Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ "شهید حجت‌الاسلام مجتبی اکبرزاده" عالمی بود که در بین رزمندگان استان مرکزی به ‌"حاجی صلواتی" معروف بود و در عملیات کربلای ۴ آسمانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از  اراک، دفاع مقدس چشمه‌ای جوشان از معارف و آموزه‌های دینی رزمندگانی بود که در مکتب پاک امام راحل درس خوانده و در حماسه‌ای عاشورایی بار دیگر علم عشق حسینی را در بلندای جهان به اهتزاز درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور معرفی بهتر سیره پاک شهدای گلگون کفن دفاع مقدس خبرگزاری تسنیم در پرونده ویژه‌ای در ابتدای هر هفته با عنوان "به امید شهدا" به معرفی یکی از شهدای شاخص دوران دفاع مقدس استان مرکزی خواهد پرداخت.

بنابر اعلام منابع دفاع مقدس؛ شهید اکبرزاده چهره محبوب و دوست‌داشتنی استان مرکزی، مربی والاقدر قرآن که ارشاد‌ها و راهنمایی‌هایش هنوز که هنوز است در اذهان و قلوب جریان دارد در سال 1340 دیده به جهان گشود.

در طول دوران کودکی و تحصیل فردی منضبط و مقید به پاکیزگی بود، در تمام دوران نوجوانی و جوانی به گونه‌ای رفتار می‌کرد که پدر و مادر از وی نهایت رضایت را داشتند، یکی از ویژگی‌های بارز شهید اکبرزاده در این دوران غیرت بیش از حدی بود که نسبت به رعایت مسائل اخلاقی داشتند.

با توجه به این که هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود به پوشش مناسب خانم‌ها به عنوان یک اصل مهم توجه داشتند. با گذشت زمان و علنی شدن جریانات انقلاب همچون سایر جوانان این مرز و بوم در راهپیمایی‌ها حضور چشمگیر داشتند و پس از پیروزی انقلاب در پاسخ به ندای درونی خود جهت کسب معارف الهی در جرگه طالبان علوم دینی درآمدند.

مدتی در اراک و قم به تحصیل علوم دینی و فقهی اشتغال داشت. سپس به علت عشق و علاقه سرشار به جبهه و رزمندگان اسلام، بعد از عملیات خیبر در مناطق جنگی حضور فعال پیدا کرد.

در گردان‌های رزمی‌ و زرهی در کنار رزمندگان حضور می‌یافت و به سؤالات و مسائل عقیدتی و دینی آنان با کمال میل و رغبت پاسخ می‌داد و در آموزش روخوانی و روان‌خوانی به رزمندگان از هر فرصتی استفاده می‌کرد. به همین دلیل رزمندگان هم نسبت به او انس شدیدی داشتند، شهید اکبرزاده به راستی عارف الی الله و عاشق امام حسین(ع) و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود، آخرین مسئولیت وی در جبهه مسئول عقیدتی لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) بود.

عالمی ‌عامل و طلبه‌ای وارسته از دنیا و وابسته به الله و معنویات بود، ذکر وی مدام صلوات و زیارت عاشورا و دعای توسل بود، هنوز مناجات پر سوز او در حسینیه لشکر علی بن ابی طالب(ع) در گوش رزمندگان طنین انداز است.

در عملیات والفجر8 و کربلای1 و کربلای4 نقش فعال و بسیار مؤثر داشت، با اصرار زیاد و با گریه و با خواهش در عملیات کربلای4 شرکت کرد و با آن حالات معنوی و وصف ناپذیر و چهره ملکوتی و آمادگی برای حضور در محضر دوست در صف دلیرمردان اسلام قرار گرفت.

بعد از یورش مردانه‌ای که بر سپاه خصم برد شهادت را که بالاترین آرزو و نیت وی بود را در 4 دی ماه سال 1365 در آغوش کشید و میهمان مولا و معشوق خود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شد.

فتورمان ـ به امید شهدا| "کاوه نبیری" پهلوان شهید سرزمین آفتاب / سردار مجاهدی که برای مبارزه مرز و جغرافیا نمی‌شناخت + فیلم فتورمان ـ به امید شهدا| "عامو رحیم"؛ معلمی که قلوب رزمندگان را فرماندهی کرد/ "شهید آنجفی" نخبه دوران دفاع مقدس استان مرکزی + فیلم فتورمان ـ به امید شهدا| ماجرای شهیدی که به‌جای منچستر راهی سوسنگرد شد/ خاطره ماندگار رهبر انقلاب از یار "شهید چمران" +فیلم

روایت ویدئویی از زندگی این شهید شاخص استان مرکزی در ادامه می‌آید:

 

 

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فتورمان ـ به امید شهدا استان مرکزی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه شهر مبارکه در این مراسم گفت: خانواده‌های معظم شهدا الگوی بی نظیری برای ملت هستند و توانستند ‏درس بزرگ صبر و فداکاری را برای همه ما به ارمغان بیاورند‎ و عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران و ‏خانواده‌های آنان است‎. ‎
حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود: پدران و مادران شهدا با تربیت فرزندانی شجاع و دلیر، در زمان ۸ سال دفاع مقدس، جان برکف در جبهه‌ها حاضر شدند و از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی دفاع کردند.
مرحوم ضیایی، ۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در سن ۸۴ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.
شهید مجید ضیائی درسن ۱۲ سالگی در تظاهرات پیش از انقلاب به دست نیرو‌های پهلوی همچنین اصغر ضیایی برادر این شهید بزرگوار ۱۲ شهریور سال ۶۰ در ۱۶ سالگی در جنوب کرخه، خدابخش ضیایی، نیمه آذر سال ۶۰ در ۱۸ سالگی در عملیات طریق القدس و محمدرضا ضیایی، ۱۱ آبان سال ۶۱ در عملیات محرم در محور عین خوش در ۱۴ سالگی به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان