Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصیرایی از دریافت پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها برای محصول زرشک در شهرستان درمیان خبر داد.

«سید محسن نصیرایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با بیان اینکه زرشک شهرستان درمیان موفق به اخذ پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها شده است، از اهداف پیش رو به دریافت نشان استاندارد و حد مجاز آلاینده ها برای محصولات تولید شده اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرجهادکشاورزی درمیان گفت: از فروردین ماه امسال طرح تولید محصولات گواهی شده با تاکید بر توان افزایی جوامع محلی زنان روستایی و با هدف فرهنگ‌سازی، تولید محصولات گواهی شده و ترویج فرهنگ استفاده از محصول سالم و جلب مشارکت و همکاری متقاضیان آزاد برای دریافت نشان استاندارد و حد مجاز آلاینده های محصولات تولید شده، در سطح سه هکتار باغات زرشک شهرستان درمیان اجرا شد.

 

نصیرایی با اشاره به صدور پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها برای محصول زرشک در این شهرستان، افزود: نظارت بر مصرف سموم و کودهای شیمیایی، اجرای مدیریت تلفیقی آفات و بیماری ها، از مهمترین اقدامات کارشناسان جهاد کشاورزی در اجرای این طرح است.

 

به گفته وی این حرکت، آغاز یک نهضت شهرستانی و استانی برای بهبود وضعیت کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی به خصوص زرشک به عنوان یکی از محصولات مزیت دار است و این اقدام در سال‌های آتی برای صادرات این محصول به کشورهای اروپایی نیز بسیار موثر خواهد بود.

 

مدیرجهاد کشاورزی درمیان یکی از معضلات صادرات زرشک استان را باقی ماندن سموم شیمیایی در این محصول دانست و گفت: این امر باعث می شود محصول ما در بازارهای بین المللی مورد استقبال قرار نگیرد.

 

نصیرایی تشویق کشاورزان به این مهم و ورودشان برای گرفتن پروانه محصول سالم را باعث کنترل سموم مصرفی و در نهایت بهبود کیفیت محصولات تولیدی در بازارهای صادراتی دانست و تاکید کرد: شهرستان درمیان با همکاری کارشناسان متعهد توانسته در بخش کشاورزی ورود کرده و پیشرو باشد.

پایان پیام/706

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها خراسان جنوبی شهرستان درمیان حد مجاز آلاینده ها شهرستان درمیان پروانه نشان حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد