Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اتحادیه عرب مدعی شد ایران و ترکیه از سال‌ها پیش طمع ایجاد امپراتوری در منطقه را در سر داشته‌اند.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، روز پنجشنبه، در سخنرانی خود به مناسبت برگزاری همایشی علمی در قاهره ادعاهایی را علیه ایران و ترکیه مطرح کرد.

به گزارش وبگاه روزنامه «الاهرام»، دبیرکل اتحادیه در مراسم افتتاحیه همایش یادشده با بیان اینکه کشورهای عربی در وضعیتی دشوار با همسایگان خود در منطقه قرار دارند به ایران و ترکیه اشاره کرده و مدعی شده است که این دو کشور از سالیان دور طمع امپراتوری در منطقه عربی را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش الاهرام، ابوالغیط ادعا کرده است که هر دو کشور با «یورش»‌ به کشورهای عربی منطقه برای ایجاد منطقه تحت نفوذ زمینه سازی می‌کنند و تلاش دارند [بر این مناطق] سیطره پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، ابوالغیط این اقدام [ادعایی] را «قلدری منطقه‌ای» خوانده و مدعی شده است، به علت ایدئولوژی که سیاست دو کشور یادشده بر آن بنا شده و همچنین «اسلام سیاسی» که در این کشورها وجود دارد: «متأسفانه این اقدامات در آینده نیز ادامه خواهد داشت».

دبیرکل اتحادیه عرب که همواره مواضعی ضد ایرانی داشته، در ادامه اظهاراتش همچنین گفته است: «ما نیاز داریم که همسایگان خود را قانع کنیم که از دین برای تحقق منافع ملی خود استفاده نکنند».

ادعاهای دبیرکل اتحادیه عرب در حالی است که او پیشتر نیز اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور ایران مطرح کرده است.

دبیرکل اتحادیه عرب پیشتر  ادعا کرده بود که بازگشت به برجام بدون «تغییر رفتار ایران» کشورهای منطقه را تهدید خواهد کرد (جزئیات بیشتر)./ فارس

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیرکل اتحادیه عرب ایران و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین