Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه کمیته ملی المپیک گفت: برای سال آینده نیز افزایش ۴۲ درصدی اعتبار پیش‌بینی‌شده است. - اخبار استانها -

فضل‌الله باقر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، به تشریح آخرین وضعیت تیم اعزامی ورزشکاران ایران به رقابت‌های المپیک اشاره کرد و اظهار داشت: در دیداری که سرپرست کاروان اعزامی به المپیک توکیو 2021 در روزهای گذشته داشتیم، در پی برگزاری آخرین نشست وبیناری هیئت اجرایی کمیته المپیک آسیا، المپیک 2021 به‌صورت 100 درصد در سال آینده برگزار می‌شود و بر همین اساس بیشتر کشورها نیز در حال آماده‌سازی تیم‌هایشان برای المپیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ایران نیز بخش اعظم سهمیه‌های خود را در المپیک کسب کرده است، گفت: تعداد کمی از سهمیه‌ها مانده که در کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، کاراته و شمشیربازی نیز اضافه می‌شود.

رئیس سازمان ورزش بسیج: تعداد رشته‌های ورزشی باشگاه مقاومت اصفهان از باشگاه مرکزی هم بیشتر استپرداخت 3 میلیارد تومان بدهی فدراسیون تنیس به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی2 سالن ورزشی در قم به کشتی اختصاص یافت

باقر زاده بیان کرد: بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده  شخص صالحی امیری و سرپرست کاروان با ستاد عالی المپیک به‌طور دقیق تمام فعالیت‌های فدراسیون‌های ورزشی که سهمیه المپیک کسب کردند را رصد می‌کنند، در همین راستا نیز شنبه هفته آینده دکتر صالحی امیرآبادی با علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی در مورد مسائل مختلف فدراسیون و نگاهی که به المپیک می‌شود.

وی گفت: ستاد بازی‌ها، مرکز نظارت بر تیم ملی و سرپرست کاروان به‌طور دائم روی ورزشکاران نظارت دارند و علاوه بر بودجه مصوب کمیته ملی المپیک برای  فدراسیون‌های ورزشی، اعتباری کنار گذاشته‌شده تا به‌صورت اختصاصی از ورزشکارانی که برای المپیک سهمیه گرفتند، حمایت شود.

نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در مورد هزینه‌های اعزام ورزشکاران خاطرنشان کرد: درهرحال با مشکلات اقتصادی عدیده روبرو هستیم، اگر زمانی برای اعزام یک تیم، 40 میلیون تومان هزینه می‌شد این مبلغ امروز به 300 میلیون تومان افزایش‌یافته و بسیار متفاوت است.

باقر زاده بیان کرد: بودجه کمیته ملی المپیک نیز 100 درصد افزایش‌یافته و در سال آینده با برنامه‌ای که به مجلس ارائه‌شده به‌طور تقریبی 42 درصد کمیته ملی المپیک افزایش پیداکرده، اما هزینه‌ها خیلی سنگین و چند برابر شده است.

وی گفت: خوشبختانه برنامه‌ها به‌خوبی در حال پیش رفتن است و کمیته ملی المپیک به‌طور دقیق ورزشکاران را یکی به یکی رصد می‌کند و فدراسیون‌ها نیز علاوه بر رصد ورزشکاران مربیان را تحت پوشش قرار داده و علاوه بر سرمربیان به کمک‌مربیان نیز حقوق پرداخت کرده و 50 درصد حقوق سرمربی انجام داده است.

نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در موضوع مسابقات المپیک، 100 درصد بودجه فدراسیون‌های ورزشی پرداخت‌شده و علاوه بر پرداخت بودجه  به فدراسیون‌های کشتی، بسکتبال و کاراته نیز علاوه بر بودجه مصوب کمک‌هایی شده و قرار است به فدراسیون شمشیربازی، تیراندازی و فدراسیون‌های دیگری که سهمیه کسب کرده‌اند، کمک شود.

وی گفت: در حال حاضر کشتی آزاد و فرنگی، بسکتبال، والیبال، کاراته، شمشیربازی، تیروکمان، تیراندازی، کاراته، تکواندو و دوومیدانی سهمیه المپیک را دریافت کرده‌اند.

باقر زاده گفت: وزنه‌برداری هنوز سهمیه را دریافت نکرده که در این بخش نیز 100 درصد می‌گیرد افزود: جودو را در حال تعلیق هستیم و شانس برای تنیس روی میز، بدمینتون نیز برای کسب سهمیه در المپیک وجود دارد.

وی بابیان اینکه سهمیه‌های المپیک درنهایت تا پایان اردیبهشت 1400 مشخص می‌شود، بیان کرد: در رشته‌های توپی واترپلو نیز قرار است انتخابی المپیک برگزار شود که امیدواریم این مهم نیز برگزار و ایران سهمیه کسب کند.

انتهای پیام/459/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک فدراسیون ها سهمیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

کیومرث هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار کرد: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویداد‌های مهم کسب مدال کنیم. با استعداد‌هایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعداد‌ها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشور‌ها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکار است اظهار کرد: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ژیمناستیک اظهار کرد: از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتار‌های مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود.

کیومرث هاشمی اظهار کرد: آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیاز‌های اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

زهرا اینچه درگاهی  نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های وزیر ورزش از رشته ژیمناستیک اظهار داشت: ممنونیم که این فرصت به رشته ژیمناستیک داده شد. دوستان زیادی در مجموعه فدراسیون در کسب این موفقیت سهم دارند و با تلاش گروهی فدراسیون و کادر فنی امروز شاهد این اتفاق تاریخی و کسب سهمیه هستیم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در ادامه افزود: در این چند سال توفیقات بسیار خوبی برای ژیمناستیک ایران به دست آمد و همه هدف ما ایجاد همدلی و موفقیت این رشته مادر است که استعداد‌های بیشماری در آن وجود دارند. همه این موفقیت‌ها باعث سرافرازی ژیمناستیک است و خوشحالیم که در اعتلای ورزش کشور سهیم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: حضور آقای هاشمی در موفقیت ژیمناستیک بسیار تاثیرگذار بوده است و خوشحالیم که با حضور ایشان حال ورزش عوض شد، چون دغدغه ورزشکاران را داشتند. وزیر ورزش پیگیر وضعیت ژیمناستیک بود و این پیگیری باعث شد که الان شاهد این افتخار بزرگ برای ژیمناستیک باشیم.

مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار کرد: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه‌ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مدیرکل حوزه وزارتی، سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک و رضا خیرخواه سرمریی تیم ژیمناستیک هنری نیز در این جلسه حضور داشتند.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد تجلیل کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست