Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی با شرح خدمات فرهنگی و اجتماعی کانون فرهنگی هنری« عاشورا» در دوران شیوع کرونا، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در ۶ مرحله، راه‌اندازی پیک سلامت، تامین روزانه ۱۰۰۰ قرص نان ویژه محرومان و ارائه خدمات کتابخانه‌ای در منازل ازجمله این فعالیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و دینی توانسته اند، سنگری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به شمار آیند و پاتوقی برای حضور جوانان در برنامه های فرهنگی و هنری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوران بحران کرونا نیز این پایگاه ها توانسته اند، مرکزی برای ارایه خدمات اجتماعی و فرهنگی به محرومین باشند.

یکی از این کانون فرهنگی هنری فعال، کانون فرهنگی هنری «عاشورا» در مسجد جامع دماوند است. این کانون فرهنگی هنری در سال 1374 به عنوان نخستین و پرسابقه ترین کانون شهرستان دماوند تاسیس شد و از بدو تاسیس تاکنون فعالیت های مهم و موثری در سطح شهرستان دماوند انجام داده است، اکنون نیز در بخش های کمک های مومنانه، اجرای طرح پیک سلامت و نذر نان به نیازمندان و بیماران کرونایی خدمات ارایه می دهد.

 

«حسین هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های  مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون عاشورای مسجد جامع دماوند پس از شیوع ویروس کرونا تاکنون اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون عاشورا به عنوان یکی از کانون های فعال شناخته می شود، به همین جهت از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون سعی کردیم، با فعالیت های نرم افزاری و آنلاین و در فضای مجازی به مخاطبان خدمات ارایه دهیم و برنامه های کانون و مسجد را از این طریق پیگیری کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند بیان کرد: کتابخانه کانون عاشورای مسجد جامع دماوند یکی از کتابخانه های فعال این شهرستان محسوب می شود، به همین جهت سعی کردیم پس از بیماری کرونا نیز به اعضای کتابخانه خدمات کتابداری به صورت رایگان ارایه دهیم و کتاب های درخواستی اعضا با تماس تلفنی در منزلشان توسط کتابداران تحویل داده و در موعود مقرر نیز از درب منازل جمع آوری شود.

 

هاشمی از رونمایی اپليکشن عضویت مجازی کتابخانه کانون عاشورا در روزهای آینده خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند با عضویت در این کتابخانه مجازی از بانک ۲۰ هزار جلدی این کتابخانه، کتاب های مورد علاقه خود را جستجو و  در سامانه ثبت کنند و از این طریق ما کتاب های درخواستی آنها را به در منزل اعضا ارسال می کنیم، تلاش داریم این خدمات را پس از پایان بیماری کرونا هم به اعضای کتابخانه ارایه دهیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند به ارایه خدمات مومنانه به نیازمندان نیز اشاره کرد و افزود: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به محرومان، فعالان کانون عاشورا اقدام به شناسایی 110 خانواده نیازمند کردند و تاکنون 6 مرحله کمک رسانی به این خانواده ها در بخش های سبد ارزاق، مایحتاج ضروری منزل، پوشاک، میوه و آجیل شب یلدا انجام شده است.

 

وی با اشاره به راه اندازی «پیک سلامت» گفت: با همکاری شبکه بهداشت منطقه اقدام به شناسایی بیماران کرونایی به منظور ارایه خدمات در تهیه و خرید مایحتاج ضروری و نیز فراهم کردن رفت و آمد آنها به بیمارستان از طریق آژانس سلامت کردیم. همچنین با اجرای طرح «نذر نان» برای خانواده های مستمند، فیش نان جهت دریافت رایگان از نانوایی ها ارایه دادیم، از این طریق روزانه یک هزار قرص نان میان محرومان توزیع می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند به برنامه های این کانون قبل از بحران کرونا نیز اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، حدیث و احکام اسلامی از جمله برنامه هایی است که به همت این کانون در مسجد جامع دماوند با استقبال برگزار می شده است. ضمن اینکه برگزاری مراسم های ویژه در مناسبت های مذهبی از قبیل ماه های محرم و صفر، دهه کرامت، دهه فاطمیه و ولادت ائمه معصومین (ص) از دیگر برنامه هایی است که به همت هیئت امنای مسجد جامع دماوند برگزار می شد.

 

وی برگزاری دوره های ورزشی اعم از رشته های رزمی، پینگ پنگ، تنیس و کوهنوردی، برگزاری اردوهای علمی و تحقیقاتی ویژه تمامی سنین را بخش دیگری از برنامه هایی دانست که در این کانون فرهنگی هنری قبل از بحران کرونا مورد توجه بوده است و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی و کرسی های تلاوت قرآن، راه اندازی گروه سرود، تواشیح و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در مناسبت های ملی، پاسخ به شبهات دینی توسط امام جماعت، تصحیح قرائت نماز و پاسخگویی به سوالات مردم، تربیون آزاد، نشست های فصلی، پخش و نقد فیلم و دیدار با خانواده شهدا بخشی دیگر از فعالیت ها و برنامه های این کانون فرهنگی هنری برای نوجوانان و جوانان بوده است.

 

هاشمی با اشاره به فعالیت های پژوهشی در کانون عاشورا، تاکید کرد: پژوهش در مورد زندگی شهدا، تاریخ اسلام، سبک زندگی و نیز کارهای تحقیقی در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب از جمله فعالیت های پژوهشی فعالان این کانون است.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا کانون فرهنگی هنری عاشورا کانون های مساجد کانون فرهنگی هنری مسجد جامع دماوند کانون عاشورا فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا