Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی محور دیالی حشد شعبی با اشاره به کامل شدن طرح نیروهای بسیج مردمی برای بازگردانیدن آوارگان از مناطق حدفاصل دو استان دیالی و صلاح الدین به نقش مهم حشد شعبی در امن کردن این مناطق پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق از اقدامات انجام شده درباره طرح بازگشت خانواده‌های آواره به مناطق مسکونی خود در حدفاصل دیالی و صلاح الدین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: «طالب الموسوی» فرمانده محور دیالی حشد شعبی، طرح بزرگ بازگردانیدن خانواده‌های آواره در روستاهای واقع در حدفاصل میان استانهای دیالی و صلاح الدین را رهبری می‌‌کند.

الحسینی تاکید کرد: این روستاها طی سال‌های اخیر محلی برای تحرکات داعش و عامل تهدید امنیتی مستقیم برای دو استان مذکور و روستاهای نزدیک به آنها بوده است.

وی گفت: همه اقدامات مربوط به اجرای طرح فوق، اعم از ثبات امنیتی و استقرار پست های بازرسی، کامل شده است و اولین گروه از خانواده‌های آواره احتمالا در اوایل سال آینده میلادی با هماهنگی فرماندهی عملیات صلاح الدین به این مناطق بازگردند.

الحسینی اعلام کرد: حشد شعبی بر ضرورت بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و پایان درد و رنج‌های خانواده‌ها به علت تبعات جنایات داعش پس از حوادث 2014 اصرار دارند.

وی گفت: حشد شعبی نقش مهمی در حل بسیاری از مشکلات مربوط به حل و فصل پرونده بازگشت آوارگان و برقراری امنیت در روستاهای آزاد شده دارد.

بیش از 20 روستا در حدفاصل دیالی و صلاح الدین قرار دارند که به علت تحرکات و فعالیت داعش، ساکنانش پس از آزادسازی این روستاها از چنگال داعش، هنوز به آن بازنگشته اند.

بازداشت دو سرکرده مهم داعش در غرب عراق

یک منبع امنیتی وابسته به حشد شعبی در استان الانبار از بازداشت دو سرکرده مهم داعش در عملیاتی پیشدستانه در غرب این استان خبر داد و اعلام کرد: نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای حشد شعبی طی عملیاتی پیشدستانه در مناطق صحرای غرب الانبار موفق به بازداشت دو سرکرده مهم داعش شدند. این افراد بازداشت شده در حملات به نیروهای امنیتی هنگام اشغال منطقه «هیت» در غرب عراق از سوی داعش، مشارکت داشته‌اند.

این منبع بیان کرد: دو تروریست بازداشت شده به مراکز امنیتی برای بازجویی منتقل شدند تا مخفیگاه‌های دیگر داعش را لو بدهند. این دو سرکرده داعشی در حال برنامه ریزی برای حملات به نیروهای امنیتی بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیالی و صلاح الدین دو سرکرده حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت الله نجیب» معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

وی افزود حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

نجیب تاکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان نیز پیش از این اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استاظهار نگرانی شورای امنیت از فعالیت داعش در افغانستان

وی با اشاره به برخی گزارش‌ و اظهارات مقامات آمریکایی گفته بود برخی کشورها و نهادها از نام داعش در جهت اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

مجاهد تاکید کرده بود این ادعاها با هدف بزرگنمایی گروه تروریستی داعش انجام می‌شود.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود آمریکا و انگلیس به تقویت سنگرهای شاخه خوراسان داعش کمک می‌کنند و در عین حال سران طالبان را با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تهدید می‌کنند تا از روسیه و چین فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است