Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۵ مرداد اولین قسمت برنامه مثبت ملایر با هنرنمایی جوانان خوش‌ذوق و با حمایت‌های بی‌چون و چرای رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و با وجود هر کم و کاستی و امکانات حداقلی، روی آنتن رفت، برنامه‌ای که پیشتر مدیرکل صدای و سیمای مرکز همدان نوید آن را داده بود تا در مدت زمان ۳۰ دقیقه بیانگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملایر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گام مثبتی بود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با استفاده از توان و ظرفیت دانشجویان جوان و پرشور و نشاط خود برداشت و مسوولان این شهرستان نیز قول مساعد دادند از نظر مادی و معنوی پشتیبان این برنامه باشند.

برنامه‌ای که تهیه‌کنندگان آن ملایر را آنچنان دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد می‌دانند که علاوه بر پخش از آنتن مرکز همدان، پخش از رسانه ملی را در سر می‌پرورانند و آن را دور از دسترس نمی‌دانند، اما بی‌تردید این هدف‌گذاری نیاز به حمایت‌های مادی از سوی مسوولان دارد.

در کمتر از چهار ماه از ۲۵ مرداد تا ۲۶ آبان فصل نخست مثبت ملایر در ۱۴ قسمت از صدا و سیمای مرکز همدان با وجود نقاط قوت و ضعف به انتها رسید و به دلیل کمبودها و محدودیت‌های مالی، پاییز «مثبت ملایر» در آبان فرا رسید و در انتظار بهاری دیگر در گرو تامین کمک‌های مالی است، کمبودها و محدودیت‌های مالی که رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و تهیه‌کننده مثبت ملایر بر آن صحّه گذاشت و ادامه ساخت فصل دوم این برنامه را در گرو تامین منابع مالی دانست.

«محمدعظیم خدایاری» رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در نشستی با خبرنگاران ضمن اشاره به توان این مرکز آموزشی در ساخت و تولید برنامه‌هایی همچون مثبت دانشجو، سخن دوست، برنامه‌های احیای آنلاین شب‌های قدر، تولید برنامه رادیویی یادواره شهدای خلبان و پیاده‌روی اربعین گفت: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی گویندگی و اجرا در این دانشگاه، خروجی آن افرادی بودند که در «مثبت ملایر» ایفای نقش کردند و نقطه آغازی بود که به خوبی از عهده آن برآمدند.

وی به دیدار خود با مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در اردیبهشت امسال اشاره کرد که طبق پیشنهاد دکتر دهقان‌نیری، به جای اینکه برنامه «مثبت دانشجو» مختص دانشجویان باشد، به کل شهرستان تعمیم داده شود و ساعت خاصی در شبکه استانی به این برنامه اختصاص داده شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر: در فصل اول «مثبت ملایر» بازخوردهای خوبی از بینندگان دریافت کردیم و در تلاش هستیم با رفع نواقص و ایجاد تغییرات مثبتی در آیتم‌های مختلف فصل دوم همچون طنز، خبر خوب و معرفی ظرفیت‌های روستاهای ملایر، این برنامه را با کیفیت بهتری تهیه و تولید کنیم و با ۲ برند جهانی انگور و مبلمان منبت شاهد پخش این برنامه از رسانه ملی باشیم.

به گفته وی جلسات مختلفی با نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان این شهرستان و صدا و سیمای مرکز همدان تشکیل و قول‌هایی برای مساعدت معنوی و مادی از این برنامه داده شد و با تامین یکسری امکانات و تجهیزات اولیه ۲۵ مرداد اولین قسمت این برنامه تولید و روی آنتن رفت که البته باید طبق استانداردهای صدا و سیما تولید و بازبینی محتوایی و سایر موارد نیز باید برای بدون مشکل بودن پخش برنامه انجام می‌شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بیان کرد: در فصل اول بازخوردهای خوبی از بینندگان دریافت کردیم و در تلاش هستیم با رفع نواقص و ایجاد تغییرات مثبتی در آیتم‌های مختلف فصل دوم همچون طنز، خبر خوب و معرفی ظرفیت‌های روستاهای ملایر، این برنامه را با کیفیت بهتری تهیه و تولید کنیم و با ۲ برند جهانی انگور و مبلمان منبت شاهد پخش این برنامه از رسانه ملی باشیم.

خدایاری با تاکید بر اینکه اعتمادسازی بینندگان هدف عمده ما در تولید این برنامه بود و تا حدودی به این هدف دست پیدا کردیم، به سختی‌های تولید یک برنامه تلویزیونی اشاره کرد و افزود: این برنامه نخستین تجربه تلویزیونی ما و نقطه امیدبخشی برای این مجموعه بود و با وجود نقاط قوت و ضعف در تولید این برنامه، باید نیمه پُر لیوان را ببینیم و در این راه نیاز به حمایت داریم.

به گفته وی در فصل اول هدف‌گذاری عوامل تولید پرداختن به نکات مثبت شهرستان و نمایان کردن داشته‌های ملایر بود و برآورد هزینه‌کرد ما در تولید ۱۴ قسمت برنامه مثبت ملایر از نظر نقدی ۸۴ میلیون تومان است که تاکنون با گذشت حدود ۶ ماه از تولید این برنامه، حتی یک ریال هم به عوامل تولید پرداخت نشده است.

تهیه کننده برنامه مثبت ملایر جوان‌محوری را از دیگر نقاط مثبت این برنامه عنوان کرد و گفت: میانگین سنی عوامل تهیه و تولید این برنامه بین ۱۸ تا ۲۳ سال بود که بدون هیچ چشم‌داشتی، جهادی کار کردند و تا نیمه‌های شب و برای صرفه‌جویی در هزینه، تا سه قسمت برنامه را همزمان ضبط می‌کردند.

خدایاری اضافه کرد: چنانچه مشکلات مالی ما حل شود، فصل دوم مثبت ملایر را شروع می‌کنیم و عمده هدف ما در بخش دوم پرداختن به مشکلات مردم و یافتن راه‌حل برای این مشکلات است و به دنبال تعیین زمان ثابت و مناسبی از شبکه استانی برای این برنامه هستیم.

وی ضمن استقبال از هرگونه نقد و انتقاد سازنده در بهبود برنامه مثبت ملایر و حمایت نخبگان، کارشناسان، صاحب‌نظران، مسوولان و اصحاب رسانه تاکید کرد: هدف ما رسیدن به نقطه مطلوب در برنامه مثبت ملایر است و در تلاش برای رفع نواقص و مشکلات فصل اول هستیم.

دیگر تهیه کننده برنامه تلویزیونی «مثبت ملایر» نیز زحمات شبانه‌روزی عوامل تولید که تیمی جوان و دانشجویی است، اشاره و تلاش برای پرداختن به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی، مشاهیر، نویسندگان و هنرمندان و نخبگان را از اهداف این برنامه برشمرد.

«مثبت ملایر» نباید زمین بخورد

«محمد معصومی» با بیان اینکه یک تیم کاملا جوان بدون هیچ سابقه قبلی در تولید برنامه تلویزیونی وارد کار شدند و با وجود تمامی کمی و کاستی‌ها، از عهده کار برآمدند گفت: مثبت ملایر نباید زمین بخورد و با قوت بیشتر و اتکا به نظرات سازنده و پشتیبانی مردم کار را در فصل دوم ادامه می‌دهیم.

وی خواستار حمایت مسوولان این جوانان خوش‌ذوق و مستعد در تولید برنامه مثبت ملایر شد و تاکید کرد: تمام تلاش رفع نواقص و نقاط ضعف در هر برنامه نسبت به برنامه قبلی بود تا بتوانیم از فرصت خوب ایجاد شده بهترین بهره را برای معرفی هرچه بیشتر ملایر داشته باشیم.

معصومی با بیان اینکه فصل دوم متفاوت‌تر از فصل نخست است و بیشتر به دغدغه‌های مردمی همراه با ارایه راه‌حل برای رفع مشکلات می‌پردازد، خواستار تغییر نوع نگرش‌ها به برنامه «مثبت ملایر» برای بهبود روند کار شد و از حمایت‌های رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و مجموعه فرهنگی رسانه‌ای غدیر در تهیه و ساخت این برنامه تلویزیونی قدردانی کرد.

برچسب‌ها صدا و سیما دانشگاه آزاد اسلامی همدان ملایر تلویزیون تولید فیلم اعتبارات نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما دانشگاه آزاد اسلامی همدان ملایر تلویزیون تولید فیلم اعتبارات نمایش صدا و سیما دانشگاه آزاد اسلامی همدان ملایر تلویزیون تولید فیلم اعتبارات نمایش اخبار کنکور سیمای مرکز همدان برنامه تلویزیونی تولید این برنامه تولید برنامه رفع نواقص ظرفیت ها فصل اول فصل دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه باغداران خلیل‌آبادی هر سال در این فصل که برگ‌های انگور پهن شده و قابل چیدن است برای استفاده بهینه از محصولات باغی این برگ‌ها را می‌چینند.

محمود شبان افزود: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازار‌های داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگ‌های انگور چیده شده بعد از بسته‌بندی به سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان ارسال می‌شود گفت: برگ انگور برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه هر سال با آغاز کار برداشت برگ درخت مو در خلیل‌آباد، کار پخت دلمه‌های خوشمزه به همت کدبانو‌های شهرستان هم رونق می‌گیرد، افزود: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغداران خلیل‌آباد، در هوادهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه‌های انگور و رسیدن دانه‌ها تأثیر دارد.

شبان با بیان اینکه برداشت و بسته‌بندی برگ باعث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است گفت: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

دیگر خبرها

  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد