Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، توافق لندن و بروکسل بر سر روابط این دو پس از اتمام دوره انتقالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) با استقبال رهبران اروپایی همراه شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه دراین‌باره گفت: «اروپایی‌ها پاداش اتحاد و صلابت خود را دریافت کردند» اما اکنون پاریس باید متن این توافق را بررسی کند تا از حفظ حقوق ماهیگیری فرانسوی‌ها اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون افزود، این توافق دوهزار صفحه‌ای «برای حراست از شهروندان، ماهیگیران و تولیدکنندگان ما ضروری بود. از این مسئله اطمینان حاصل می‌کنیم» و اکنون اروپا می‌تواند به صورت «متحد، مقتدر و قدرتمند» به آینده نگاه کند.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز چهارشنبه شب با استقبال از این توافق، آن را واجد «اهمیت تاریخی» توصیف کرد و گفت اکنون برلین باید متن این توافق را «جزء به جزء» مطالعه کند.

صدر اعظم آلمان افزود: «به زودی در موضعی خواهیم بود که بتوانیم این قضاوت را داشته باشیم که آلمان می‌تواند از نتایجی که امروز حاصل شد حمایت کند. در خصوص اینکه خروجی قابل قبولی در برابر خود داشته باشیم خوش‌بین هستیم».

مرکل خاطرنشان کرد این توافق تا زمانی که تأییدیه پارلمان اروپا را دریافت نکند عملی نخواهد شد و دولت آلمان در نظر دارد روز ۲۸ دسامبر (۸ دی) در خصوص موضع خود در قبال این توافق تصمیم‌گیری کند.

از سوی دیگر «مایکل مارتین» نخست‌وزیر جمهوری ایرلند این توافق را «مایه نا امیدی» ماهیگیران ایرلندی توصیف کرد اما تأکید کرد خروجی آن در هر صورت از عدم حصول توافق بهتر است.

او نیز همانند دیگر رهبران اروپایی تأکید کرد دوبلین باید جزئیات این توافق را به طور بسیار دقیق بررسی کند.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا نیز در پیامی توییتری ضمن استقبال از این توافق، درخصوص تعیین تکلیف وضعیت حاکمیت بر «جبل‌الطارق» گفت، مذاکرات با دولت بریتانیا ادامه خواهد داشت.

سانچز نیز تأکید کرد کشورهای اروپایی باید در روزهای آتی این توافق را مورد بررسی قرار دهند و شورای اروپا نیز موضع شفاف خود را در این خصوص اعلام کند.

«مارک روته» نخست‌وزیر هلند که یکی از سختگیرانه‌ترین مواضع را در قبال مذاکرات پسابرگزیت داشت، از این توافق استقبال کرده و حصول آن را «خبری عالی» توصیف کرد اما وزیر امور خارجه این کشور تأکید کرد متن آن باید با دقت بالا مطالعه شود.

«الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک نیز اظهار داشت تنها یک چیز در این توافق برای او اهمیت داشت و آن «حصول بهترین پشتیبانی ممکن از منافع اقتصادی بلژیک» بود.

دی کرو تأکید کرد: «باید از شرکت‌های بلژیکی در برابر رقابت ناعادلانه با شرکت‌های بریتانیایی محافظت کنیم. این توافق باید رقابت عادلانه را برای شرکت‌های ما فراهم کند».

از سوی دیگر «کر استارمر» رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت باید «تصمیم دشواری» برای حمایت از این توافق گرفت و «هنگامی که این توافق [جهت تصویب] به پارلمان برسد حزب کارگر آن را پذیرفته و به آن رأی خواهد داد». با این حال شماری از وزرای دولت در سایه انگلیس در خصوص پیامدهای برخی بندهای درج شده در این توافق ابراز نگرانی کرده‌اند.

«نیکلا استورجن»، وزیر اول اسکاتلند با انتشار پیامی در توییتر با انتقاد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نوشت: «قبل از اینکه این تحولات آغاز شود، لازم به یاد‌آوری است که برگزیت بر خلاف میل اسکاتلند اتفاق می‌افتد و هیچ توافقی وجود ندارد که جبران آنچه که برگزیت از ما می‌گیرد باشد».

وی در ادامه نوشت: «وقت آن فرا رسیده که آینده ما به عنوان یک کشور مستقل اروپایی ترسیم شود» (جزئیات بیشتر).

مردم بریتانیا در یک همه‌پرسی که سال ۲۰۱۶ برگزار شد، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند. دولت انگلیس، در ابتدای سال جاری میلادی پس از کشمکش‌های فراوان توانست جهت اجرای برگزیت با بروکسل به توافق برسد. اکنون با حصول توافق جدید میان بریتانیا و اتحادیه اروپا، دو طرف می‌توانند پس از یازده ماه به سر بردن در حالت گذار، برگزیت را به طور کامل اجرایی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا امانوئل ماکرون بریتانیا آنگلا مرکل آلمان فرانسه ایرلند حزب کارگر انگلیس اتحادیه اروپا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود

کمیسیون اروپا در آخرین روزهای پیش از انتخابات خود، ضمن تأیید کارت ناتوانی اروپایی برای توان‌خواهان، استانداردهایی را نیز برای کارت پارکینگ اروپایی برای این قشر از جامعه تعیین کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمیسیون اروپا در نهمین دوره خود قرار دارد و اروپا در حال ساماندهی انتخابات برای دوره جدید است. قانون‌گذاران پارلمان در آخرین جلسه عمومی خود قوانین جدید مربوط به کارت ناتوانی اتحادیه و کارت پارکینگ اروپایی برای افراد دارای معلولیت را تصویب کردند. نسخه دیجیتال کارت‌های ناتوانی اروپایی نیز در حال حاضر در دسترس است.

هدف از این کارت‌ها که سال گذشته توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شد، تضمین آزادی تردد برای افراد دارای معلولیت به‌عنوان یکی از اصول اصلی اتحادیه اروپا است. هر دو کارت به دارندگان خود و همراهان آن‌ها اکثر شرایط مشابه با دارندگان کارت ملی را خواهد داد و قوانین جدید به استثنای دارندگان کارت معلولیت که برای یک برنامه جابه‌جایی به کشور عضو دیگری نقل‌مکان می‌کنند، تنها برای اقامت‌های کوتاه‌مدت اعمال خواهد شد.

کارت‌های ناتوانی اروپایی به افراد دارای معلولیت این اطمینان را می‌دهد که حتی به‌عنوان بازدیدکننده بتوانند از حقوقی مانند دسترسی رایگان یا اولویت‌دار به مکان‌های پارک رزرو شده برخوردار شوند. قوانین مربوط به کارت‌ها تقریباً به اتفاق آرا توسط نمایندگان پارلمان اروپا با تنها هفت رأی مخالف و یازده رأی ممتنع به تصویب رسید و در انتظار تأیید رسمی شورای اتحادیه اروپا است.

این کارت‌ها نه‌تنها در قالب فیزیکی، بلکه در قالب دیجیتال نیز در هر مکان مشخص‌شده در دسترس خواهند بود. در واقع کشورهای اتحادیه اروپا تشویق شده‌اند که کارت‌ها را در قالب دیجیتال صادر کنند و خدمات تمدید کارت‌ها پس از پایان تاریخ انقضا به‌صورت رایگان انجام شود. با این حال اعلام شده است که کارت پارک معلولان به احتمال زیاد پس از پرداخت هزینه‌های اداری صادر خواهد شد.

کارت ناتوانی اروپایی همانند بسیاری از دیگر نوآوری‌ها، ابتدا به‌عنوان یک پروژه آزمایشی به‌منظور بررسی قابلیت‌های آن آغاز شد و سال ۲۰۱۷ در بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، ایتالیا، مالت، اسلوونی و رومانی مورد آزمایش قرار گرفت.

کد خبر 748377

دیگر خبرها

  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی