Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتمند ضمن اشاره به وجود دلال و کسب سود فراوان از واردات دستگاه تنفس مصنوعی گفت: متأسفانه در سال جهش تولید طرح‌ها و تولیدات ما در این زمینه پس از رونمایی به انبار منتقل می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی سعادتمند بسیجی نخبه درگزی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ از ساخت دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران دارای مشکل حاد تنفسی خبر داد و اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و کمبود دستگاه تنفسی، به این فکر افتادیم که دستگاه کارآمدی بسازیم تا دغدغه بیماران و کادر پزشکی را کمی مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌های تنفس مصنوعی عموما وارداتی است

وی افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌های تنفس مصنوعی عموما وارداتی بوده و سازوکار پیچیده ای دارند، برای ساخت دستگاه کمی با چالش مواجه شدیم اما در نهایت با استفاده از مهندسی معکوس توانستیم، قطعات و بوردهای مورد نیاز را طراحی کرده و در عرض یک ماه دستگاه را آماده کنیم.

بسیجی نخبه درگزی با تشریح روش عملکرد دستگاه تنفس مصنوعی گفت: این دستگاه به صورت یک ونتیلاتور عمل کرده و قابلیت را دارد که خروجی اکسیژن بیمار را هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت دستی، کنترل کرده و در دسترس قرار دهد؛ افراد با بیماری های مختلف احتیاج به سطوح معینی از اکسیژن دارند، این دستگاه قادر است حجم اکسیژن مورد نیاز را تشخیص داده و به همان میزان ارائه کند.

سعادتمند تبیین کرد: البته دستگاه تنفس مصنوعی تک منظوره نبوده و می تواند پارامترهای دیگری همچون فشار خون، تب، اکسیژن و ضربان قلب را به صورت لیزری اندازه گیری کند؛ همچنین در حال برنامه نویسی هستیم تا با استفاده از مانیتور تعبیه شده روی دستگاه، علائم حیاتی انسان را نمایش دهیم.

قیمت دستگاه تنفس ایرانی یک پنجم مشابه خارجی است

وی تصریح کرد: مشابه خارجی این دستگاه یا سایر دستگاه هایی که توسط شرکت های دانش بنیان داخلی تولید شده اند، قیمتی نزدیک به 60 میلیون تومان دارند؛ اما برای دستگاه تنفس مصنوعی که ما ساخته ایم حدود یک پنجم قیمت یعنی نزدیک به 12 میلیون تومان هزینه صرف شده است.

 این بسیجی نخبه درگزی که در کارنامه عملکرد خود تولید 4 دستگاه دیگر را به ثبت رسانده تبیین کرد: اگر مسئولین از این طرح حمایت کنند قادر خواهیم بود حداقل 7 نفر از افراد تحصیل کرده و کارگران ساده را به صورت مستقیم و 25 نفر را به صورت غیرمستقیم مشغول به کار کنیم.

سعادتمند اذعان کرد: ما تمام توان خود را صرف می کنیم تا در زمینه های مختلف، نیاز و دغدغه مردم و مسئولین را برطرف کنیم اما متاسفانه در سالی که به نام جهش تولید مزین شده است، مسئولین حمایت آنچنانی نکرده و طرح ها و تولیدات ما پس از افتتاح و رونمایی به انبار منتقل می شوند.

حمایت مسئولان؛ حلقه مفقوده تحقق جهش تولید

وی تاکید کرد: مهم نیست در چه شهری یا در چه نقطه ای از کشور بحث تولید اتفاق بیفتد، مهم این است که عده ای جوان با انگیزه گرد هم آمده و پس از شناسایی نیازهای شهر و کشور خود دست به تولیداتی می زنند که در بسیاری از موارد هم کیفیت بالاتری نسبت به مشابه خارجی داشته و هم قیمت آنها به مراتب مناسب تر است.

بسیجی نخبه درگزی تبیین کرد: حلقه مفقوده جهش تولید در کشور ما بحث حمایت مسئولین است، چرا که ما هم فکر و ایده مناسب را داشته و هم بستر و منابع کافی در اختیار داریم، اما بها ندادن و بی توجهی مسئولان باعث می شود تولید کنندگان رغبتی به ادامه کار نداشته باشند.

سعادتمند وجود دلال و سود بسیار زیاد واردات برای برخی از افراد را از جمله سایر مشکلات دانست و گفت: تا زمانی که افرادی در کشور باشند که بر فرض به ازای هر دستگاه 60 میلیون تومانی 10 میلیون سود دلالی نصیب آنها می شود قطعا اجازه نخواهند داد تولید کنندگان کوچکی چون ما بروز و ظهور پیدا کنند؛ قوه قضائیه واقعا در این قضیه باید ورود جدی پیدا کند.

 وی در پایان ضمن تشکر از مدیران شهرستانی و استانی سپاه در بحث حمایت از تولید کنندگان تصریح کرد: سپاه و بسیج از ابتدای کار پشتوانه اصلی ما بوده اند و امیدواریم این حمایت ها همچنان از سوی آنها ادامه داشته باشد تا بتوانیم خالصانه و صادقانه به مردم عزیز شهر و کشور خود خدمت کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دستگاه تنفس مصنوعی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس در آتش‌سوزی انبارها منطقه شهرری مستقراند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تعداد مصدومان حادثه انبارهای منطقه شهرری اظهار کرد: عملیات آتش‌نشانی انجام شده، تاکنون مصدوم نداشته و عملیات آتش‌نشانان در مراحل پایانی است.

وی افزود: بیمارستان ضیاییان و شهدای یافت آباد برای پذیرش و بیمارستان هفت تیر برای تخلیه بیمارستان و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس در محل مستقر هستند

کد خبر 747989

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد