Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:42:47 GMT

بودجه اردبیل در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۸ درصد رشد دارد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۸۴۶۴

بودجه اردبیل در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۸ درصد رشد دارد

به گزارش خبرنگار مهر، داوود شایقی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان اردبیل با یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ۱.۵۶ درصد از جمعیت کل کشور و نیز یک درصد از کل مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی استان ار اردبیل را از نظر جمعیتی استان بیست و پنجمین استان کشور اعلام کرد و گفت: سرانه درآمد در کشور ۱۵ میلیون تومان است که این رقم در استان اردبیل ۱۰ میلیون تومان و ۶۶ درصد از سرانه کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به بودجه سال ۹۹ گفت: بودجه سال ۹۹ با مبلغ ۹۹۶ میلیارد تومان بسته شده بود که در این بودجه سهم پروژه راه آهن اردبیل ۱۱۹ میلیارد بود، این در حالی است که فقط برای این پروژه یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان از منابع مختلف اعتبار جذب شد.

شایقی سهم استان اردبیل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را یک هزار ۷۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بودجه عمرانی کشور در سال ۹۹ مبلغ ۸۸ هزار میلیارد بود که با ۱۸ درصد افزایش برای سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که بودجه استان اردبیل برای سال آینده رشد ۷۸.۵ درصدی خواهد داشت.

وی پروژه‌های اولویت دار استان برای سال آینده را یادآور شد و گفت: پروژه راه آهن اردبیل، ادامه تبدیل جاده‌های استان اردبیل به بزرگراه، بخش آب و کشاورزی جزو اولویت‌های پروژه‌های عمرانی خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از اختصاص ردیف بودجه به تمام راه‌های اصلی منتهی به مرکز استان خبر داد و افزود: در سال ۹۹ فقط چهاربانده شدن جاده اردبیل به مشگین شهر دارای ردیف بودجه بود که در سال ۱۴۰۰ تمام جاده‌های منتهی به مرکز استان دارای ردیف بودجه شد و می‌توان گفت با این شرایط تحول بزرگی را در حوزه راه شاهد خواهیم بود.

شایقی از افزایش ۶۶.۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان اردبیل در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و افزود: از نمایندگان مجلس انتظار داریم در بررسی بودجه اعتبار جاده کلور درام که ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است را ۲۰ میلیارد تومان دیگر افزایش دهند و نیز بزرگراه مشگین شهر را که ۳۰ میلیارد تومان است را با ۵۰ میلیارد تومان افزایش به ۸۰ میلیارد تومان برسانند تا بتوانیم کارهای خوبی در این حوزه شاهد باشیم.

کد خبر 5104173

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا شیراز روز پرستار کرمانشاه بارش برف گرگان آمار کرونا پرستار قاسم سلیمانی شب یلدا بوشهر شهرستان کرج عکس استانها شهرکرد میلیارد تومان استان اردبیل بودجه سال سال ۱۴۰۰ سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل ‌رتبه نخست رشد اقتصاد دانش‌بنیان ‌کشور را کسب کرد

استاندار اردبیل گفت: براساس ارزیابی‌های هر ساله وزارت کشور، استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۲ پله‌ای، در رتبه اول کشور در بحث میزان رشد اقتصاد دانش بنیان قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: براساس ارزیابی هر ساله وزارت کشور، استان اردبیل در سال 1402 توانست بر اساس ارزیابی‌ها با رشد 22 پله‌ای در رتبه اول کشور در بحث میزان رشد بخش اقتصاد دانش بنیان قرار بگیرد.

وی افزود: استان‌های دیگر نیز در این بخش اقدامات بسیاری انجام دادند اما در بحث سرعت رشد اقتصاد دانش بنیان، استان اردبیل در رتبه اول قرار گرفت.

استاندار اردبیل با اشاره به آماده‌سازی یک شهرک دانش‌بنیان در اردبیل تصریح کرد: یک شهرک دانش‌بنیان در اردبیل در حال آماده‌سازی است و ظرف چند روز آینده شروع به بهره‌برداری می‌شود، بعد از بهره‌برداری حدود 50 کارخانه دانش‌بنیان در این شهرک به افتتاح خواهد رسید.

عاملی با اشاره به اینکه باید به تکمیل حوزه کشاورزی و زنجیره تولید ثروت در آن پرداخت افزود: امسال با 6 هزار میلیارد تومان سد خداآفرین به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین 60 هکتار به بخش گلخانه‌ای استان اردبیل اضافه خواهد شد.

وی گفت: 150 هکتار از باغ مدرنی که برای استان اردبیل مد نظر داشتیم آماده شده است و تا پایان سال جاری 450 هکتار دیگر آماده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل
  • اردبیل ‌رتبه نخست رشد اقتصاد دانش‌بنیان ‌کشور را کسب کرد
  • خروج اتوبوس‌های با عمر بالا از ناوگان شهری یزد
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت/ چالش حقوق معلمان در کمین آموزش و پرورش
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • پرسپولیس با رکورد 17 گل در شهر قهرمانی به میدان می‌رود
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد