Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی گلستان دیروز پنجشنبه پیش بینی کرده بود در نتیجه فعالیت سامانه سرد و بارشی، دمای هوای استان بین ۶ تا هشت درجه کاهش یافته و بارش برف در مناطق کوهستانی به حدود ۵۰ سانتی متر خواهد رسید.

فرماندار گرگان از بسته شدن مسیر دسترسی این شهر به روستای گردشگری و توریستی زیارت به علت بارش برف و جلوگیری از خطرات احتمالی خبر داد و از شهروندان خواست به تفرجگاه ناهارخوران و روستای زیارت مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حمیدی شامگاه جمعه اظهار داشت: با توجه به بارش برف در روستای زیارت، ازدحام شهروندان و کم عرض بودن جاده منتهی به این روستا، ترافیک خودرویی در این مسیر سنگین است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر در شرق استان گلستان هم گفت که به علت بارش برف، کولاک شدید و کاهش دید در منطقه کوهستانی خوش ییلاق این شهرستان، جاده ارتباطی این منطقه به شاهرود تا اطلاع بعدی بسته است.

کریم زیتونلی شامگاه جمعه به ایرنا گفت: کولاک شدید برف در منطقه خوش ییلاق سبب کاهش دید شده است و برای جلوگیری از حوادث احتمالی تردد در جاده خوش ییلاق - شاهرود ممنوع گردید.

وی از رانندگان خواست تا بهبود شرایط از حضور در جاده خوش ییلاق خودداری کنند.

گزارش تصویری ایرنا از بارش برف در جاده آزادشهر - شاهرود اینجا قابل مشاهده است.

جاده کوهستانی خوش ییلاق به شاهرود از محورهای ارتباطی مهم بین ۲ استان گلستان و سمنان است.

فرماندار رامیان هم از بسته شدن راه ارتباطی پنج روستای کوهستانی این شهرستان خبر داد گفت: به دلیل بارش شدید برف در ارتفاعات رامیان راه ارتباطی پنج روستای قورچای، ویرو، رضی، کشکک و پاقلعه بسته شد.

جواد صادقلو اظهارداشت: نیروهای راهداری از ابتدای بارش برف درحال نمک پاشی جاده های ارتباطی هستند.

وی ادامه داد: عصر امروز ۲۵ کوهنورد در ارتفاعات سخت گذر چلپق این منطقه گرفتار برف و کولاک شدند که تیم امدادی هلال احمر این افراد را در چند مرحله نجات داده و به محل امن منتقل کردند.

فرماندار آزادشهر نیز در خصوص آخرین وضعیت راه های ارتباطی روستاهای کوهستانی این شهرستان گفت: تردد در بخش چشمه ساران به دلیل بروز یخبندان و کولاک به سختی در حال انجام است.

سیدرسول حسینی با اشاره به بسته بودن جاده خوش ییلاق اظهار داشت: هرچند بارش برف و بوران در منطقه خوش ییلاق ادامه دارد اما نیروهای امدادی و راهداری در حال تلاش برای بازگشایی این مسیر هستند.

سیدابوالفضل حسینی‌نیا فرماندار مینودشت هم با اشاره به تاثیر شدید بارش برف بر تردد در جاده های کوهستانی این شهرستان گفت: با وجود باز بودن همه جاده های مناطق کوهستانی شهرستان، تردد در این مناطق فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رضا قادری مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان هم گفت: با توجه به پیش‌بینی تشدید بارش برف و وزش باد و کولاک جاده توسکستان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی تا اطلاع بعدی بسته شد.

ابراهیم قدمنان فرماندار کردکوی هم گفت: به علت بارش سنگین برف در ارتفاعات، راه‌های ارتباطی مناطق بالادست این شهرستان مسدود شد.

هلال احمر گلستان هم اعلام کرد: در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد برفی در آسمان مناطق مختلف به ویژه محورهای کوهستانی استان، تمامی تیم های عملیاتی و امدادی مستقر در پایگاه های امداد و نجات به حالت آماده باش کامل درآمدند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم گفت: به دنبال بارش برف و کولاک شدید علاوه بر امکانات دولتی، ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و کامیون پیمانکاران طرف قرارداد برای بازگشایی محورهای کوهستانی هماهنگ شدند.

غلامرضا بیکی اظهار داشت: ماشین آلات سنگین راهسازی پیمانکاران شامل پنج دستگاه گریدر، پنج دستگاه لودر و ۱۰ دستگاه کامیون به عنوان کمک تجهیزات دولتی در خدمت مردم و برای بازگشایی یا روان سازی تردد جاده های گلستان بکار گرفته شد.

طبق پیش بینی هواشناسی، فعالیت سامانه سرد و بارشی فردا شنبه به پایان می رسد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان هواشناسی كشور بارش برف گلستان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان هواشناسی كشور بارش برف گلستان سازمان امداد و نجات هلال احمر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان هواشناسی كشور بارش برف گلستان سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور بارش برف بارش برف خوش ییلاق گلستان هم بسته شد هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدهادی احمدی‌طبا شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در روزهای گذشته، بارش باران بسیار خوب در شهرستان اردستان اتفاق افتاد و طبق آمار هواشناسی، میانگین بارش در سال آبی جاری، ۱۴۷ میلی‌متر بوده که ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در میانگین بارش شهرستان اردستان، نسبت به بلند مدت با افزایش ۳۵ درصدی مواجه بودیم و جلسه مدیریت بحران در خصوص پیشگیری از خسارات برگزار و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه توجیه شدند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: به‌دنبال بارش زیاد باران در نقاط مختلف شهرستان، برخی از معابر و جاده‌ها دچار سیلاب و آبگرفتگی شد که با حضور و رسیدگی مدیریت بحران مشکلات برطرف شده و مسیرهای اصلی جاده‌ها باز است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: دو نقطه از مسیرهای روستایی شهرستان اردستان در سیلاب قرار دارد که با همکاری دستگاه‌های مربوطه، این مسیرها نیز به‌زودی باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز خسارت دقیق مشخص نیست، ادامه داد: خسارت‌های وارد شده در بخش راه و جاده‌ها حدود ۴۰ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۷ میلیارد تومان و ساختمان‌ها حدود ۵ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در مجموع حدود ۵۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده، اضافه کرد: در این چند روز تمام دستگاه‌های شهرستان در آماده‌باش کامل بودند و باز هم اگر هشدار هواشناسی اعلام شود، آماده‌باش کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6089377

دیگر خبرها

  • پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • اصلاح راه‌های نامناسب و خطرناک ییلاق شهرستان اهر
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • فیلمی از امدادرسانی در جاده‌های سیل زده کیانشهر