Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان ابوذر کوثری به عنوان معاون سیاسی ‌و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان معرفی شد.

جلسه شورای مدیران ستادی استانداری با حضور معاونین و مشاورین استاندار مدیران کل ستادی و با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران و معاونین فرمانداران و بخشداران در استانداری برگزار شد و در این جلسه ابوذر کوثری به عنوان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستانومعرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندارسیستان وبلوچستان در این جلسه از خدمات علی زینی‌وند معاون سابق سیاسی و اجتماعی استانداری که اکنون در سمت استاندار کرمان مشغول خدمت است؛ قدردانی و ابوذر کوثری را که قبل ازاین تصدی فرمانداری ایرانشهر را عهده دار بوده است؛ به عنوان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری معرفی کرد. 

موهبتی افزود: ابوذر کوثری به طور همزمان گزینه مدیرکلی سیاسی وزارت کشور بودند اما بدلیل نیاز استان در اینجا نگه داشته شدند. همچنین آقای کوثری از برگزیدگان نخبگان کشوری و استخدام ایشان در وزارت کشور نیز از محل همین بند بوده است. 

احمدعلی موهبتی در ادامه این جلسه از خدمات اردکانیان وزیر نیرو، اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش و آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قدردانی کرد.

 وی گفت: این وزرا ضمن ادامه اجرای پروژه‌های دولت یازدهم در استان، پروژه‌های مهم در حال اجرای استان را نیز نسبت به گذشته شتاب بیشتری دادند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: در عمر باقی مانده از دولت انتظار داریم سایر وزرا نیز توجه جدی تری به استان و پروژه های تعطیل شده داشته باشند.

 ابوذر کوثری معاون جدید سیاسی و اجتماعی استانداری هم در این نشست گفت: در حال حاضر در شرایط جنگ تمام عیار در ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی هستیم و سبک مدیریتی باید خودش را با این معضلات و مشکلات هماهنگ کند.

وی تاکید کرد: مدیریت ما در این شرایط باید کارآمدتر و راندمان کاری ما موثر تر از گذشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: مدیریت ما باید در تعقیب مشکلات باشد و نباید از مشکلات عقب بیفتد تا در نهایت بر آن چیره شود در غیر اینصورت و در شرایطی که روند مشکلات فزاینده باشد و در مقابل کیفیت مدیریت ها روند کاهنده داشته باشد گسلی ایجاد می شود که از درون آن جز نارضایتی اجتماعی نمی تواند بیرون بیاید.

 کوثری با بیان اینکه پروژه ها و کارهای بزرگ و کم نظیر در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است؛ اضافه کرد: پروژه راه آهن، طرح‌های بزرگ گازرسانی به شهرستان ها و همچنین طرح‌های بزرگ در حوزه مرز و بازارچه‌ها و طرح‌های بزرگ کشاورزی در شمال و جنوب استان در حال انجام است که همه اینها محصول زحمات و بستری است که نظام فراهم کرده و جای تقدیر و تشکر از همه مدیران دارد.

وی با بیان اینکه استان به لحاظ فرهنگی، اجتماعی ومذهبی از تنوع بالایی برخوردار است، استان را رنگین کمان اقوام ومذاهب برشمرد و گفت: برادران تشیع و تسنن و اقوام مختلف در صلح و آرامش و در کنار یکدیگر باهم زندگی می‌کنند به طوری که از زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی یاد می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری افزود: به گواه تاریخ، قوم بلوچ وسیستانی های خونگرم از اصیل ترین اقوام ایرانی هستند که سهم زیادی در غنای فرهنگی ایران داشته اند.

کوثری ادامه داد: در میان بلوچ ها تاکنون واگرایی سرزمینی و واگرایی سیاسی نداشته ایم به غیر از برخی ستیزه جویی های معدود در تاریخ معاصر که در مجموع واگرایی محسوب نشده و قابل چشم پوشی است. این قوم خود از مدعیان ایرانی بودن است و حب وطن و میهن دوستی در میان آنها بسیار قوی است.

وی تصریح کرد: ایران یک وحدت جوهری است که از تنیدگی اقوام ایرانی تشکیل شده و سیستان و بلوچستان نیز به همین گونه می باشد، لذا حفظ وحدت ملی، انسجام و برادری دینی از اوجب واجبات است و برقراری موازنه بین نیروهای اجتماعی و نگه داشتن آنان حول نظام اسلامی و ایران از رسالت های ما باید باشد.

معاون سیاسی افزود ؛ سیاست ورزی از سوی فعالان اجتماعی و سیاستگذاری از ناحیه حاکمیت می بایست پیرامون حفظ و تقویت این وحدت و انسجام باشد و با ابتنا بر این تنوع اجتماعی و قومی است که سیاست ورزی شکل می گیرد.

وی افزود در سیاست ورزی امکان اشتباه معقول از ناحیه هر کدام از طیف های فعال در حوزه سیاست بدلایلی چون اشتباه در ارزیابی و محاسبه نیروهای خود یا رقیب محتمل است و بر این اساس ممکن است بخشی از نیروهای اجتماعی در یک رقابت انتخاباتی بر اساس همان محاسبه غیر دقیق نتیجه مورد نظر را نگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان استانی سیاسی سیاسی و اجتماعی استانداری معاون سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان سیستان وبلوچستان ابوذر کوثری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در دولت سیزدهم به طور قاطع از سال گذشته اتباع غیرمجاز طرد شدند و استان اصفهان در اجرای این مأموریت موفق‌ترین استان در کل کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان با اشاره به جلسات مردمی استاندار اصفهان با مردم شرق شهرستان اصفهان، اظهار کرد: بخشی از نیازمندی‌های حوزه‌های عمرانی و زیرساخت‌های فرهنگی مردم این منطقه در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت که این نیازمندی‌ها هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: نکات خاص مربوط به منطقه باید در جلسه شورای تأمین مورد بحث قرار گیرد و تصمیماتی در حوزه مسائل اجتماعی و گاهی امنیتی در خصوص این نکات گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به مسئله حضور اتباع خارجی در منطقه شرق اصفهان تصریح کرد: رسیدگی به حوزه اتباع خواست ملی است و مربوط به شهر و منطقه خاصی نمی‌شود و البته نمی‌توان همه موضوعات مرتبط با آنها را حل کرد.

وی تشریح کرد: نباید در نگاه به اتباع خارجی با محوریت افغانستانی‌ها افراط و تفریط شود چون این افراد هم فرصت‌های خوبی برای ما به وجود می‌آوردند و هم حضور آنها ممکن است آسیب‌هایی داشته باشد.

جان‌نثاری افزود: اتباع خارجی دو دسته هستند که دسته اول آنها مورد شناسایی واقع شده‌اند و از وضعیت آنها آگاه هستیم اما دسته دوم آنها غیرقانونی هستند و در هیچ‌یک از طرح‌های شناسایی اتباع خارجی هم حضور پیدا نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: در دولت‌های قبل رسیدگی به موضوع حضور اتباع خارجی مورد بی توجهی قرار گرفت اما در این دولت به طور قاطع از سال گذشته اتباع غیرمجاز طرد شدند و استان اصفهان در اجرای این مأموریت موفق‌ترین استان در کل کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در بخش مرکزی منطقه شرق شهرستان اصفهان نیز اتباع خارجی در برخی نقاط ممنوع الحضور هستند، تاکید کرد: نکته بعد ساماندهی اتباع قانونی است که تا چه حد و نصابی می‌توانند در شهرهای کشور حضور داشته باشند و موجب تغییر ترکیب جمعیتی ما شوند که متأسفانه در برخی مناطق این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بنا داریم این ترکیب جمعیتی را در طرح دو ساله اصلاح کنیم به عنوان نمونه در این طرح قرار است محدودیت‌هایی برای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی قرار دهیم و یا در صدور مجوز کسب و کار آنها اقداماتی انجام شود که این تعدیل ترکیب جمعیتی در حال انجام است.

جان‌نثاری یادآور شد: نکته دیگری که شوراهای اسلامی روستاها و همه معتمدین مناطق می‌توانند به آن ورود کنند این است که به دولت برای ساماندهی اتباع خارجی کمک کنند تا شاهد جهش بیشتری در این ساماندهی باشیم تا جایی که تبعه غیرقانونی نتواند اصلاً حضور داشته باشد.

کد خبر 747988

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است