Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ارتقای کیفی دانشگاه‌ها اولویت دارد، گفت: هیچ موسسه آموزش عالی در استان غیرفعال نخواهد شد.

غلامحسین رحیمی، امروز جمعه ۵ دی در نشست خبری که با موضوع «تبیین وضعیت آموزش عالی و اجرای طرح آمایش آموزش عالی در خراسان جنوبی» در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی رشد کمی بسیاری داشته و اکنون به ارتقای کیفی نسبت به استان‌های دیگر نیاز دارد یعنی بتوانیم برنامه‌ای را تدوین کنیم که منجر به ارتقای کیفی آموزش عالی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: خراسان جنوبی از نظر کمی جزء پنج استان برتر کشور در حوزه آموزش عالی براساس میانگین جمعیت است و از نظر کیفی باید توجه بیشتری به این بخش شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: این استان از استان‌هایی است که به خاطر ظرفیت بالای نیروی انسانی، موسسات آموزش عالی زیادی دارد و از استان‌های مجاور هم جذب دانشجو داشته است.

رحیمی ادامه داد: توقف فعالیت هیج موسسه آموزش عالی فعال را در خراسان جنوبی نخواهیم داشت و با تجدید ساماندهی همه دانشگاه‌ها فعال می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این بخش باید با ساماندهی از رشد کمی با کیفیت ضعیف جلوگیری و رشد کمی را متوقف کنیم همچنین موسساتی که به تنهایی نمی‌توانند ادامه فعالیت داشته باشند با موسسه‌های قوی تجمیع شوند، افزود: با این روند و الحاق به دانشگاه بزرگ این موسسات را در وضعیتی قرار می‌دهیم که ادامه کار آنها توجیه‌پذیر باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در ۱۰ سال اخیر روند ورود دانشجویان کاهشی بوده به طوری که نسبت به هشت سال قبل ۱.۵ میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور کمتر داریم.

رحیمی ادامه داد: چندین سال است که برنامه مهم وزارت علوم، مهارت‌آموزی و افزایش قابلیت اشتغال‌پذیری دانشجویان است که در جامعه دانش و مهارت به کمک یکدیگر بیاید؛ دانشگاه با مراکز فنی و حرفه‌ای قرارداد دارد و علاوه بر این مراکز و کانون‌هایی ایجاد شده که مهارت‌های دانشجویان افزایش یابد و قبلا این کمبود وجود داشته که این برنامه رو به گسترش است.

وی بیان کرد: ارتقای کیفی در برخی رشته‌ها در سطح بین‌المللی در کنار کمیت نام‌آور بوده است و در خراسان جنوبی موسساتی داشتیم که تعطیل شده هرچند کوچک بوده اما نباید این مشکل ایجاد می‌شد و دلیل اصلی آن نبود بررسی در جای‌گذاری درست بوده است.

وی اظهار کرد: چهار موسسه در خراسان جنوبی در نظر گرفتیم که از نظر کمی رشد نکنند و اگر لازم شود دو رشته را ادغام کنیم و از طریق برقراری ارتباط با یک دانشگاه بزرگ در استان ادغام کنیم.

رحیمی با بیان اینکه هیچ موسسه آموزش عالی در استان غیرفعال نخواهد شد، یادآور شد: سعی می‌کنیم در نوع وابستگی‌ها در شهرستان‌های فردوس، قاینات و سرایان اقدام کنیم که ممکن است چند رشته را متوقف و خود موسسه را فعال کنیم تا اعضای هیات علمی در رشته‌های باقیمانده را جذب کنیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه منطقه خراسان جنوبی خراسان جنوبی آموزش عالی ارتقای کیفی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران، امسال 90 ساله می شود و به همین مناسبت، برنامه هایی برگزار می شود.

لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران با عنوان «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد. رویدادهای این بزرگداشت، هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد. 

 

  دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد. به نوشته دانشنامه ایرانیکا، دانشگاه تهران با ادغام دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (نخستین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (مؤسس کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق، و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران شکل گرفت.

دانشگاه تهران، هم اکنون یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران به شمار می رود. با این حال اولین دانشگاه معاصر، مدرسه عالی دارالفنون است.

دانشگاه تهران دارای ۱۹ دانشکدهٔ مستقل، ۶ دانشکدگان با ۲۹ دانشکده وابسته، ۵ پردیس منطقه‌ای، ۱۳ مرکز پژوهشی و ۱۸ مؤسسهٔ پژوهشی و پژوهشکده است. 


سردر دانشگاه تهران

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود