Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت سفرای کشورهای عضو را در جریان نتیجه نهایی مذاکرات قرار داد و این توافق حالا با تمام جزئیات آن در پایتخت‌های اروپایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، "میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت امروز (جمعه) سفیران 27 عضو اتحادیه اروپا را در جریان نتیجه نهایی مذاکرات و توافق انجام شده قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر را یک سخنگوی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا ( آلمان) اعلام کرد.

سفیران کشورهای اروپایی بلافاصله طی نامه ای به پارلمان اروپا از تصمیم خود برای اجرای موقت توافق نامه تجاری از اول ژانویه خبر دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یک دیپامات اروپایی در این باره گفت: این اجرای موقت توافق نامه زمان برای بررسی کامل و منظم پیش نویس این توافق را برای پارلمان اروپا فراهم می کند. پارلمان اروپا قبلا این مسئله را آشکار کرده بود که زمان باقی مانده تا پایان سال جاری میلادی برای تصویب توافق برگزیت بسیار کوتاه است.

توافق نامه مورد مذاکره قرار گرفته بین طرفین حالا باید با تمام جزئیات در پایتخت های کشورهای اروپایی مورد بررسی قرار گیرد.

گزارش|گاه شمار برگزیت از همه پرسی تا توافقی سختتوافق انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر روابط تجاری دوجانبه پسابرگزیتپارلمان اروپا درباره توافق برگزیت تصمیم‌گیری خواهد کرد

قرار است جلسه بعدی سفرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده برگزار شود و در آن واکنش ها، مسائل و اعتراضات احتمالی کشورهای عضو به این توافق مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در این نشست راه برای امضا واستفاده موقت از این توافق از اول سال جاری میلادی باز می شود.

روند تایید توافق برگزیت در انگلیس هم آغاز شده است. برای این منظور قرار است پارلمان انگلیس در تاریخ 30 دسامبر برای یک نشست فوق العاده از تعطیلات زمستانی فراخوانده شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پارلمان اروپا روز پنجشنبه اعلام کرده است که توافق تجاری پسابرگزیت بین اتحادیه اروپا و بریتانیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد پیش از آنکه در سال جدید میلادی درباره تصویب نهایی آن تصمیم گیری کند.

نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه پس از چندین دور مذاکره سرانجام بر سر سازوکار روابط تجاری دوجانبه پس از پایان دوران گذار برگزیت (11 دی‌ماه) به توافق رسیدند.

توافق برگزیت حدود چهار سال و نیم بعد از همه پرسی انجام شد تا به این ترتیب به مذاکراتی طاقت فرسا و پر استرس پایا ن دهد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن استقبال از این توافق گفت در 28 دسامبر درباره متن این توافقنامه با سایر اعضای کابینه خود رایزنی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا پارلمان اروپا توافق برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه