Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد مهدی شهریاری در پیامی که روز جمعه صادر کرده، آورده است: ایران خانه امن تمام مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشیان است و افتخار می کنیم‌ همه خداپرستان و پیروان ادیان توحیدی با آزادی، همدلی و همراهی در زیر چتر آسمان نیل گون آن در کنار تمامی براداران و خواهران هموطن نیک اندیش و صلح جو ‌برای پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ‌ادامه ‌داده ‌است: با کمال مسرت و خوشبختی باید اذعان کنم‌که ‌آذربایجان غربی در دل ایران عزیز چون رنگین کمانی زیبا به نماد همزیستی پیروان ادیان الهی از جمله اسلام و مسیحیت، مذاهب و قومیت های مختلف شناخته می شود.   استاندار آذربایجان غربی ‌درادامه پبام خود افزوده است: شکی نیست ‌اگر بخواهیم‌ جامعه‌ای آباد و بانشاط داشته باشیم، نیازمند پیروی از آموزه های پیشوایان و پیام آوران الهی به ویژه خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) وحضرت عبسی بن مریم (ع) هستیم.   شهریاری اضافه کرده است: در این ایام سخت و دشوار که ویروس کرونا جان تعداد زیادی از مردم جهان را گرفته و آنان را بیمار و درمانده کرده و مراودات، ارتباطات، سلامتی و معیشت انسانها را تحت الشغاع قرار داده و جوامع ‌بشری را دچار مشکل کرده، بیش از هر برهه ای نیازمند رحمت واسعه خداوند سبحان و بهره مندی از تعالیم معنوی و آموزه های اخلاقی و اجتماعی برگزیدگان الهی هستیم تا نوع‌دوستی و همزیستی مسالمت آمیز بین انسان ها سایه افکن و کلام زیبای حضرت مسیح (ع) که می فرماید« همسایه ات را همانند نفس خویش دوست بدار» ساری و جاری شود.   وی‌ دربخش دیگر این پیام ادامه داده است: چه زیبا و دلنشین خواهد بود تقارن میلاد مسعود حصرت عیسی (ع) سرآغاز سالی باشد که بشر با همدلی و وحدت بر این مشکل جهانی فایق آمده تا انشالله آرامش و آسایش مجددا بین انسان ها برقرار و دم مسیحیایی روح‌خدا تسکین دهنده آلام و دردهای بشری شود.   وی همچنین فرا رسیدن سال نو میلادی و میلاد مسعود حضرت عیسی بن مریم (ع) را از صمیم ‌قلب تبریک و تهنیت گفته و در سال ۲۰۲۱ میلادی برای همه‌ مردم استان از خداوند، سلامتی و موفقیت مسالت کرده است.

امروز، پنجم دی، سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) است.   انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد

به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین علی خورشیدی امام جمعه بیجار در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگی به رعایت تقوا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، با اشاره به اهمیت درباره تعلیم و تربیت؛ اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره آیه ۱۵۱ می‌فرماید «كَما أَرسَلنا فيكُم رَسولًا مِنكُم يَتلو عَلَيكُم آياتِنا وَيُزَكّيكُم وَيُعَلِّمُكُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَيُعَلِّمُكُم ما لَم تَكونوا تَعلَمونَ» در میان شما رسولی از خودتان فرستادیم که همواره آیات ما را بر شما می‌خواند و شما را از هر نوع آلودگی ظاهری و باطنی پاک و پاکیزه می‌کند و کتاب و حکمت به شما می‌آموزد و آنچه را نمی‌دانستید به شما تعلیم می‌دهد، لذا یکی از اهداف بعثت انبیا تعلیم و تربیت بندگان بوده است.

وی با بیان اینکه تکامل وجودی انسان جز با علم و عمل حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: پیامبران هم خرد و بینش انسان‌ها را رشد می‌دهد و هم عمل او را به درستی پرورش داده و متناسب با بینش صحیح و حق پرورش می‌دهند.
 
حجت الاسلام خورشیدی عنوان کرد: از آیه ۱۵۱ سوره بقره این گونه استفاده می‌شود که گام اول در هدایت انبیا نمایاندن آیات و نشانه‌های الهی به بندگان است تا زمینه تربیت اخلاقی فراهم شود و سپس دستورات دینی و راه فرزانگی و حکمت به آنان آموخته شود.
 
امام صادق علیه السلام علوم الهی را بسط و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت نمود
 
امام جمعه بیجار یادآور شد: امام صادق علیه السلام می‌فرماید: خداوند پیامبران را مژده رسان و بیم دهنده مبعوث نمود تا بندگان پروردگار بشناسند؛ آیه شریفه 151 سوره بقره چند پیام مهم دارد که اولاً رهبری موفق است که از خود مردم در میان مردم و همزبان مردم باشد پیام دوم اینکه تزکیه بر تعلیم مقدم است پیام سوم آموزش دین محور اصلی است و آموزش‌های دیگر در مراحل بعدی است پیام چهارم انسان برای شناخت بسیاری از حقایق نیازمند وحی است.
 
وی شهادت امام صادق علیه السلام را محضر امام زمان ارواحنا فداه و رهبر فرزانه انقلاب و همه محبین و دوستداران حضرت تسلیت عرض گفت و افزود: از شاخص‌ترین ویژگی عصر ولایت و امامت امام صادق علیه السلام تولید علوم الهی بود که بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام تعمداً و غفلتاً از بین رفته بود.
 
حجت الاسلام خورشیدی بیان داشت: امام صادق علیه السلام علوم الهی را بسط و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت نمود؛ حضرت در یک حدیث شاخص و مهمی که بیانگرحال و روز الان ماست می‌فرماید: گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را نامطلوب می‌سازد امانتداری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به سطوح می‌آورد؛ این روایت سه جنبه مهم برای حیات اجتماعی را خاطرنشان می‌سازد اول اخلاق اجتماعی مردم را تغییر می‌دهد اگر قدرت خرید مردم پایین باشد و پدیده گرانی رفتار اقشار جامعه را عوض می‌کند دوم گرانی‌ها امانتداری را از بین می‌برد در فرهنگ روایی امانت داری معنای وسیعی دارد یکی از مصادیق امانتداری رعایت حقوق اجتماعی است نقطه مقابل امانت خیانت است سومین پیامد خطرناک گرانی در جامعه این است که مردم را از فشار و سختی به سطوح می‌آورد افکار عمومی تحریک پذیر می‌شود و اعصاب جامعه به هم می‌ریزد دولتمردان باید به فکر مردم باشند به فکر معیشت مردم باشند.
 
جنگ ترکیبی دشمن یک رویداد با برنامه بلند مدت است
 
امام جمعه بیجار با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن متذکر شد: مطالب و گفتاری درباره عفاف و حجاب که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک چالش تحمیلی است، دشمن تمام قد برای نجات منافع خود در امت اسلام و بخصوص ایران اسلامی به مقوله حجاب حمله کرده است، فتنه و جنگ ترکیبی یک رخداد اتفاقی نیست، بلکه یک رویداد با برنامه حداقل ۱۰ ساله بود که از دهه ۹۰ شروع کرده و رهبر معظم انقلاب مدت‌ها قبل هشدارهای لازم را داده بودند.
 
وی اضافه کرد: تمدن منحط غربی دو نوع تهاجم فرهنگی دارد یکی تهاجم فرهنگی خارج از تمدن خودش و دوم تهاجم فرهنگی داخلی غرب به جامعه زنان خودش هم شبیه خون فرهنگی انحطاط برهنگی و آسیب‌های اجتماعی خسته شدند موجی از حجابخواهی در غرب به واقعیت تبدیل شده و حجاب را پناهگاه خود می‌دانند اما دولت فرانسه و غرب و سرمایه‌داران قانون منع حجاب تصویب کردند و از ورود دختران محجبه به مدارس جلوگیری می‌کنند مثل همیشه از مردم خانواده‌ها می‌خواهند نسبت به این موضوع حساس باشند.
 
اردیبهشت، ماه نکوداشت علم و فرهنگ است
 
حجت الاسلام خورشیدی در پایان خاطرنشان کرد: اردیبهشت، ماه نکوداشت علم و فرهنگ است بهترین فرصت و ایام برای احترام معلم و عالم است؛ حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: هرکه دانشمندی را احترام کند خدا را احترام کرده است این موضوع دارای دو محور است اول گرامی داشت اهل علم که پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید هر که به استقبال دانشمندان رود مرا استقبال کرده است؛ دوم برتری جایگاه و موقعیت عالمان است بر عابدان و حکمت برتری در این است که شیطان در میان مردم بدعت می‌گذارد و دانشمندان به آن پی می‌برند اما عابد سرگرم عبادت خود است به بدعت توجهی ندارد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • فال انبیا فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • پیام FIVB برای کاپیتان جدید ایران: خوش برگشتی!
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| آبروی اسم «ال کلاسیکو» با نمایش فاجعه در آزادی رفت/ پرسپولیس هدیه استقلال را پس فرستاد
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است