Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:39:41 GMT

فعالیت ۴۲۵ سازمان مردم نهاد در لرستان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۴۸۶۳

فعالیت ۴۲۵ سازمان مردم نهاد در لرستان

به گزارش ایرنا ، "محمود ثمینی" شامگاه جمعه در نشست مجازی با اصحاب رسانه اظهار داشت: جلسات متعدد ستاد ساماندهی در رابطه با شناسایی و جمع آوری کودکان کار که بیشتر در شهرهای خرم آباد و بروجرد حضور دارند، تشکیل شده و بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی مکلف به جمع آوری این کودکان شده اند.

به گفته وی اکنون کودکان کار و خیابانی سازمان یافته در استان نداریم و تعداد قابل توجهی از این کودکان دارای خانواده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارها نسبت به جمع آوری این کودکان اقدام و از خانواده های آنان تعهد گرفته شده است اما به علت درآمد پایین خانواده و مشکلات فرهنگی مجددا به خیابان بازگشته اند با این حال حتما بازنگری خواهد شد ضمن اینکه دستگاه قضایی نیز نسبت به برخورد با خانواده های متمرد قول مساعد داده است.

معاون استاندار لرستان  با اشاره به فعالیت ۴۲۵ سمن در استان گفت: لرستان مملو از سرمایه های اجتماعی است و براساس آخرین آمایش وزارت کشور در حوزه سرمایه اجتماعی و انسانی از میانگین کشوری بالاتر است.

ثمینی افزود: با تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از اساتید و اندیشمندان عرصه های اجتماعی در حوزه های مختلف در جهت بهره مندی از سرمایه های اجتماعی تلاش شده است تا بخشی از مشکلات اجتماعی استان را با نظریات این افراد در تصمیم سازی ها برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین خرم آباد و آموزش های مختلف اخلاقی، کارآفرینی، توانمندسازی بانوان از اقدامات مهم در راستای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی در این شهرستان می‌باشد.

برچسب‌ها استانداری لرستان کودکان کار لرستان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری لرستان کودکان کار لرستان سازمان بهزیستی کشور استانداری لرستان کودکان کار لرستان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی