Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:59:08 GMT

پیش‌بینی کولاک و مه در گردنه قوچک

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۲۲۴۴

پیش‌بینی کولاک و مه در گردنه قوچک

رضا طاهرخانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تداوم و شدت بارش‌ برف از عصر چهارشنبه و گرفتاری چند خودرو در برف علیرغم استمرار عملیات پاکسازی مسیرهای دسترسی توسط راهداری و دهیاری، جاده برف‌گیر راحت‌ آباد به امامه با هدف تامین امنیت شهروندان و مسافران از آغاز تاریکی هوا مسدود خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن اعلام آمادگی کامل مدیریت بحران منطقه از روز چهارشنبه، تاکید کرد: از مسافران تقاضا داریم از سفرهای غیر ضروری به جاده‌های کوهستانی جداً خودداری کنند، و در صورت لزوم زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک لازم به همراه داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از رانندگان انتظار داریم همکاری لازم را با راهداران، عوامل انتظامی و دهیاران داشته باشند و به تذکرات ایمنی توجه کنند.

هواشناسی استان تهران امروز (جمعه) نسبت به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نواحی مرکزی و در ارتفاعات نسبت به کولاک برف هشدار داد که تا ظهر شنبه ادامه خواهد داشت.

بنا بر این پیش‌بینی امکان آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ای، سازه‌های مرتفع، دکل‌ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود که سازه‌های موقت و گلخانه‌ای تقویت شوند و افراد از قرار گرفتن در زیر این سازه‌ها و انجام پرواز با گلایدر خودداری کنند.

کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۸ درجه در ارتفاعات، ۳ تا ۶ درجه در نیمه جنوبی و ۴ تا ۷ درجه در نیمه شمالی استان تهران تا ظهر یکشنبه دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، لواسانات یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات به مرکزیت شهر لواسان و دارای ۲۰ روستا با آب و هوایی کوهستانی و جمعتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

شهرستان شمیرانات دارای ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی و ۶۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

شهروندان پیش از آغاز سفر می‌توانند از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی "۱۴۱" راهنمای جامع حمل‌ونقل برون شهری جاده‌های کشور از آخرین وضعیت جاده‌ها از جمله مسیرهای شمیرانات مطلع شوند.

برچسب‌ها لواسانات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاصی ایرنا بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لواسانات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاصی ایرنا بارش برف لواسانات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاصی ایرنا بارش برف اخبار کنکور سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها بارانی است؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر استان‌ها و وزش باد شدید موقت خبر داد.

به گزارش ایسنا، ضیاییان اضافه کرد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در بوشهر این وضعیت را خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۱ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • اردبیل بارانی می‌شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • کدام استان‌ها بارانی است؟
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده