Web Analytics Made Easy - Statcounter

عوارض مخرب ویروس کرونا بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، معیشت مردم، اقشار مختلف را دچار آسیب جدی کرده است و در این شرایط دانشجویان نیازمند هم منتظر یک حرکت خیرخواهانه و مهربانانه خیران نیک اندیش هستند.

خبرگزاری شبستان - مازندران؛ با گذشت 10 ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور و گسترش آن در استان های مختلف کشور و  بین اقشار مختلف ، تعدادی از همشهریان و هم استانی های ما تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته و خانواده‌هایی از شیوع بیماری متأثر شدند و تعدادی هم با مشکلات متعدد معیشتی و شغلی مواجه شدند و با توجه به تأکید فراوان مقام معظم رهبری بر کمک‌های مومنانه، این کمک ها در راستای کمک رسانی به اقشار مختلف ادامه دارد تا نیازی از نیازمندان برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 روزهای اولیه و ماه های آغازین شیوع کرونا، شب و روزهای بسیار سختی بود که بر همه من و شما گذشت و همچنان هم همان دلهره ها از شیوع ویروس کرونا و آسیب رسانی به افراد ادامه دارد؛ اما در روزهای آغازین شیوع کرونا به دلیل آماده نبودن جامعه با رو دررویی با این ویروس و نبود امکانات مناسب مقابله بر همه ما سخت تر گذشت و همین امر موجب شد تا خیران مازندرانی با تولید اقلام بهداشتی به یاری نیازمندان و مقابله با کرونا بپردازند.

 

کانون خیریه نهال مازندران کانونی متشکل از جوانان دانشجوی رشته های مختلف علوم پزشکی مازندران در ساری بود که با هدف توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و حمایت از کودکان محروم و بیماران کم‌بضاعت شروع به فعالیت کرد.

 

کسب رتبه سوم کانون خیریه نهال در اولین دوره جشنواره دانشجویی TED.Chex دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور افتخاری بود که نصیب حال این جوانان شد تا آنان را در راستای رفع نیاز نیازمندان و افراد کم برخوردار مصمم تر کند.

طرح توزیع ۳۰۰ سبد بهداشتی – غذایی در محلات محروم آهنگرمحله و اسلام آباد و شهریارکنده در دوران کرونا طرح موفق کانون خیریه نهال مازندران بود که با هدف آگاه‌سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این محله‌ها اجرایی شد و این دانشجویان توانمند و دغدغه مند مزد و پاداش کمک خود را گرفتند و با خلاقیت و توانمندی خود رتبه سوم کشوری را کسب کردند.

 

در کنار همه‌ عوارض مخرب ویروس کرونا بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، معیشت مردم نیز دچار آسیب جدی شده است و کرونا، مشکلات اقشار کم‌درآمد جامعه را دو چندان کرده است.

فعالیت‌های کانون خیریه نهال همواره در جهت توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و حمایت از کودکان محروم و بیماران کم‌بضاعت بوده‌ و هست و این کانون به طور مستمر حامی خانواده‌های نیازمند تحت پوشش نهال است و حتی با وجود تعطیلی دانشگاه، کمک‌رسانی به محرومان را ادامه داده است.

 

آنطور که « بهار زارع» اعلام می کند؛ «کانون خیریه نهال مازندران» با محوریت حمایت از کودکان کار و کودکان بدسرپرست تأسیس شد و اکنون هم تعدادی از خانواده‌های نیازمند سطح مازندران را مورد حمایت خود دارد و به‌صورت مستمر به رفع نیازهای این خانواده‌ها می‌پردازد.

 

دبیر کانون خیریه نهال مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان افزود: جمع‌آوری عروسک‌های سالم و نو از دانشجویان و تقدیم آنها به کودکان نیازمند، رنگ‌آمیزی و بازسازی یکی از مدارس محروم ساری، توزیع کتاب بین خانواده‌های زیر پوشش، توزیع پک غذایی شب یلدا، جمع‌آوری لباس گرم و توزیع آن بین نیازمندان و زباله‌گردها، برگزاری نشست‌های بررسی موارد کودک‌آزاری در محل معاونت فرهنگی دانشگاه، جمع‌آوری نذورات عید قربان و توزیع گوشت‌قرمز بین خانواده‌های محروم، توزیع پک های کوله پشتی و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند ساری، قائم‌شهر، جویبار، بهشهر و سمنان و آموزش های خانه به خانه برای رعایت بهداشت در دوران کرونا از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

وی اظهار کرد: در کنار همه دغدغه هایی که کانون خیریه نهال برای حمایت از کودکان کار و کودکان بدسرپرست داشت و دغدغه هایشان در دوران کرونا برای افراد نیازمند؛ این روزها اما حال برخی از دانشجویان خوب نیست.

 

زارع گفت: در این روزها قشر دانشجویان نیازمند و محروم مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و این در حالیست که دانشجویان علوم پزشکی، آینده سازان نظام سلامت هستند و مشکلات و دغدغه های معیشتی آنها بدون شک عاملی برای افت تحصیلی به حساب می‌آید.

 

دبیر کانون خیریه نهال و سفیر پویش دانشجویی « سهم من» در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، این روزها دغدغه رفع نیاز دانشجویان نیازمندی دارد که به گفته خودش مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل برای کمک به دانشجویان، «پویش سهم من» با تعیین یک فعال دانشجویی به عنوان سفیر پویش در هر دانشگاه علوم پزشکی شکل گرفته تا شاهد گسترش این پویش در سطح دانشگاه ها باشیم .

 

 وی با اشاره به شکل گیری پویش "سهم من" در راستای حمایت از دانشجویان کم‌بضاعت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور یادآور شد: این پویش شکل گرفته و یکی از شعارهای ما برای اجرای این طرح شعار "از دانشگاه برای دانشجو" است.

زارع تصریح کرد: شناسایی و معرفی دانشجویان بی‌بضاعت به صورت محرمانه توسط مسئولین هر دانشگاه صورت گرفته‌ و مبلغ جمع آوری‌شده به حساب این دانشجویان واریز می شود.

 

 سفیر پویش دانشجویی « سهم من» در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: قصد داریم به پشتوانه لطف خداوند و حمایت اساتید محترم و کارکنان عزیز دانشگاه و همچنین با کمک تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشگاه، حامی هم‌دانشگاهی‌های نیازمندمان باشیم و پذیرای محبت‌ها و کمک‌های نیکوکاران هستیم.

 

وی در رابطه با واریز کمک های مردم و خیران برای دانشجویان نیازمند خاطر نشان کرد: افراد برای شرکت ‌در این پویش می توانند ابتدا مبلغ مورد نظر را به شماره‌حساب‌ 4748998812 و با به شماره کارت 6104337401784374 واریز کنند و سپساز  فیش واریزی عکس یا اسکرین شات بگیرند و سپس به سامانه وزارت بهداشت به آدرس http://itmfd.behdasht.gov.ir/page/ehda مراجعه  وگزینه‌ پویش دانشجویی سهم_من را انتخاب و سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و دانشگاه موردنظر جهت ارسال کمک را تعیین کنند و با ارسال عکس فیش واریزی در بخش تعیین شده در پورتال مذکور و تایید گزینه ارسال،مراحل فرم را تکمیل کنند.

 

زارع گفت: در شرایط فعلی، بیش از پیش به کمک‌های خیّرین و افرادی که با بزرگ‌منشی و وسعت‌دید همیشه دست‌ یاری به سمت هم‌نوع خویش دراز می‌کنند، نیاز است و امیدواریم که روزی برسد که همه دانشجویان بتوانند بدون دغدغه اقتصادی، تحصیل خودشان را دنبال کنند.

 

به گزارش شبستان، در کنار همه‌ عوارض مخرب ویروس کرونا بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، معیشت مردم نیز دچار آسیب جدی شده است و کرونا، مشکلات اقشار کم‌درآمد جامعه را دو چندان کرده است و در این شرایط دانشجویان نیازمند هم منتظر یک حرکت خیرخواهانه و مهربانانه خیران نیک اندیش و نیکوکاران برای رفع نیازهایشان هستند.

 

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: مازندران خانواده های نیازمند دانشجویان نیازمند حمایت از کودکان ویروس کرونا خانواده ها علوم پزشکی جمع آوری کمک ها سهم من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های دهان و دندان را به عنوان شایع‌ترین بیماری غیرواگیر برشمرد و از اجرای پویش سلامت دهان و دندان، با هدف ارتقای آگاهی عمومی از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر عباس رضاییان زاده با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می ‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماری ‌های دهان و دندان به عنوان شایع ترین نوع بیماری های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌ های دهان و دندان با سایر بیماری ‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آن‌ها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، بیماری های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.
دکتر رضائیان زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: هفدهم اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، هجدهم اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و نوزدهم اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می شود.
به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی موثر در بیماری های ناحیه دهان و دندان، می تواند در دیگر قسمت های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بادعوت از مردم برای شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

دیگر خبرها

  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است