Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور معتقد است در صورت وقوع زلزله بالای 7 بیشتر در تهران 2 میلیون نفر به صورت مستقیم تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار شهر، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره احتمال زلزله در تهران و میزان خساراتی که وارد می کند، گفت: تهران دارای گسل های بسیار زیادی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسل های ری، مشاء و شمال می توانند زلزله های بالای 6 ریشتر را ایجاد کنند. با این حساب اگر در تهران شاهد زلزله بالای 7 ریشتر باشیم قطعاً 2 میلیون نفر از این زلزله تاثیر مستقیم خواهند گرفت به این معنا که ممکن است خانه های شان آسیب ببیند یا زخمی شوند و یا جانشان را از دست بدهند و قطعاً سایر شهروندان تهرانی هم در صورت وقوع چنین زلزله‌ای تحت تأثیر غیرمستقیم آن قرار خواهد گرفت.
او افزود: با توجه به تجربه زلزله در تهران و دوره‌های زمانی وقوع آن باید همه آمادگی روبرو شدن با این حادثه را داشته باشیم که یکی از مسائل مهم توجه به حوزه ساخت و ساز و ایمنی آن است و مسئولان در این زمینه تمام تلاش خود را کرده اند و آیین نامه 2800 با هدف بالا بردن ایمنی ساختمان ها بوده است. اخیرا هم بر مبنای همین آیین نامه در شورای عالی شهرسازی دستورالعملی صادر شد که در آن مسیرهای گسل روشن شود و هیچ ساختمان حساس و حیاتی مثل بیمارستان در این مسیرها نباید ساخته شود. یکی دیگر از کارها نصب تجهیزات قطع خودکار آب و برق و گاز در شرایط بحرانی و جلوگیری از بروز حوادث پس از زلزله مانند آتش سوزی یا جاری شدن سیلاب است و همین مدرسه آماده هم یکی از طرح هایی است که برای مقابله با زلزله طراحی و اجرا شده است.
نجار در پاسخ به این سوال که برای ایمنی برای ساختمان های قدیمی تر چه برنامه‌ای دارید، گفت: ساختمان های قدیمی تا جای ممکن باید مطابق با اصول ایمنی مقاوم سازی شوند و همچنین افرادی که ساکنین ساختمان ها هستند و آموزش های لازم داده شود تا در شرایط زلزله بتوانند پناه بگیرند و در نقاط امن مستقر شوند.
او در پاسخ به این سوال که چقدر مدیران در این زمینه کم کاری کرده اند، گفت: من قصد ندارم مدیری را در این زمینه متهم کنم به هر حال مسئولان هر کدام بر اساس اختیارات و وظایف و امکاناتی که در دست دارند تلاش کردند و بیشتر از آن نباید از آنها انتظار داشت.البته مردم هم باید وقتی در جایی ساکن می شوند به مسائل ایمنی ساختمان و اینکه چقدر محل سکونت شان استحکام و مقاومت لازم را دارد حساس باشند که به نظر من این حساسیت هم اکنون به اندازه کافی وجود ندارد. یک پدر وقتی می خواهد خانه‌ای بخرد شاید در نظرش نیست که بررسی کند آن خانه چقدر آیین‌نامه‌های مربوط به ایمنی ساختمان را رعایت کرده است یا بررسی کنید چقدر مردم در خانه هایشان کپسول آتش نشانی نصب کردند در حالی که بسیاری از حوادث و اتفاقاتی که در سال های اخیر دیده ایم مانند حادثه مدرسه شین آباد یا حتی حادثه پلاسکو ممکن بود با استفاده از یک کپسول آتش نشانی هر شود.
خبرنگار: اکبر بیاتی

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن

سرپرست دبیرخانه HSE شهر تهران از ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید سجاد موسوی درباره نظارت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ایمنی بوستان‌های پایتخت، گفت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و در راستای پیشگیری از وقوع حوادث و صیانت از جان شهروندان، طرح ارزیابی ایمنی بوستان‌های پایتخت به اجرا درآمد. 

وی با بیان اینکه این طرح توسط ادارت HSE واحدهای تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد، گفت:  در این طرح  تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزمات قانونی تعداد ۱۵ هزار و ۶۱۴ موارد ناایمن در این بوستان‌ها شناسایی شد که بر اساس پیگیری های صورت گرفته از تعداد مذکور هفت هزار و ۷۷۷ مورد رفع و ایمن‌سازی شد و موارد باقی‌مانده نیز در حال پیگیری و رفع است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • سنگلج در خطر است!
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام