Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بیماریهای عفونی و طب ایرانی ــ اسلامی با تذکر این نکته که ترس و وحشت از کرونا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، برخی راهکارهای مفید و مجرب طب سنتی برای پیشگیری و درمان "کرونا" را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر محمد فصیحی دستجردی در برنامه "انارستان" اظهار کرد: ما نتوانستیم ویروس را تغییر دهیم و توانایی ضعیف کردن ویروس را نداریم اما توانایی قوی کردن بدن خود را داریم!

فصیحی با تاکید بر اهمیت کنترل اضطراب و ترس در پیشگیری از بیماری کووید 19 افزود: ترس و وحشت از کرونا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و این اضطراب، رفتارهایی را ایجاد می‌کند که خود، عامل بیماری است یعنی فرد آنقدر از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده‌های مختلف استفاده می‌کند که باعث صدمه به ریه، خشک شدن گلو و ورود عفونت به بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به طبع سرد کرونا، استفاده از تغذیه درست را در افزایش  ایمنی بدن موثر دانست و گفت: باید با پرهیزات غذایی خصوصاً در فصل سرما که سردی در اوج خود قرار دارد، به اصطلاح مزاج خود را گرم و با مصرف گرمیجات، بدن را قوی کرد.

وی افزود: گرمیجات ممکن است به برخی افراد نسازد؛ پس باید به شکلی مصرف شود که مشکلی برایشان پیش نیاید مثلا پودر زنجبیل برای برخی حساسیت‌زا است اما قرص یا کپسول زنجبیل این حساسیت‌ها را ندارد؛ در حال حاضر شربت زنجبیل برای کودکان، قرص زنجبیل برای موارد درمانی تهوع، ویار، سرماخوردگی، عفونتهای ریوی، آنفلوآنزا، استخوان درد و حتی رفع عوارض  بیماران شیمی درمانی در داروخانه‌ها موجود است.

این متخصص طب ایرانی ــ اسلامی، بدن انسان را به لیوانی تشبیه کرد که ریختن سریع آب جوش در لیوان سرد، باعث شکسته شدن آن می‌شود و گفت: فردی که سال‌های متمادی از غذاهایی همچون ماست، برنج و غذاهای یخچالی که همه مزاج سرد دارند مصرف کرده، اگر به یک باره از زنجبیل استفاده کند ممکن است دچار عارضه شود و جوش و کهیر بزند یا احساس خارش کند اما استفاده از کپسول یا قرص زنجبیل باعث می‌شود آرام‌آرام جذب شود و عوارضی برای بدن ایجاد نکند.

دکتر فصیحی دستجردی، مصرف زنجبیل را عامل ترخیص بیماران حاد عفونت ریوی در کمترین زمان از بیمارستان دانست و تصریح کرد: طبق تحقیقات به عمل آمده، زنجبیل  در درمان کرونا بسیار کمک‌کننده است و تاثیر غیرمزاجی بر بیماری دارد یعنی اثربخشی آن، فقط در طبع گرمش نیست بلکه خاصیت غیرالتهابی و افزایش توان ریوی دارد به‌طوریکه مصرف‌کنندگان زنجبیل در این دوران، دچار درگیریهای ریوی نشده‌اند.

وی افزود: باید با دو ارتش، بیماری کرونا را شکست دهیم! ارتش اول طب کلاسیک که بسیار هم موفق عمل کرده است اما از ارتش بسیار قوی دیگر که همان طب ایرانی است، غافل شده‌ایم؛ نیاز است تمامی اطبای ما با تغذیه ایرانی آشنا باشند که استفاده از این دو نوع طب در کنار هم طب تلفیقی نام دارد.

این متخصص بیماریهای عفونی متذکر شد: درمان کرونا بر مبنای طب تلفیقی یعنی چیزی که پزشک تجویز می‌کند و لازم است در کنار آن از یک تجویز با مزاج گرم و توصیه‌های غذایی یا گیاهی گرم استفاده شود؛ این امر باعث جلوگیری از درگیری ریه و کاهش آمار مرگ و میر خواهد شد.

دکتر فصیحی دستجردی درباره موارد ضروری تغذیه‌ای برای پیشگیری و درمان کرونا یادآور شد: مصرف آب سیب، هویج، شلغم و استفاده از سبزی خوردن بجای ماست و سالاد بسیار مفید است و باعث افزایش سیستم ایمنی در بدن می‌شود همچنین انجام "بادکش" از موارد بسیار مفید برای بیماران بدحال، از بچه‌های کم سن تا افراد پیر است که "باعث افزایش سطح اکسیژن خون" بدون هیچ عارضه‌ای می‌شود؛ مبتلایان به کرونا هم می‌توانند بجای آب مقطر در دستگاه اکسیژن خود از "عرق نعنا و اسطوخودوس" که از نظر طب کلاسیک هر دوی اینها تقطیر هستند، استفاده کنند؛ با انجام این روشها میزان مرگ و میر بسیار کم خواهد شد.

فصل چهارم "انارستان" روزهای زوج هر هفته از شبکه افق درحال پخش است و متخصصان علم طب، در حوزه سلامت از منظر طب سنتی به بحث و گفتگو می‌نشینند.

گزارش/ واکاوی سهم 150هزارمیلیارد تومانی سلامت از لایحه بودجه 1400/ از رشد عجیب اعتبارات خدمات فرهنگی و ورزشی تا سهم اندک توسعه طب سنتی+ نمودارهاآغاز ثبت‌نام رایگان در "کارگاه آموزشی طب سنتی و کرونا"لزوم ورود متخصصین طب سنتی به درمان کرونا/ ضرورت تغییر اعضای "کمیته علمی" ستاد مقابله با کرونالزوم استفاده از روشهای درمانی طب سنتی برای کاهش عوارض داروهای تجویزی در بیماران کروناییخسروپناه: تمسخر "طب سنتی" و چشم‌بستن بر قراردادهای جنایت‌بار "مافیای دارو"خاطره خیراندیش از حجامت‌کردن مقام معظم رهبری/ از انفجار مسجد ابوذر تا ورود به طب سنتی"طب سنتی" مهم‌ترین مزیت رقابتی ایران در درمان بیماران کرونایی استطب سنتی| توصیه‌‌های "استاد خیراندیش" برای پیشگیری و درمان "کرونا"

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای  پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا طب سنتی ویروس کرونا طب سنتی برای پیشگیری و درمان درمان کرونا بدن می شود طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند