Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: عملیات اجرایی‌ ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی مشهد با راندمان ۵۵ درصد زمستان امسال آغاز خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی در جریان بازدید از نیروگاه مشهد، گفت: این مجموعه پس از نیروگاه طرشت تهران جزو قدیمی‌ترین نیروگاه‌های کشور است که با قرارگیری در داخل شهر مشهد بخش عمده‌ای از تامین برق این کلانشهر و حرم مطهر رضوى را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت ویژه این نیروگاه برای شهرستان‌ مشهد، افزود: راندمان نیروگاه در حال حاضر بسیار پایین و عمر برخی واحدهای آن به بیش از 50 سال می‌رسد. همین امر موجب شده تا نیروگاه مصرف آب بالایی داشته باشد و سالانه حدود 450 هزار مترمکعب آب مصرف کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مدیرعامل شرکت برق حرارتی مالک این نیروگاه را بخش خصوصی برشمرد و افزود: از مدت‌ها قبل با همکاری استانداری خراسان‌رضوی در تلاش بودیم تا حمایت‌ها و راه‌کارهای تشویقی لازم به منظور ترغیب مالک برای جایگزینی این واحدها با یک نیروگاه راندمان بالا را ایجاد کنیم.

طرزطلب ادامه داد: در همین راستا از طریق مالک و شرکت برق حرارتی مذاکرات متعددی با سرمایه‌گذاران زیادی صورت گرفت و نهایتا  موضوع بازنشسته کردن نیروگاه مشهد و احداث واحدهای راندمان بالای جدید مورد موافقت قرار گرفت.

هشدار افزایش مصرف سوخت مایع در نیروگاهها/ "آلایندگی بیشتر" هدیه شوم "پرمصرفی گاز خانگی"

وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی ساخت نیروگاه جدید مشهد تا پایان سال آغاز خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر راندمان این نیروگاه حدود 27 درصد و تولید حداکثری آن 320 مگاوات است که در نیروگاه سیکل‌ترکیبی این مجموعه، راندمان نیروگاه به 55 درصد و توان آن به 350 تا 400 مگاوات خواهد رسید.

طرزطلب تاکید کرد: با ساخت‌ نیروگاه جدید مشهد واحدهای قدیمی این مجموعه به تدریج بازنشسته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروگاه های حرارتی شرکت تولید برق حرارتی نیروگاه های حرارتی شرکت تولید برق حرارتی برق حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است