Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، قاچاق کالاهای مختلف از پاکستان به افغانستان در سال مالی جاری 50 درصد کاهش یافته است.

بر اساس اعلام هیأت درآمد و بودجه دولت مرکزی پاکستان، در سال‌های گذشته به نام تجارت ترانزیتی به افغانستان، بسیاری از محصولات از پاکستان قاچاق می شد که این امر به صنعت محلی آسیب می رساند و درآمد دولت را کاهش می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال مالی جاری و در 5 ماه نخست آن، واردات برگ چای، لاستیک خودرو، پوشاک و منسوجات و صنایع الکتریکی 86 میلیارد روپیه یا 50 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدت‌ها است دولت پاکستان مدعی است محصولات این کشور به نام تجارت ترانزیتی به افغانستان قاچاق و از آنجا دوباره وارد پاکستان می‌شود که این موضوع درآمد دولت را به شدت کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، طی پنج ماه اول سال مالی جاری، افغانستان کالاهایی به ارزش 82.50 میلیارد روپیه از پاکستان وارد کرده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل  168 میلیارد روپیه در قالب ترانزیت و قاچاق بوده است.

در این دوره دولت پاکستان 93.70 میلیارد روپیه درآمد کسب کرده که 48٪ یا 31 میلیارد روپیه بیشتر از مدت مشابه سال مالی قبل است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: افغانستان پاکستان قاچاق ترانزیت میلیارد روپیه سال مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان