Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری افه اسپانیا، در حال حاضر شرکت های هواپیمایی جهان در برابر یکی از بزرگترین عملیات تدارکاتی جهان برای رساندن واکسن کووید ۱۹ به حدود ۸ میلیارد نفر در بیش از ۲۰۰ کشور جهان قرار گرفته اند. به همین منظور برای موفقیت و تسریع در امور حمل و نقل خواستار توسعه خطوط هواپیمایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رافائل شوارتزمن» معاون منطقه ای انجمن حمل و نقل بین الملل هوایی (LATA) به خبرگزاری افه اعلام کرد صنعت هواپیمایی به امور حمل و نقل دارو و واکسن بسیار آشناست و از گذشته با این مسائل مرتبط بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد برای تسریع حمل و نقل واکسن ها و انجام کار به شیوه موثر، باید محدودیت ها و تدابیر بهداشتی جاری مورد بازبینی قرار گیرد.

صنعت هوایی به توصیه انجمن حمل و نقل هوایی (لاتا) دارای پروتکل های ویژه برای کنترل دمای واکسن ها هم در خطوط هوایی و هم درخصوص تدارکات زمینی است. واکسن ها باید در شرایط دمایی بسیار پایین نگهداری شوند. به عنوان مثال فایزر در دمای منفی ۷۰ درجه و دیگر واکسن ها در حدود دمای ثابت بین ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد یلس باید قرار داشته باشند.

براساس داده‌های بخش صنعت هواپیمایی، در ماه‌های آتی حدود ۱۵ میلیارد واکسن در سراسر جهان توزیع خواهد شد که پیش بینی می شود این امر بخصوص از طریق هواپیما انجام پذیرد.  طبق این گزارش، دی اچ ال (DHL) به عنوان یکی از پیشروترین شرکت های صنعت تدارکاتی جهان، تهیه کنندگان واکسن با چالش ایجاد شبکه حمل و نقل تجهیزات پزشکی برای تحویل واکسن به سراسر جهان روبرو هستند، به ویژه برای مناطقی با زیرساخت های تدارکاتی کمتر توسعه یافته نیازمند توسعه صنعت هوایی بوده اند.

براساس اطلاعات این گزارش، موضوع پوشش جهانی حمل و نقل واکسن در دو سال آینده، چشم اندازی روشن برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوایی و پیشرفت در صنعت هواپیمایی را به ویژه پس از گذر از مرحله محدودیت ها مسافرت نوید می دهد.

در همین چارچوب، کمیسیون اروپا ابراز امیدواری کرد که کارزار واکسیناسیون کووید ۱۹، ترافیک هوایی تا حدود ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۲۰۱۹ افزایش یابد؛ از همین رو شرکت های هواپیمایی را وادار به حفظ اسلات ها (مجوز نشست و برخاست هواپیما) برای سال آینده کرده است.

اسلات مجوزی است که در فرودگاههای سطح سه از طرف هماهنگ کننده به شرکتهای هواپیمایی به منظور  استفاده گسترده از زیرساختهای ضروری فرودگاه به منظور نشست و برخاست در یک بازه زمانی مشخص داده می شود.

تأیید زود هنگام واکسن در انگلیس و آمریکا باعث ایجاد بحث هایی در اتحادیه اروپا شد. پس از چراغ سبز سازمان دارویی اروپا به واکسن های جدید، چند کشور اروپایی هفته جاری تزریق این واکسن را به امید متوقف کردن شیوع عفونت ها آغاز کردند. محموله های اولیه این واکسن،  هفته جاری به آلمان، فرانسه، اتریش و ایتالیا می رود و در ژانویه محموله های دیگری به سوییس و هلند می رسند.

اروپایی‌ها سال ۲۰۲۰ را که با همه گیری ناگهانی ویروس کرونا آغاز شد، در حالی با غافلگیری از نوع جهش یافته این ویروس به پایان می‌رسانند که شاخص های اقتصادی نشان از تاثیرات عمیق و طولانی مدت پیامدهای این همه‌گیری بر اقتصاد کشورها و زندگی عادی مردم قاره سبز دارد.

براساس آخرین به‌روزرسانی تارنمای وردمترز در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون مبتلا به ویروس کرونا و بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرگ و میر ناشی از آن به ثبت رسیده است.  

برچسب‌ها توسعه اقتصادی انجمن شرکت های هواپیمایی واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی انجمن شرکت های هواپیمایی واکسن کرونا توسعه اقتصادی انجمن شرکت های هواپیمایی واکسن کرونا اخبار کنکور شرکت های هواپیمایی حمل و نقل واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی