Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@20:50:46 GMT

مقابله مجلس با قماربازی مجازی

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۷۰۵۶

مقابله مجلس با قماربازی مجازی

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اخیرا مسائلی پیرامون قماربازی در فضای مجازی مطرح شده، گفت: قماربازی مجازی در واقع نوعی سرقت پیشرفته و مدرن اموال مردم است که افرادی که بعضا در خارج هستند و در داخل نیز یارگیری‌هایی کردند، دست به این اقدام می‌زنند و با ایجاد سایت‌های شرط‌بندی و با شگردهایی حساب‌های مردم را خالی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گردش مالی سایت‌های شرط‌بندی سالانه بیش از یک و نیم میلیارد دلار است، افزود: فعالیت این سایت‌ها خانمان‌سوز است و به واسطه مشارکت افراد، سرمایه‌های مادی و معنوی مردم به راحتی از کشور خارج می‌شود بنابراین مجلس به این موضوع ورود و طرحی را برای اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی تدوین کرده است. 

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به طرح مقابله با قماربازی مجازی، اظهار داشت: در مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱)قانون مجازات اسلامی مجازات‌هایی برای قماربازی، خرید و فروش آلات قمار و دایر کردن قمارخانه پیش‌بینی شده است اما به دلیل برخی ابهامات وخلاءهای قانونی بر آن شدیم با اصلاح مواد مذکور نسبت به تشدید مجازات‌ها اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام نوروزی با تاکید بر اینکه درباره این شگرد قمار بازی خلاء قانونی وجود داشت، ادامه داد: بنابراین بر اساس طرحی که نمایندگان تدوین کرده‌اند قماربازی مجازی هم جرم شناخته می‌شود که بر اساس آن اولا قماربازی ساده مجازی جرم‌انگاری شده و مرتکبان مانند قماربازی حقیقی مجازات می‌شوند و آن‌هایی که به صورت پیشرفته و سازماندهی‌شده کار می‌کنند تحت عنوان قماربازی سازماندهی‌شده جرم‌های سنگینی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در طرح مذکور مجازات‌ها متناسب با جرم انجام شده و مطابق با جنبه عمومی جرم پیش‌بینی  و برخوردهای قاطعانه و شدیدی با مفسدان خواهد شد، ادامه داد: در این طرح مجازات‌های ابتدایی تا شدید و متناسب با جرم برای این افراد متخلف در نظر گرفته شده و در صورتی که این تخلفات به صورت سازماندهی شده انجام شود و فرد چندین بار به خاطر این تخلف دستگیر شود و باز به کار خود ادامه دهد بر اساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی مفسد فی‌الارض محسوب شده و به اعدام محکوم می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطر نشان کرد: کلیات طرح مقابله با قماربازی مجازی در کمیسیون به تصویب رسیده و طرح برای بررسی بیشتر و کارشناسی جزئیات آن به کارگروه تخصصی ارجاع شده است.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1469836

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم فضای مجازی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قماربازی مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟

سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا دریافت رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات
  • مجازات سارق با آویزان کردن روی آتش!
  • مجازات دزد آفریقایی به یک سبک وحشتناک
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • (ویدئو) حمام رایگان در خیابان برای مقابله با گرما
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم