Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها آمار کرونا در کشور روند نزولی به خود گرفته و آن طور که از اعلام آمارهای روزانه سخنگوی وزارت بهداشت می‌توان نتیجه گرفت، این است که شرایط در حال بهبود است.

حال سوال اینجاست که آیا ترس از ابتلاء به کرونا باعث شد تا مردم مثل روزهای اول شیوع کرونا که در خانه‌ها ماندند، این وضعیت بهبود یابد و یا اینکه اعمال محدودیت‌های شدید که از اول آذر در مناطق قرمز اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه یکی از تبعات ناگوار اعلام آمار فروکش کرونا در کشور، این است که مردم دوباره در صدد عادی انگاری رفتارهای اجتماعی خود شوند. در این بین، آغاز سفرها می‌تواند یکی از نگرانی‌های پیش رو برای حفظ شرایط موجود کرونایی است. یعنی اینکه مردم هر لحظه منتظر لغو محدودیت‌های تردد هستند تا دوباره بار سفر ببندند.

اگر چنین شرایطی ایجاد شود، قطعاً زمستان سخت‌تر از پاییز را تجربه خواهیم کرد.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در واکنش به عادی انگاری شرایط کنونی در کشور، گفت: با اینکه روند شیوع بیماری در کشور رو به کاهش است اما نباید با عادی انگاری موجب بروز مجدد پیک بیماری شویم، چرا که پیک گذشته کرونا فشار بسیار زیادی به کادر بهداشت و درمان وارد کرد.

وی افزود: اکنون در وضعیت جدیدی قرار گرفته‌ایم و امیدواریم با رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی این روند ادامه داشته باشد.

در همین حال، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با عنوان این مطلب که کاهش آمار به معنای افول قطعی این بیماری نیست و از نظر زمانی هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم بگوییم که در مسیر کاهش بیماری در حال حرکت هستیم، تاکید کرد: طبیعتاً در هفته پیش رو می‌توان تحلیل دقیق‌تری در این زمینه ارائه داد.

وی در ارتباط با شرایط تهران، گفت: شرایط تهران همان طور که بارها اعلام شده به رغم کاهش نسبی شاخص مرگ و میر باید شکننده و ناپایدار تلقی شود.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به همراهی مردم در رعایت پروتکل‌ها و کاهش حضور در اجتماعات که سبب روند رو به کاهش بار بیماری شده است، گفت: قدرت این ویروس وابسته به رفتارهای اجتماعی است و هر زمان که مردم مراعات کرده و در تجمعات حضور پیدا نکردند، بار بیماری کمتر شده است اما وقتی دچار ساده انگاری شده ایم، روند بیماری رو به افزایش می‌رود.

وی با اعلام اینکه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد میزان مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کاهش یافته و در بعضی بیمارستان‌ها تخت‌ها خالی از بیماران مبتلا به کرونا شده است، افزود: کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها موجب شده تا تمرکز ما بر ارائه خدمات غیر کرونایی بیشتر شود و اگر اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند شاهد کاهش روند بیماری و مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور خواهیم بود.

به نظر می‌رسد ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای لغو احتمالی محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی و از جمله تهران، باید وسواس بیشتری به خرج دهد و اجازه ندهد روزهای تلخ پاییز دوباره در زمستان تکرار شود.

آن طور که پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، عنوان داشته است؛ اگر بتوانیم به سلامت از زمستان عبور کنیم، بهار نسبتاً آرام کرونایی خواهیم داشت و می‌توان امیدوار بود در مهر ۱۴۰۰، شرایط برای زندگی غیر کرونایی فراهم شود.

کد خبر 5104611

منبع: مهر

کلیدواژه: آمار کرونا ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا آمار کرونا کووید 19 سیما سادات لاری پروتکل های بهداشتی سازمان نظام پزشکی ناشنوایان تغذیه سازمان بیمه سلامت شیوع کرونا بارداری چاقی سوختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت) ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار با افت ۵۰۴ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان رسید.

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز نسبت به قیمت پایانی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با کاهش ۴۸۵ هزار تومانی، ۳۸ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان معامله شد.

براساس این گزارش، امروز نیم سکه نسبت به قیمت پایانی معاملات (۶ اردیبهشت) ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان با کاهش ۱۴۰ هزار تومانی ۲۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۶۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۸۴۰ تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به نرخ آخرین معامله ۸۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۹۳ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی پنج‌شنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسید.

کد خبر 6089805 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد