Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سرسره ،قانون طرح شده توسط دکتر جنز هلمز متخصص اطفال دانمارکی، به بیش از هزار کودک چاق و دارای اضافه وزن کمک کرده است. دلایل بسیاری برای چاقی کودکان وجود دارد. دکتر جنز هلمز متخصص اطفال یک راه حل برای چاقی کودکان پیدا کرده است. طرح بالا برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در شهر کپنهاک بررسی شد که به علت نتایج موفقیت آمیز آن، در ۸ منطقه دیگر در سراسر این کشور اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر هلمز از کشورهای دیگر نیز خواست که این طرح را در کشور خود اجرا کنند.

زیرا گزارش ها نشان می دهد که تعداد زیادی از نوجوانان به علت چاقی مفرط نیاز به جراحی کاهش وزن پیدا کرده اند اما این روش یک روش ساده، بی هزینه و امن است. این طرح روی بهبود برنامه غذایی، بالا بردن میزان فعالیت ورزشی و کاهش زمان بی تحرک تمرکز می کند.

قوانینی برای جلوگیری از چاقی مفرط کودکان

_ استفاده از جو دوسر و نان سبوس دار به جای برشتوک و ماست میوه ای برای صبحانه

_ مصرف نکردن فست فود یا نان سفید برای ناهار و استفاده از نان سبوس دار، گوشت، ماهی و سبزیجات به جای فست فود

_ مجوز مصرف فست فود را ماهی یک بار به کودکتان بدهید.

_ غذا در بشقاب سرو شود، ظرف اصلی غذا روی میز قرار نگیرد.

_ کودک خود را با غذای سالم سیر کنید تا هوس هله هوله نکند.

_ محدود کردن زمان تماشای برنامه تلویزیونی و استفاده از رایانه به روزی ۲ ساعت.

_ تا ساعت ۵ بعد از ظهر، امکان دسترسی به تلویزیون و رایانه نباشد.

_ مصرف شیرینی، هفته ای یک بار.

_ مصرف آب میوه، چای سرد (آیس تی)، شیرکاکائو، نوشابه یا لیموناد تنها نیم لیتر در هفته

_ مصرف اسنک، هفته ای یک بار.

_ با دوچرخه یا پیاده مسیر مدرسه طی شود.

_ انجام فعالیت های جسمی مانند راه رفتن و دوچرخه سواری پس از مدرسه.

_ اگر کودک میل به خوردن غذای اضافه داشت، ۲۰دقیقه پس از خوردن به وی بدهید تا بدن زمان احساس سیری را پیدا کند.

_ مصرف روزی تنها ۲ تکه میوه.

_ انجام فعالیت های جسمی برنامه ریزی شده مانند والیبال و ژیمناستیک.

_ داشتن ساعت خواب منظم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: چاق کودک مفرط خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه

به گزارش خبرآنلاین، توت فرنگی می‌تواند به پیشگیری از زوال عقل و افسردگی برای افراد دارای اضافه وزن در میانسالی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه این میوه به مدت ۱۲ هفته همچنین باعث بهبود خلق و خو و کاهش مشکلات مربوط به حافظه و سلامت روان می‌شود.

به نوشته روزنامه سان، محققان امیدوارند یافته‌های آن‌ها بتواند به پیشگیری از زوال عقل کمک کند، در حال حاضر زوال عقل هیچ درمان قطعی ندارد و از هر ۱۱ نفر بالای ۶۵ سال در بریتانیا یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پروفسور رابرت کریکوریان، از دانشگاه سینسیناتی، در آمریکا، گفت : زوال عقل یک اصطلاح کلی است که شامل بسیاری از بیماری‌های مختلف است، که همه بدون شیوه درمان قطعی هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مشخص نیست که چه زمانی درمان مؤثر در دسترس خواهد بود یا اصلا آیا شیوه درمان خاص و مشخصی برای زوال عقل پیدا خواهد شد یا خیر. پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل از طریق انتخاب رژیم غذایی و سبک زندگی در حال حاضر بهترین رویکردی است که ما داریم.

پروفسور کریکوریان افزود: یافته‌های ما احتمالا می‌تواند به اثرات ضد التهابی آنتوسیانین‌های موجود در توت فرنگی نسبت داده شود. (آنتوسیانین ماده‌ای است که در پرتقال خونی، گیلاس، توت فرنگی و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش رنگ مانند چای ترش یافت می‌شود و ممکن است درکاهش میزان خطر ابتلا به عوارض قلبی و چاقی مفرط نقش داشته باشد).

او در ادامه در توضیح آزمایش اخیر گفت: ما می‌خواستیم این تحقیق را با یک جمعیت میانسال و دارای اضافه وزن انجام دهیم، زیرا زوال عقل وضعیتی است که تصور می‌شود در طی چند دهه ایجاد می‌شود. توت فرنگی برای حفظ یک رژیم غذایی سالم مهم است، زیرا ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را در یک فنجان تامین می‌کند. این میوه همچنین حاوی مواد مغذی مفید برای قلب است. توت فرنگی همچنین در کاهش التهاب‌های مرتبط با اختلالات متابولیک (سوخت و ساز) مانند چاقی، پیش دیابت و دیابت نوع ۲ می‌تواند موثر باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902496

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان