Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای تفاهم‌نامه ۳ جانبه ستاد دیه، سازمان زندان‌ها و ستاد اجرای فرمان امام، زمینه آزادی ۲۲۰۰ زندانی دیگر را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس مفاد تفاهم‌نامه شماره یک، مقرر ش مبلغ چهل میلیارد تومان ( شانزده میلیارد نقد و 24 میلیارد تومان تسهیلات) برای آزادی زندانیان واجد شرایط در اختیار ستاددیه کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تفاهم نامه زمینه آزادی زندانیان با شرایط ذیل تا بدهی 100 میلیون‌تومان فراهم‌شد:

1. مددجویان نوجوان کمتر از 18 سال.

2. زنان زندانی سرپرست خانواده یا بالای 55 سال سن با اولویت زنان دارای 3 فرزند و بیشتر، زنانی که همزمان همسران آن ها نیز در زندان هستند، افرادی که دارای فرزند معلول، صعب العلاج و یا ناتوان ذهنی هستند. همچنین مردان بالای 60 سال، جانبازان و ایثارگران فاقد سوء پیشینه.

3. زندانیانی که محل زندگی آنان در شهرهای کم‌برخوردار است.

4. زندانیانی که صرفاً محکومیت مالی دارند و به دلیل عدم امکان تودیع وثیقه، از زمان ورود به زندان به مدت بیش از شش ماه از مرخصی بهره‌مند نشده‌اند با اولویت بخشی به مددجویان دارای 3 فرزند یا بیشتر.

5. زندانیان دارای معلولیت جسمی و حرکتی که نگهداری ایشان در زندان همراه با سختی است.

همچنین بر اساس تفاهم‌نامه شماره دو، زمینه همکاری برای آزادی بخش دیگری از زندانیان مستمند و معسر، توسعه حمایت از خانواده‌های زندانیان، مساعدت به فرزندان زندانیان در ارائه کمک‌های تحصیلی، مساعدت به خانواده زندانیان در تهیه جهیزیه دختران ، ایجاد کمپ ترک ‌اعتیاد در زندان به صورت نمونه‌، مساعدت در اجرا و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تشکیل کارگروه برای توسعه اشتغال زندانیان و ...فراهم شد.

شایان ذکر است محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دیدار با رئیس سازمان زندان‌ها با اضافه شدن مبلغ 110 میلیارد ریال دیگر به مبلغ تفاهم‌نامه دوم برای آزادی 1200 نفر از زندانیان واجد شرایط موافقت کرد.

بنابراین دو تفاهم‌نامه در مجموع مبلغ 51 میلیارد تومان برای آزادسازی و حمایت از خانواده‌های زندانیان اختصاص یافت.

جمعا بر اساس دو تفاهم‌نامه منعقد شده 2200 زندانی واجد شرایط از زندان های کشور آزاد خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام آزادی زندانیان ستاد دیه تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دادستان سبزوار درمراسم نذر هشتم سبزوار که در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد گفت: این زندانیان با کمک خیران و نمازگزاران با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان از زندان رهایی یافتند و ستاد دیه استان نیز در این قضیه کمک و یاری کرد.

صابری افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب طرح نذر هشتم و به نیت امام رضا (ع) از زندان سبزوار با کمک خیران و نمازگزاران مساجد سبزوار از زندان رهایی یافته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی