زیاد و غیر مستقیم خورشید دارد، البته گفته می‌شود در نور کم نیز رشد می‌کند، اما بهتر است برای رشد بهتر و گل دهی در طول سال توجه بیشتری به نور دریافتی داشته باشید. نور مستقیم خورشید می‌تواند به گل بنفشه آفریقایی صدمه بزند.

ارکیده: برای پرورش گل ارکیده باید دقت داشته باشید و بدانید که گل ارکیده در چه شرایطی رشد می‌کند تا بتوانید برای آن سایه و آب مورد دلخواهش را تنظیم کنید. رایج‌ترین روش برای رشد گیاه ارکیده، کاشت آن در گلدان است، همچنین می‌توانید این گیاه را در زمین و باغچه بکارید.

گل آویز: گل آویز گیاه بومی مکزیک و یکی از زیباترین گل‌های آویزی است که در فصل تابستان گل‌های به رنگی صورتی یا قرمز می‌دهد. این گیاه به نور کافی و زیاد نیاز دارد و آفتاب را تحمل می‌کند، البته در فصل تابستان باید مواظب اشعه مستقیم نور خورشید باشید.

بهترین دما در تابستان ۱۶ درجه سانتیگراد است و در درجه حرارت‌ بالا تأمین رطوبت نباید فراموش شود. درجه حرارت مطلوب در زمستان ۱۰ درجه سانتیگراد است.

گل حنا: این گیاه در مقایسه با سایر گیاهان آپارتمانی دیگر از حساسیت بیشتری برخودار است که اگر شرایط نگهداری آن را بدانید، در تمام طول سال گل‌هایی به رنگ سفید، قرمز، ارغوانی و صورتی خواهد داد.

بیشتر بخوانید

فیکوس لیراتا زیباترین گیاه برای دکوراسیون داخلی برگ بو گیاهی همیشه محبوب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست گیاه شناسی گیاه آپارتمانی بنفشه آفریقایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آسمان عراق، عمدتا در استان های میانی و جنوبی، تحت تاثیر موج «آفریقایی» توفان گرد و غبار، به رنگ نارنجی درآمد. این اولین بار است که در عراق از موج آفریقایی، به عنوان یک پدیده جوی نام برده می شود.

تاکنون استان های بغداد، بابل، نجف، کربلا و الانبار شدیدترین وضعیت را در مواجهه با توفان گرد و غبار موسوم به موج آفریقایی داشته اند.

فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف هم اعلام کردند پروازها را تا پایان توفان به علت محدودیت دید افقی متوقف کرده اند.

از برخی مناطق عراق هم وقوع چند تصادف رانندگی به دلیل محدودیت دید گزارش شده است.

منابع بیمارستانی از بستری شدن دهها شهروند در بیمارستان های بغداد پایتخت عراق به دلیل عوارض ناشی از تنگی نفس و مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق ریزگردها خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق نیز وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و منابع عراقی می گویند پرسنل بیمارستان ها برای خدمات دهی اورژانسی و موثرتر به بیماران تنفسی به حالت آماده باش درآمده اند.

دید افقی در بغداد پایتخت عراق به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.

کد خبر 848352 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان حوادث جهان عراق

دیگر خبرها

  • شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا ، پوتوس ، گندمی ، سانسوریا و... | کدام گیاهان برای آپارتمان مقاوم هستند؟
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو