Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:07:51 GMT

اردبیلی‌ها در انتظار منطقه آزاد هستند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۷۳۵۵

اردبیلی‌ها در انتظار منطقه آزاد هستند

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: اهالی استان اردبیل همچنان چشم انتظار منطقه آزاد مصوب مجلس هستند تا نهایی شده و شکل اجرایی به خود بگیرد.


اکبر بهنام‌جو ۴ دی ماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: ما انتظار داریم تا هر چه سریعتر با تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ مجلس و همچنین دولت، زمینه اجرای منطقه آزاد به عنوان اصلی‌ترین نقطه تحولی در استان اردبیل شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در صورت تصویب منطقه آزاد و اجرایی شدن این لایحه، ما مراودات اقتصادی خود را با کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه افزایش خواهیم داد و به تقویت فصل مشترک در این تعاملات و ارتباطات می‌افزاییم.
استاندار اردبیل با بیان اینکه در بودجه سال آینده باید تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما شرایط مناسبی را در تخصیص و تأمین اعتبارات به ویژه پروژه ملی راه آهن شاهد هستیم و دولت در چند سال اخیر علاوه بر ردیف اعتباری مشخص، از فاینانس و سایر منابع سعی کرده تا این طرح زیربنایی به نتیجه برسد.
بهنام‌جو به پیشرفت 90 درصدی پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین به عنوان طرح تحولی بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: تأمین اعتبار باقی مانده این پروژه باید با دستور ویژه مقاوم معظم رهبری و تأمین اعتبار از صندوق توسعه ملی انجام شود تا با اجرایی شدن این پروژه 45 هزار هکتار از اراضی شمال استان به کشت آبی اختصاص پیدا کند.
وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ما با تلاش مدیران استان در هر سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری طرح‌های خوبی را در حال اجرا داریم که امیدواریم با به نتیجه رسیدن آنها تحولی جدی در استان شکل بگیرد.
بهنام‌جو اضافه کرد: در کنار پروژه پایاب سد خداآفرین، تکمیل سد عمارت و پایاب سد گیوی نیز با فاینانس داخلی در حال انجام است که از ردیف اعتبارات سالانه نیز منابعی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی به فعالیت‌های حوزه صنعت و معدن در سال جهش تولید اشاره کرد و ادامه داد: در استان اردبیل تلاش بر این بوده تا واحدهای راکد و نیمه ‌فعال به چرخه فعالیت بازگردند که در این زمینه در استان اردبیل اقدامات خوب و مؤثری آغاز شده به طوریکه در هشت ماهه امسال 45 واحد راکد به چرخه تولید بازگشته که این امر به اشتغال 540 نفر کمک کرده است.
استاندار اردبیل در مورد پروژه‌های مهم حوزه گردشگری نیز بیان کرد: در این بخش نیز احداث پیست‌های اسکی در کنار آبگرم و همچنین شرایط مساعد تفریحات زمستانی می‌تواند اردبیل را به بهترین فرصت در توسعه گردشگری زمستانی و همچنین جذب توریسم خارجی تبدیل کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه آزاد سرمايه گذاري استان اردبیل منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

بریتانیا از آغاز رسمی بررسی‌ها برای برنامه‌ریزی پروژه مزرعه بادی فراساحلی با پنج دهانه خروجی خبر داد که انتظار می‌رود برق صدها هزار خانه را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا از راه‌اندازی پروژه‌ای با هدف تولید انرژی تجدیدپذیر معادل برق‌رسانی به صدها هزار خانه خبر داد. پروژه پیشنهادی شامل توسعه مزرعه بادی فراساحلی ۳۵۳ مگاواتی گالوپر بریتانیا با بیش از ۷۹ توربین بادی است که حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۳۹۹ متر می‌رسد و دو منطقه جداگانه بستر دریا در جنوب دریای شمال را با پوشش ۱۲۸ کیلومترمربع در بر می‌گیرد.

مزرعه بادی تقریباً در ۳۷ کیلومتری سواحل سافولک جنوبی قرار خواهد گرفت و کابل‌های زیرزمینی آن به‌طول تقریبی ۲۲ کیلومتر به ایستگاه فرعی جدیدی می‌رسد که در غرب لیتل بروملی اسکس قرار دارد. قابل‌توجه این‌که تأثیرات این پروژه بر جوامع محلی، حیات‌وحش و محیط‌زیست حداقل است.

برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

پروژه بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا اکنون در مرحله پیش‌آزمون قرار دارد و انتظار می‌رود مرحله آزمایشی آن در اواخر تابستان سال جاری آغاز شود و ۶ ماه طول بکشد. تصمیم نهایی در مورد ایجاد آن نیز برعهده وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش وزارت امنیت انرژی و کربن‌صفر شدن است و در تابستان ۲۰۲۵ گرفته خواهد شد. این پروژه برنامه‌ریزی شده است تا یک اتصال به شبکه در گره اتصال شبکه ملی شرقی آنگلیا، نزدیک لافورد در اسکس داشته باشد.

انتظار می‌رود مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 747800

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا