Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@02:08:53 GMT

مهد ستارگان درخشان در دل یک سحابی + عکس

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۴۲۲۰

مهد ستارگان درخشان در دل یک سحابی + عکس

"آژانس فضایی اروپا" (ESA)، تصویری زیبا از صدها ستاره آبی‌رنگ منتشر کرده است که با ابرهای گرم و درخشان احاطه شده‌اند. این تصویر زیبا، جامع‌ترین تصویر از یک مهد ستاره‌ای است که در کهکشان محلی مجاور ما قرار دارد.

عمر این خوشه ستاره‌ای موسوم به "آر۱۳۶" (R136)، تنها به چند میلیون سال می‌رسد و در "سحابی رتیل" (30 Doradus Nebula) قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سحابی رتیل، فعال‌ترین منطقه شناخته شده برای تولد ستارگان در گروه محلی کهکشانی ما به شمار می‌رود. هیچ منطقه شناخته شده دیگری برای تولد ستارگان در کهکشان ما وجود ندارد که به بزرگی یا باروری سحابی رتیل باشد.

بسیاری از ستارگان آبی‌رنگ الماس گونه‌ای که در این تصویر دیده می‌شوند، از بزرگترین ستارگان شناخته شده هستند. چندین نمونه از آنها، بیش از ۱۰۰ برابر بزرگتر از خورشید هستند.

در ثبت این تصویر، از پرتوهای ماوراءبنفش، مرئی و قرمز استفاده شده و سحابی آنقدر به زمین نزدیک است که "تلسکوپ فضایی هابل" (Hubble Space Telescope) می‌تواند ستارگان را به صورت انفرادی آشکار سازد و اطلاعات مهمی در مورد تولد و تکامل ستارگان در اختیار پژوهشگران بگذارد.

هابل، این تصویر را در اکتبر سال ۲۰۰۹ ثبت کرده است. رنگ آبی، از گرم‌ترین و بزرگترین ستارگان، رنگ سبز از درخشش اکسیژن و رنگ قرمز از درخشش هیدروژن حاصل می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کهکشان کهکشان تلسکوپ هابل پارسی خبر نجوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 15 افسانه پاکرو هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر تولد ۴۱ سالگی خود را جشن گرفت. او در فیلم های سینمایی دلتا ایکس، دو عروس، شبکه، شیر و عسل، زندگی شیرین، رؤیای خیس، محکومین بهشت، بیخوابی اسب‌ها و محاکمه نقش آفرینی داشته است. تصاویر این جشن را به همراه سکانس‌هایی از فیلم رویای خیس که او را مشهور کرد، می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ایسکو بهترین بازیکن ماه آوریل لالیگا
  • برد 6 بر صفر النصر در شب درخشان اسطوره
  • عکس | پیام احساسی نفس بازغی برای تولد مادرش
  • طرح گرافیکی باشگاه بایرن مونیخ به مناسبت روز جهانی «جنگ ستارگان» / عکس
  • پیام احساسی نفس بازغی برای تولد مادرش + عکس
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • 10 موقعیت گل از دست رفته گل باورنکردنی ستارگان فوتبال در لیگ برتر انگلیس / فیلم
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو