Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@08:25:00 GMT

FATF مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۹۵۲۳

FATF مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند

رویداد۲۴ هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره درخواست دولت به منظور بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: کشورهای استکباری براساس FATF تصمیم گرفته‌اند که اعضای این کنوانسیون باید تمام تراکنش‌های مالی و تجاری خود را اعلام کرده تا بتوانند بر آن نظارت کنند. 

وی افزود: بهانه آنها برای این موضوع این است که FATF بتواند بر تراکنش‌های مالی گروه‌های تروریستی نظارت کند ولی اگر ما هم به FATF  بپیوندیم، با دست خودمان تمامی تراکنش‌های مالی و تجاری که راه‌های دور زدن تحریم‌هاست را به غربی‌ها خواهیم داد و معنای این کار باز کردن مشتمان برای دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: از نظر دنیای استکبار گروه تروریستی، گروهی است که غربی‌ها تعریف می‌کنند، در حالی که تعریف ما از این موضوع کاملاً متفاوت است و بر همین اساس، کشورهای استعماری تعریفی که شورای امنیت از گروه‌های تروریستی دارد را مدنظرشان قرار می‌دهند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در مصادیق شورای امنیت اختلاف‌نظر داریم چرا که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، نیروهای نظامی آمریکا از عناصر تروریستی محسوب می‌شود، ولی شورای امنیت آنها را تروریست نمی‌داند. همچنین ما اسرائیل را به عنوان یک رژیم اشغالگر می‌شناسیم، در حالی که شورای امنیت نظر ما را قبول ندارد، لذا ما در موضوع FATF اختلاف‌نظر جدی با اعضای آن داریم.

بیگی‌نژاد گفت: از نظر FATF حزب‌الله لبنان یک گروه تروریستی است و چنین برداشتی که در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند، در حالی که ما چنین تعریف، برداشت و مصادیقی را نپذیرفته و رد می‌کنیم، لذا جمهوری اسلامی از نظر بنیانی با FATF اختلافات بسیار گسترده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: پیوستن به FATF شرط لازم برای رونق اقتصادی

وی افزود: عده‌ای معتقدند که باید FATF را بپذیریم تا مشکلات مالی کشور حل شود، در حالی که این موضوع یک دروغ واضح است، چرا که مشکل مالی ما در حوزه بانکی به تحریم‌های آمریکا باز می‌گردد. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان در حوزه‌های هسته‌ای، موشکی، تروریستی، حقوق بشر و عدم پولشویی است در حالی که هیچکدام از آنها با پیوستن ایران به FATF حل نخواهد شد. 

وی گفت: نبایستی دولت و همراهان آنها دروغی به نام رفع مشکلات کشور با پیوستن ایران با FATF را مطرح کنند. 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد هیأت حاکمه دولت شامل حسن روحانی، محمود واعظی و چند نفر از مشاورین رئیس‌جمهور و اعضای کابینه خواهان پیوستن ایران به FATF هستند، این در حالی است که دولت ضعف و ناکارآمدی فراوانی داشته و تلاش می‌ کند با موضوعات انحرافی و حاشیه‌ای در جامعه و با عملیات روانی، به بوته فراموشی بسپارند. 

بیگی‌نژاد گفت:‌ دولت روحانی عدم دستاوردها و ضعف‌هایش را یک روز به گردن ترامپ می‌اندازد و روز دیگر گردن دولت قبلی، وقتی هم بایدن روی کار بیاید لابد سوءمدیریت‌ها هم باید گردن بایدن بیفتد؛ همچنین بعد از گذشت چند ماه از روی کار آمدن دولت بعدی آمریکا، ضعف‌های دولت هم گردن FATF خواهد افتاد. 

وی خاطرنشان کرد: دولت به جای بهانه جویی و حاشیه‌سازی بهتر است کار کرده و برای مردم تلاش کند و ای کاش وقت و سرمایه‌ای که برای حاشیه‌سازی در کشور از سوی دولت صرف می‌شود، برای حل مشکلات کشور هزینه می‌شد.

وی افزود: حسن روحانی و دولتش هر روز به دنبال یک غوغای جدید در جامعه می‌گردند و به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور به دنبال غوغازیستی است و بر همین اساس تلاش دارد ضعف‌ها و سوءمدیریت‌ها را بپوشاند.

منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، تصویب fatf ، اقتصاد ایران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تصویب fatf اقتصاد ایران مجلس شورای اسلامی شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت از مسئولان کشور و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و حراستی خواست مفسدان اقتصادی را شناسایی و به مردم معرفی کنند و افزود: مفسدان اقتصادی در عرصه‌های مختلف صادرات، واردات، خودرو سازی، تولید کالا‌های اساسی، دارو، فولاد، نفت و پتروشیمی و هر جایی که ثروت است جا خوش کرده‌اند و تلاش دولتمردان را ضایع می‌کنند.

وی گفت: اکنون در شرایط خوبی قرار داریم و رسانه‌های جهانی برای حفاظت از خود، یکدیگر را هدف قرار می‌دهند و صهیونیسم عقب نشینی کرده و جمهوری اسلامی ایران پیام اقتدار خود را رسا اعلام کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به شگرد‌های آمریکا مبنی بر ترویج افکار ایران هراسی، اسلام هراسی، ایجاد فاصله بین اقوام مختلف، افزود: ایران در ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ظلم‌ها و جنایت‌های آمریکا و کشور‌های استکباری را فریاد زد و کسی باور نکرد، اما امروز محکومیت کشور‌های استکباری و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت عدل و انصاف در روابط اجتماعی، گفت: با رعایت عدل به عنوان یک سیاست و امری فراگیر در جامعه، هر عضوی از جامعه در موقعیت خود، وظایفش را به جا و به موقع انجام داده و جامعه از هر ناهنجاری پاک می‌می ماند.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی