Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@00:48:37 GMT

زشت‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۴۸۵۵

زشت‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قطعا در دور و برتان ساختمان‌هایی را سراغ دارید که علیرغم هزینه زیادی که احداث آن‌ها در بر داشته، خیلی زشت از آب درآمده‌اند و حتی وصله ناجوری برای یک منطقه شده‌اند. ساختمان باید متناسب با کاربری، فرهنگ، اقلیم، معماری سنتی و مردم یک ناحیه ساخته شود و جنبه‌های زیبایی‌شناسانه و خلاقانه در آن گنجانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی از معماران و طراحان ساختمانی خطر می‌کنند و پروژه‌هایی را با سودای معروف شدن خود پیشنهاد می‌دهند. در این میان، برخی از محصولات آن‌ها خیلی زشت از آب درمی‌آیند.

در اینجا ۲۳ ساختمان زشت دنیا را با هم مرور می‌کنیم.

البته خاطرنشان می‌کنیم که این انتخاب توسط سایت architect ural digest انجام شده. شما ممکن است در برخی از آن‌ها زیبایی و خلاقیت‌هایی ببینید، اما این زیبایی‌ها و خلاقیت‌ها آنقدر نبوده که تحریریه این نشریه را قانع کند که نام ساختمان را از فهرست زشت‌ترین‌ها قلم بزنند!

پیداست که برخی از این ساختمان‌ها شاید اگر در جای دیگری بودند، ساختمان‌هایی بسیار قابل توجه قلمداد می‌شدند، اما همجواری آن‌ها با ساختمان‌های زیبای یک شهر با بافتی به کلی متفاوت یا نامتناسب آن‌ها با کاربردشان باعث شده که در این فهرست زشت‌ترین‌ها قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید

اینجا زشت ترین ساختمان جهان است + تصاویر

از چشم یک جهانگرد شاید برخی از این ساختمان‌ها عجیب و غریب و جالب باشند، اما از دید شهروندی که هر روز باید آن‌ها را بنگرد، همان‌ها غیرقابل تحمل هستند.

به هر حال اینگونه انتخاب‌های سلیقه‌ای هستند و معیار‌های زیبایی‌شناسانه هر یک از ما با دیگری متفاوت است.

بانکوک- ساختمانی به شکل فیل که در سال ۱۹۷۷ تکمیل شد.

پراگ- برج تلویزیون Žižkov – سال تکمیل ۱۹۹۲

هنگ کنگ: برج‌های دوگانه مرکز لیپو که در سال ۱۹۸۸ ساخته شدند:

هتل تیانزی در چین- روی این هتل تصویر سه خدای خوشبختی چین، کار شده است. طبق کتاب رکورد‌های گینس، این‌ها بزرگ‌ترین نقاشی‌های ساختمانی دنیا هستند.

بانگوک- ساختمانی به نام روبوت

اوهایو – نوارک- ساختمانی که در سال ۱۹۷۷ تکمیل شد و به شکل یک سبد خرید است.

هتل Ryugyong پیونگ یانگ که متروک و بی‌استفاده مانده.

ابوظبی- ساختمانی که مقر شرکت الدار است.

شنیانگ چین- عمارت Fangyuan که با هزینه ۵۰۰ میلیون دلار ساخته شده:

ساختمان ورایزون Verizon نیویورک که در سال ۱۹۷۵ تکمیل شد که به خودی خود ساختمان چندان زشتی نیست، اما همجواری آن در با پل بروکلین و ساختمان‌های مجاور، باعث شده که وصله‌ای ناجور باشد.

لندن- ساختمانی به نام Strata SE۱ که معمارش می‌خواسته با آن شکل یک ریش‌تراش برقی را تداعی کند.

کتابخانه کلی بلاروس:

هتل بزرگ لیسبوا در ماکائو

ساختمان رادیوی براتیسلاوا که در سال ۱۹۸۳ بعد از ۱۶ سال تکمیل شد و به شکل یک هرم معکوس است:

مادرید- ساختمان Mirador

منبع: یک پزشک

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معماری سنتی زشت ترین ساختمان ها ساختمان های عجیب و غریب ساختمان ها تکمیل شد زشت ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود