Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مهدی ابراهیمی با اشاره به خواص گیاه اقاقیا گفت: طبیعت گیاه گرم و خشک بوده و قسمتهای مورد استفاده آن برگ، پوست و گل درخت است.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه دم کرده گل اقاقیا آرام کننده و مقوی بوده و دردهای عصبی را برطرف می‌کند، ادامه داد: دم کرده گل اقاقیا خاصیت صفرابر دارد و برای بهبود کم خونی مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ابراهیمی افزود: دم کرده برگ آن ضد اسپاسم و ملین است، برای سردردهای مزمن بسیار موثر بوده و ضماد گل اقاقیا با عدس و گل ارمنی برای درمان رگ به رگ شدن بسیار اثربخش است.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نوشیدن دمنوش این گیاه باعث ایجاد احساس آرامش در سیستم عصبی انسان می‌شود. به منظور درمان خستگی‌های روزمره، به ویژه خستگی ذهنی و حالت‌های عصبی، افراد می‌توانند یک فنجان دمنوش گیاه اقاقیا بنوشند؛ ترکیب این گیاه با گل لیمو، تاثیر آن را دو چندان می‌کند.

وی در خصوص میزان مصرف این گیاه اظهار کرد: روزانه ۲ نوبت و هر نوبت ۳ گرم به صورت دم کرده مصرف می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی استان به نکات احتیاطی این گیاه اشاره کرد و یادآور شد: مصرف آن در زمان بارداری و شیردهی مجاز نمی‌باشد و مصرف بیش از حد مشخص شده و بدون تجویز متخصص نیز به دلیل وجود برخی مواد سمی از جمله روبین و روبینین در ترکیب شیمیایی آن جایز نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اقاقیا کم خونی جهاد دانشگاهی دم کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فناوری پرورش و پروار کردن گاو؛ کشتار و فرآوری گاو در کارخانه (فیلم) پرورش گاو‌های غول پیکر در یک گاوداری محلی و مشهور اندونزیایی (فیلم) فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)

دیگر خبرها

  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)