Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید ابراهیم سید موسوی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: برای دو شهرک صنعتی بزرگ استان به علت تخلیه فاضلاب غیراستاندارد به محیط و آلودگی منابع ارزشمند آب و خاک  اخطاریه‌های زیست محیطی صادر شد که  پس از بی توجهی به اخطاریه‌ها،   این شهرک‌ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: سایر واحد‌های صنعتی انفرادی همدر صورت ایجاد آلودگی و تصفیه نکردن فاضلاب تولیدی مطابق ضوابط و مقررات جاری ضمن اعمال مقررات زیست محیطی، برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.  

سید موسوی ادامه داد: مطابق ضوابط و مقررات جاری صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی باید پساب خروجی را متناسب با حد مجاز پذیرش تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی از طریق اخذ انشعاب تحویل شهرک‌های صنعتی بدهند.

به گفته معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، در شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه خانه هم تا زمان راه اندازی سیستم‌های تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی صنایع مورد نظر ملزم به مدیریت فاضلاب تولیدی هستند.

سید موسوی اظهار کرد:  پیگیری‌های لازم در زمینه تجهیز شهرک‌های صنعتی باقیمانده به سیستم تصفیه خانه بطور مستمر ادامه دارد.

او گفت: عموما اراضی پائین دست شهرک‌های صنعتی تحت تاثیر جریان پساب قرار گرفته اند و پرونده منابع آلاینده هم اکنون در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی مراجع قضایی محیط زیست شهرک های صنعتی تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی افزود: در نمایشگاه اکس پو۲۰۲۴ مبادله تفاهم نامه مابین شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت مس سونگون انجام شد.

خانی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قسمتی از پساب تصفیه خانه مرند برای مصرف صنعتی در اختیار شرکت مس سونگون قرارخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری متعددی در این نمایشگاه مطرح است که مهمترین آنها مربوط به مبادله تفاهم نامه واگذاری پساب مرند به شرکت مس سونگون است.

خانی تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای کمک به توسعه صنعت استان و کمک به آزاد سازی آب شرب از صنایع، به نفع مردم منطقه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، سالانه ۵٫۳ میلیون مترمکعب پساب شهر مرند، تصفیه و در اختیار مجتمع مس سونگون قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مدت این تفاهم نامه ۲۰ ساله بوده و بر اساس آن حدود ۱۰۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خواهد شد.

کد خبر 6094384

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد